Іменем Like&Share — як користувачі об’єдналися проти алгоритмів Instagram

Користувачі Instagram утворюють таємні групи, через які допомагають одне одному збирати лайки, залучати нових підписників для каналів. Але наскільки дієві такі спільноти для просування фото і відео?

london-eye-810302_1280

Командна гра в Instagram

Перші 5 хвилин після публікації фото є найкритичнішим періодом, — вневпені користувачі, що знаються на просуванні контенту у цій соцмережі. Саме перший невеликий проміжок часу може зробити прорив для цілого профілю. Кожен лайк, коментар чи повідомлення автору в ці 300 секунд визначають подальшу долю контенту. Щоб перші 5 хвилин «життя» посту не минули в тиші, потрібні активні підписники, справжні фанати, які уважно слідкують за всіма вашими фото і готові одразу ж коментувати їх. Пошук такої відданої, в той же час, активної аудиторії складає найбільшу проблему для початківців, якщо тільки вони не звертаються по допомогу до фахівців.

І ось тут у гру вступають об’єднання зацікавлених авторів (англ. — Instagram pods), які погоджуються коментувати публікації одне одного, щоб підвищити видимість та частоту відображення контенту. Як правило, автори об’єднуються за тематиками, оскільки схожі фото і відео легше просувати. Такі об’єднання, що діляться власною аудиторією й існують задля її примноження досі вважаються «залаштунковим» життям Instagram. Засновниця спільноти Be Well Squad Аманда Шульц (Amanda Schulze) констатує, що організований рух за лайки в соціальній мережі все ще недостатньо розвинутий, але прямо зараз це швидко змінюється. Її спільнота поширює інформацію про здоров’я, правильне харчування, догляд за шкірою і тілом, всі дописувачі (близько сотні) поділені на 6 окремих команд. Усіх їх поєднує не тільки бажання просувати свій контент, але і справжнє захоплення темами комунікації в інтернеті, пошуку нових цікавих людей, жінками з власним бізнес-проектом тощо. «Я займаюся цим для користі всього проекту, але з щирим захопленням».

Більшість учасників об’єднаних команд дізналися про них від своїх друзів та друзів друзів. Однією з найчисленніших спільнот, яка просуває технології взаємного примноження підписників є InstaRevealed. В ній можна знайти інструкції, як розвивати свої кампанії в мобільних соцмережах, а керівництво відповідає за понад дві сотні команд, що збирають та примножують тематичні «вподобайки». У вересні 2015 року проект, заснований Ліз Дін і Тері Діджургіс (Liz Dean and Teri Didjurgis) мав 300 учасників у групі в Facebook, але за півтора роки їх число перебільшило 20 тис. Ще один спосіб відшукати релевантну групу для популяризації свого контенту — долучитися до Facebook-спільноти Rising Tide Society, в якій щоденно анонсуються нові команди для обміну трафіком і контентом. Це закрита група для креативних підприємців, яка існує менше двох років, однак забезпечує швидкий та органічний приріст аудиторії своїм учасникам.

Ті, що об’єдналися проти алгоритму

До березня 2016-го в Instagram все було зрозуміло: фотографії з’являлися у стрічці новин відповідно до часу їх публікації, в звичайному хронологічному порядку. А потім спеціальний алгоритм став формувати користувацьку новинну стрічку, на основі раніше вподобаних дописів. В додатку також з’явився розділ Explore, який пропонує фото та відео, що можуть зацікавити користувача, знову ж таки, виходячи з його попередніх зацікавлень. Тому деякі блогери об’єднуються в групи для взаємного коментування, щоб підняти свій контент в стрічці та показати його більшій кількості читачів. Втім, деякі експерти з просування у соціальних мережах стверджують, що неможливо перемогти «новинарний» алгоритм таким чином. Одна з таких професіоналів, Джен Херман (Jenn Herman), говорить про те, що користувачі помилково приписують технологіям в Instagram принцип роботи Facebook-алгоритмів.

«— Якщо це спрацьовує на Facebook, всі думають, що спрацює і в Instagram. Але щоб переграти алгоритм тут потрібен якісніший контент, продуманий таймінг для публікацій, хороші підписи до фото та ефективний заклик до дії.»

В стрічку новин потрапляє не просто цікавий користувачу, але і «хороший, якісний» контент. Цю величину Insagram вимірює кількістю справді зацікавлених читачів, їх відміток Like та коментарів, перепублікації контенту. Херман зауважує, що така робота вимагає часу, швидких рішень для просування в стрічці Instagram не існує. Частково, причина такого ретельного відбору полягає у тому, що технологія в цій соціальній мережі базується на індивідуальних захопленнях та онлайн-звичках кожного. Якщо ви постійно вподобуєте фото свого кращого руга, робите це одразу ж після публікації, то його контент завжди буде з’являтися у вашій стрічці новин в першу чергу. Це органічне залучення користувача, щоб зімітувати таку взаємодію зі сторінкою бренду чи спільнотою потрібно витратити багато часу.

Якщо стрічка новин охороняється від неорганічного втручання об’єднаних коментаторів, то розділ Explore з рекомендаціями може стати в нагоді. В службі підтримки користувачів Instagram Help дається наступне пояснення роботи Explore: «Публікації автоматично відбираються на основі того, які пости раніше вподобав користувач, за ким він слідкує в соцмережі тощо». Залишається незрозумілим, як саме обирається контент, що відповідає вашим інтересам. Якщо я вподобаю сотню різних зображень спанієлів, напевне мій розділ із порадами контенту буде переповнений фото і відео з песиками цією породи. Але як саме обиратимуть спанієлів для мене? Як зможе умовний продавець таких цуциків чи виробник корму для них потрапити в мій Instagram? Відповіді на це питання адміністрація соцмережі не озвучувала. З іншого боку, маркетологи, що об’єднуються для просування фото переконані, що їх дії не можуть зашкодити і більша кількість Like завжди краще, аніж менша.

Коментарі по правилам

Більшість гуртків для взаємопросування мають чіткі правила, завдяки яким адміністратори сподіваються найоптимальніше використовувати соцмережу. Автор контенту повинен одразу надіслати посилання в групу, щоб інші учасники встигали оперативно прокоментувати (пам’ятаєте про важливість перших 5 хвилин?). Коментар не може бути лише смайликом чи емоджі, бо це вважається «незначною» взаємодією з контентом, а текст повинен містити не менше трьох слів. Якщо об’єднання авторів продукує тематично схожий контент, тоді легше писати коментарі до чужих публікацій.

Об’єднуватися можна за будь-яким принципом. Спільнота коментаторів, до якої входить Бріта Марі Лонг (Brita Marie Long, канал BelleBrita) існує вже більше року, а її 14 учасників публікують фото з предметами рожевого кольору. Звучить не дуже конкретно, але самі автори вже орієнтуються у публікаціях одне одного та коментують змістовно і по суті, — риси, яких не вистачає багатьом органічним коментаторам в соціальних мережах. Бріта пояснює, що чим вужча спеціалізація одного об’єднання коментаторів — тим краще. «Моя перша експериментальна група коментаторів мала занадто широку спеціалізацію, тому коментарі часто виглядали примусовими. Але тепер ми справді щиро зацікавлені, невимушено спілкуємося в коментарях і навіть якщо колись я перестану використовувати Instagram для роботи, продовжу спілкуватися в рамках нашого “рожевого” клубу».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Вигідно блогерам, але не брендам

Велика кількість коментарів може допомогти потрапити в розділ Explore та залучити нових підписників, але є інші вигоди, які учасники об’єднаних груп можуть отримати навіть швидше. Цікавий ефект від продукування взаємного залучення — автори в Instagram починають видаватися більш впливовими, аніж вони є насправді. Джуліанна Кронін (Julianne Cronin, канал The Wink Blog) з агентства, яке спеціалізується на роботі з лідерами думок і блогерами в рекламі стверджує, що поширення взаємного Instagram-просування зіпсувало усталену роботу маркетингових інструментів.

В соціальній мережі є велика кількість авторів, що отримують кошти від компаній за просування товарів (#sponcon). В цьому випадку рекламодавці вимірюють успішність публікації кількістю релевантних коментарів під фото чи відео, а через діяльність команд коментаторів дані відхиляються від об’єктивної величини. Адже ті коментарі, які хоче бачити бренд під фото з його продуктом, залишають інші блогери, які пишуть не тому, що зацікавлені у продукті, а через зобов’язання перед іншими учасниками «клану». Це не дуже хороша новина для компаній, зате учасники об’єднань можуть отримати більшу кількість спонсорських пропозицій. Власне, Кронін бачить найбільшу вигоду від роботи команд коментаторів у підвищенні авторитету блогерів в очах тих, хто готовий платити гроші за просування в Instagram.

Якщо вас цікавить просування себе, як окремої одиниці в соціальній мережі фото і відео, готуйтеся долати єдину велику проблему — нестача часу на повноцінну командну гру. Уявіть, що у вашій групі 15 чоловік, які публікуються багато разів протягом дня. І вам щоразу потрібно залишати змістовний коментар, що досить непросто, якщо ви протягом дня працюєте, навчаєтеся чи маєте справи, які вимагають постійної уваги. Значна кількість блогерів облишила взаємне просування саме через фізичну неможливість відслідковувати оновлення.

Поки така система просування контенту ще нова, а її ефективність ретельно досліджується, учасники спільнот вже помітили інші відчутні переваги. Якщо ви не зосереджені цілковито на просуванні бізнесу, можете приділити час власне спілкуванню з учасниками групи і знайти свою аудиторію. Аманда Шульц завдяки роботі в команді знайшла користувачів для обговорення всього того, що цікавить її в Instagram.

«— Ваші друзі та родичі не захочуть цілий день обговорювати новини з соцмережі. А ці люди з Instagram — захочуть. Незалежно від того, просуваєте ви бренд чи ні, важливо мати спільноту із зацікавлених користувачів. Якщо пізніше захочете продавати власний продукт, розвивати бренд тощо, лояльна аудиторія вже чекатиме на вас».

Херман, яка скептично ставиться до розвитку командного просування, погоджується з тим, що в процесі взаємного коментування ви можете знайти нових підписників, друзів та людей із спільними інтересами, що не менш важливо. Це додасть різноманіття та змістовного наповнення вашому каналу. Але і прибічники групового маркетингу, й інша сторона спільні в одному: як тільки «командна гра» в коментарях почне справді суттєво впливати на відображення контенту, Instagram знову змінить алгоритм. Тому Аманда та її «одногрупниці» не сприяють поширенню інформації про таку форму роботи. Вони планують отримати якнайбільше вигоди, поки технологія не змінилася, при чому «вигода» для них означає не кошти за спонсорський контент, а саме формування своєї аудиторії. Врешті решт, контент в соціальних мережах створюється для користувачів, вони ж і приносять заробіток учасникам онлайн-простору.

Джерело: Racked.com

Читайте также:

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія

Хто такі V-тубери та чому V-тубінг — це тренд

Кінець всесвіту Google або чому пошуковики втрачають популярність

Ефективне керування творчою командою: ключові аспекти для успіху у контент-індустрії