IoT у HoReCa — як інтернет речей змінив готельний та ресторанний бізнес

Аналітики IDC оцінили об’єм світового ринку інтернету речей за підсумком 2018 року в $646 млрд. За прогнозами експертів, глобальні IoT-витрати у 2019 році продовжать зростати та збільшаться на 15,4%. Але для багатьох ця технологія залишається загадкою. При словосполученні «інтернет речей» декотрі користувачі все ще представляють холодильник, що вміє сповіщати користувача через смартфон про необхідність придбати кілька пакетів молока. Сьогодні ми розглянемо більш масштабне уявлення про інтернет речей як про універсальний набір інструментів, які вже на сьогодні приносять значну користь бізнесу. У цій статті піде мова про використання інтернету речей сегментом HoReCa, який останнім часом зацікавлений до цієї технології. І це можна пояснити: саме ресторани та готелі мають максимально тісний контакт з клієнтом на своїй території.

Що приніс інтернет речей готелям?

В готелях зараз можна зустріти «під’єднані» кімнати. Там гості отримують майже стопроцентний контроль над пристроями в номері через смартфон. За допомогою мобільного додатку гості можуть керувати кондиціонером, контролювати освітлення, перемикати ТВ канали, на відстані викликати ліфт, а також зв’язуватись з персоналом в режимі 24/7 та замовляти додаткові послуги.

До прикладу, американська мережа The Peninsula Chicago передбачає керування номерами через спеціальний планшет, а вже у 2017 році Wynn Las Vegas «спорядив» більш як 4,5 тис. гостьових кімнат цифровими помічниками, в число яких увійшов голосовий асистент Amazon Alexa.

Окремо варто зазначити можливість орієнтування всередині готелю через онлайн-карти та влаштований навігатор. У по-справжньому великих готелях це дозволяє гостям відшукати ресторан, ресепшн або потрібний номер. Реалізується така функція за допомогою смартфону на основі даних GPS та спеціальних BLE-маячків, розташованих по всій території закладу.

Першовідкривачам у сфері «навчання» готелів стали декілька мобільних гравців, наприклад, KviHotel в Будапешті, та такі мастодонти ринку, як Marriot. Мережа готелів запустила у 2017 році «розумну» лабораторію-модель готельного номера, де проводилося тестування різних IoT-пристроїв, а також активно використовувала технології віртуальної реальності для показу інтер’єра гостям при бронюванні.

Чим допомагає інтернет речей ресторанам

Не дивлячись на відносно не швидке розширення IoT в ресторанах, багатообіцяльним виглядає розвиток самих платформ. Впровадження інтернету речей може забезпечити новий рівень взаємодії усім зв’язкам постачальників – від виробника продуктів до кінцевого споживача. У сфері комерційного кухонного обладнання IoT дає можливість збору експлуатаційних даних з пристроїв та передачі цієї інформації аналітичній платформі.

Інакше кажучи, переваги інтернету речей полягає в оптимізації режимів експлуатації обладнання для більш ефективного енергоощадження – зібрані за допомогою IoT дані використовуються для своєчасного обслуговування комп’ютерного обладнання.

Такий підхід дозволяє завдяки контролю за експлуатацією по регламенту зменшити витрати, підтримуючи пристрої по мірі необхідності.

Крім того, це шанс мінімізувати гальмування роботи та уникнути довготривалого та коштовного ремонту коштом раннього виявлення потенційних несправностей. Наступним логічним кроком прогнозується об’єднання кухонного обладнання та пристроїв на спільній інтелектуальній платформі.

Гарний приклад показала мережа ресторанів BonPainc, обладнавши датчиками все кухонне обладнання починаючи від духовок і тостерів до мікрохвильової печі та аналізувати отримані дані в спеціальному додатку. Такий крок дозволив зменшити витрати та збільшити ефективність персоналу.

При цьому в такі IoT-рішення можна додати можливість аналітики та порівнювати роботи інженерних систем схожих об’єктів, особливо, якщо мова йде про бізнес у мережі. Деякі рішення, до прикладу, забезпечують комплексну автоматизацію, моніторинг та управління групами об’єктів, що з одного боку, знижує витрати на обслуговування, а з іншого боку, підвищують якість роботи коштом консолідації даних в єдиному центрі експлуатації обслуговування.

Економія від «розумних» датчиків

Спільний позитивний вплив, який надає запровадження інтернету речей для HoReCa, пов’язано з тим, що оптимізація витрат енергоресурсів ніяк не відбивається на комфорті відвідувачів.

За допомогою комплексної автоматизації та дискретизації можна керувати режимами роботи основних інженерних систем готелю, уникати збільшення зловживань ресурсами, слідкувати за своєчасним виконанням регламентів роботи обладнання.

До прикладу, подібні системи дозволяють економити на електроенергії коштом автоматичного світлорегулювання на основі даних про освітленість (відключення світла за розкладом або при умові відсутності людей в приміщенні), регулювання обігрівання в залежності від зовнішньої та внутрішньої температури та інших факторів.

Чи гарантує використання IoT лояльність клієнтів

Як в готелях, так і в ресторанах один з головних цілей роботи являється високий клієнтський рівень задоволення сервісом, котрий може забезпечуватись шляхом рішень на основі комп’ютерного бачення.

Крім факту, що ця технологія дозволяє виявляти знаходження чужих людей в небезпечних зонах або зонах з особливим пропускним режимом, вона дозволяє суттєво розширити набір сервісів внаслідок використання технології розпізнання людини по обличчю:

  • безконтактний прохід до готелю або ж в номер,
  • формування індивідуального підходу на касі або на стійці ресепшну (заміна або доповнення традиційної системи карт лояльності),
  • надання інформаційних сервісів спільно з digital signare (мультимедійні цифрові рекламні панелі, які показують релевантну рекламу, в тому числі й можливість персоналізації на кшталт розпізнання обличчя людини, яка знаходиться перед панеллю).

Так наприклад, засновуючись на технологіях радіочастотних маячків (RFID) та Bluetooth-міток, у 2014 році в штаті Джорджія ресторани мережі McDonalds на вході до ресторану ідентифікували людей з встановленими додатками та надсилали їм добірку акцій та купонів на знижку. За допомогою комп’ютерного бачення також можна забезпечити контроль задоволення клієнтів якістю надання послуг, наприклад, у касовій зоні, лобі або ж за столом.

Ще один важливий фактор у HoReCa — контроль персоналу. Це завдання можна вирішити як за допомогою комп’ютерного бачення, так і за допомогою інструментів персональної телеметрії. Співробітники оснащуються спеціальними мітками, які можуть бути вшиті в одяг або ж зроблені у формі браслетів.

Мітки дозволяють відстежувати переміщення робітників і їх діяльність, тим самим контролюючи режим якості праці. На основі зібраних даних формуються звіти, котрі можна інтегрувати в інші бізнес-системи.

На сьогодні основною проблемою підключення мережевого бізнесу до інтернету речей залишається неоднорідність цілої екосистеми. Різні виробники, що конкурують між собою, окремі системи захисту – все це не сприяє продуктивній роботі з «розумними» сенсорами та гаджетами.

Формуючи гладкий простір, що складається з під’єднаних пристроїв, датчиків та систем аналітики, підприємці отримують не малу конкурентну перевагу: співробітники відповідальні за сучасну систему керування, клієнти задоволені високим рівнем сервісу. Підприємець більше не зможе пропустити цінну бізнес-інформацію.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

В UNIT.City сподіваються за 6 років виростити 6 компаній-єдинорогів

5 дуже незвичайних прогнозів від IBM Research

В Україні з’явився перший стартап-акселератор, що працює по моделі Venture Builder

7 причин, через які люди ненавидять вашу рекламу – і що з цими робити