«Вбивці» кінотеатрів: чому люди все менше ходять в кіно?

Світова кіноіндустрія переживає період активної трансформації та розвитку – режисери та постановники використовують нові технології для фільмування, кінотеатри пропонують різноманітні формати перегляду кінострічок, а кіностудії готові вкласти мільйони доларів у створення нових шедеврів.

Не дивлячись на рекордне зростання світового бокс-офісу (в США його рівень зріс до $12 млрд у 2018 році), відвідуваність кінотеатрів поступово скорочується. Так наприклад відвідування кінотеатрів у США та Канаді у 2017 році знизилося до показника 1992 року – зниження становило 5,8% при понад $1,24 млрд вже проданих білетів. В цілому ж, світовий ринок кінотеатрів (при рості на рівні 3% за підсумками 2017 року) зберігає свої позиції саме через збільшення середньої вартості квитка і швидкий темп росту кількості кінотеатрів в Китаї, який розвивається під впливом ефекту «низької бази».

В чому складається причина таких різких змін на кіноринку? Спеціалісти виокремлюють декілька фактів, які впливають на відвідуваність кінотеатрів.

Революція від Netflix

Американський сервіс, що спеціалізується на стрімінгових трансляціях демонструє неперевершену динаміку приросту. Прибуток компанії приблизно дорівнює сумі бокс-офісу США та складає 11 млрд доларів. Загальна аудиторія ОТТ-сервісів складає біля 765 млн осіб та виросла на 24% до кінця 2018 року! Популярність таких сервісів складає серйозну конкуренцію великим кінотеатрам та віднімає значну частину прибутку та аудиторії.

Поширення 4К контенту

Друга причина полягає у збільшення частки 4К контенту, а також цифрових пристроїв для програвання такого контенту. Наприклад, аналітики Futuresource Consulting очікують зріст числа 4К UHD ТВ-пристроїв – їх кількість буде перевищувати 100 мільйонів по всьому світові на початку 2019 року. При цьому технології HDR мають бути більше ніж на 60% пристроїв, представлених на кіноринку. Іншими словами, користувачі отримують унікальну можливість перегляду контенту у високій якості у себе вдома і тому все рідше відвідують кінотеатр.

Цифрова кіноіндустрія

На даний момент кіноіндустрія активно підлаштовується під вплив цифрових технологій. Багато кіностудій переходять на фільмування за допомогою широкоформатних камер з роздільною здатністю до 8192х4320. Перегляд кінострічки, зняту на цю камеру потребує високих технічних характеристик пристроїв, не дивлячись на зростання кількості лазерних RGB-проектотрів по всьому світові, забезпечити поширення нового формату перегляду дуже складно. До того ж, стандарт 2020, який вже застосовується в UHD-пристроях, передбачає вищі показники кольорової палітри, у порівнянні зі стандартом кінотеатру DCI-P3.

Передове обладнання

Наступний тренд – це своєрідний мікс вищеописаних причин. Він поєднує курс на оцифрування, використання нового обладнання для демонстрації контенту високої якості та запровадження нового користувацького досвіду для відвідувачів великих кінотеатрів. На сьогодні звичні кінотеатри трансформуються у мультиплекси з великими LED-екранами. В них використовуються пристрої нового покоління, в яких застосовуються останні досягнення LED-індустрії. Наприклад, в кінотеатрі Shanghai ARCH Wanda Cinema використовуються екрани Cinema LED от Samsung. В чому ж їх переваги? По-перше, шляхом впровадження HDR-технологій LED-екран забезпечує високий рівень контрасту та яскравості зображення (до 500 ніт), що більше, ніж у десять разів перевищує стандартний показник проектора у звичайному кінотеатрі. По-друге, LED-екран, на відміну від проекторів, максимально згладжує оптичні спотворення та «перехресні завади» навіть при перегляді 3D-фільмів, що підвищує зручність для глядача. Ще однією перевагою LED-екранів являється модульний характер конструкцій таких екранів. Власники кінотеатрів можуть самостійно налаштувати оптимальний розмір екрану в кінотеатрі не залежно від розміру залу.

Штучний інтелект

Серед інших важливих трендів найближчих років варто відзначити й популяризацію 8К телевізорів зі штучним інтелектом. Допоки кіностудії працюють над створенням нових кіношедеврів у форматі 8К (роздільна здатність 7680×4320), виробники телевізорів навчилися випереджати час за допомогою штучного інтелекту. Телевізори автоматично конвертують зображення картинки з форматом 4К до неймовірно чіткого і соковитого 8К. Тепер це не просто розтягнута картинка на екрані, а зображення з високим рівнем деталізації. Штучний інтелект оптимізує світло, колір, контури об’єктів. Тобто, телевізор самостійно домальовує картинку, роблячи її максимально реалістичною.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: