MEGOGO в пошуках ніші з високою маржею — як зміниться контент сервісу

Днями компанія MEGOGO анонсувала новий підхід до бізнесу і нові напрямки у виробництві контенту. Головна мета — збільшити рентабельність, шляхом відносно невеликих інвестицій.

vst_smart_tv

Сервіс MEGOGO стартував у 2011 році і спочатку функціонував як послуга Video-On-Demand (VOD), пропонуючи фільми для перегляду безкоштовно, і тим самим вельми нагадуючи популярні піратські ресурси. Втім, платний контент на порталі був присутній завжди, проте спочатку його ніяк не виділяли, оскільки основний прибуток сервіс отримував за рахунок реклами.

У той же час, на відміну від піратських ресурсів, MEGOGO пропонував тільки легальний контент. Іван Шестаков, директор з маркетингу компанії, згадує, що коли вони почали купувати відеоконтент у правовласників, то виявилося, що вигідніше придбавати права на поширення його на всьому пострадянському просторі. В результаті MEGOGO стартував одразу в 15 країнах пост-СРСР.

Іван Шестаков

Іван Шестаков

Вже 2014-го компанія усвідомила, що такий шлях розвитку малорентабельний: на фільмах з платним переглядом важко заробити, подібний підхід функціонує лише для прокату в кінотеатрах і кабельних мереж. Та й рекламна модель не особливо прибуткова. Набагато вигідніша бізнес-модель з щомісячною передплатою. Досвід західних колег підтверджувався і власними розрахунками: легальний бізнес має хоч якийсь сенс, якщо працювати з передплатою. Тому компанія поставила мету крок за кроком конвертувати інтернет-користувачів в аудиторію, яка платить щомісяця. За словами Івана Шестакова, у порівнянні з користувачами, які споживають контент за рекламною моделлю, це вигідніше в 20-30 разів.

Щоб мотивувати своїх глядачів платити щомісяця, компанія почала пропонувати телевізійний контент — понад сотню ефірних ТВ-каналів за передплатою. Втім, технологічно це більш просунутий сервіс: на відміну від ефірного мовлення, ТБ-передачі, що транслюються через MEGOGO, глядач може поставити на паузу, якщо потрібно відволіктися на деякий час.

Провал VR і відкладений старт AR та 4К

У 2014 році компанія почала експериментувати з переглядом відео в режимі віртуальної реальності через VR-окуляри або шолом. Відомо, що такий підхід дозволяє дивитися фільми за допомогою свого смартфона, як ніби знаходишся в залі кінотеатру перед великим екраном. Крім того, це досить зручний і доступний спосіб, щоб дивитися і 3D-фільми. Але, незважаючи на всю перспективність і привабливість цієї технології, вона так і залишилася нішевою. Як каже Іван Шестаков, зазвичай споживач, купивши або отримавши в подарунок VR-окуляри, може з цікавості кілька разів подивитися в них відео, але потім вже ними не користується. Тому в MEGOGO не планують далі розвивати напрямок VR. Перспективнішою вважається технологія доповненої реальності (AR), коли глядач може виводити на екран різну додаткову інформацію щодо трансльованого в цей момент контенту.

Прагнучи схилити споживачів до оновлення своїх пристроїв Smart TV, виробники техніки починають випускати на ринок моделі телевізорів з підтримкою 4К. Однак ні телеглядачі, ні телестудії поки не поспішають переходити на новий формат. По-перше, щоб дивитися контент 4К, необхідно мати підключений широкосмуговий інтернет-канал 50 Мбіт/с або вище. Якщо і з’являться кодеки, які дозволять «запакувати» 4К-відео в потік 10 Мбіт/с — то де знайти пристрої, які будуть підтримувати цей кодек? По-друге, поки є дуже мало 4К-відео, а наявні ролики — це скоріше «проба пера», ніж повноцінне виробництво.

Стратегічний крок — виробництво власного контенту

Ще кілька років тому в MEGOGO запустили власні інтерактивні канали: компанія почала створювати плейлисти з фільмів своєї величезної VOD-бібліотеки, подібно до того, як робить YouTube. Канали виробництва MEGOGO для глядача виглядають як звичний ТБ-канал, але при цьому тут можна «перемотувати» передачі вперед-назад, ставити перегляд на паузу, дивитися повтори і т. д.

Для перегляду ТВ споживач може виділити усього від 8% до 30% добового часу

Для перегляду ТБ споживач може виділити усього від 8% до 30% добового часу

У 2016 році в MEGOGO вирішили розширити обсяг власного виробництва за рахунок нішевого неформатного контенту. Зокрема, сервіс розпочав прямі трансляції відомих культурних та спортивних подій, продюсуючи та інвестуючи в проекти самостійно. Всього було охоплено близько 50 подій — концерти, шоу, виступи оркестрів, танцювальні змагання, кіберспортивні події, фестивалі тощо.

Експеримент з виробництвом неформатного контенту виявився успішним і компанія вирішила посилено розвивати його і далі. У найближчі півроку сервіс займеться виробництвом реаліті-шоу, почне випуск освітнього контенту. (До речі, завдяки тому, що багато телестудій виробляють власний контент, рівень піратства в Україні помітно знизився).

Структура MEGOGO як платформи цифрових розваг

Структура MEGOGO як платформи цифрових розваг

Також в MEGOGO бачать інтерес до розвитку влогів (відеоблогів), для чого планується залучати найбільш відомих відеоблогерів YouTube. Крім того, компанія починає тестувати абсолютно невластивий для відеосервісів контент — аудіоподкасти для мобільних користувачів. Взагалі, популярність аудіоподкастів останнім часом дуже сильно виросла — це глобальний тренд.

«— Багато людей жадають споживати якісний аудіоконтент (edutainment), особливо, коли вони знаходяться в транспорті, де в середньому міські жителі проводять близько 1,5-2 годин щодня, — каже Іван Шестаков. — За останні кілька років ринок істотно еволюціонував — змінилася поведінка користувачів. Тому сервіс MEGOGO вийшов за рамки класичного VOD/OTT проекту — він стає масштабною платформою цифрових розваг».

MEGOGO Box для залучення додаткової аудиторії

За даними аналітиків GfK, в 2016 році в Україні було продано 261 тис. пристроїв Smart TV. Однак значна частина населення все ще користується традиційними телевізорами без функції Smart TV. Саме тому MEGOGO вивела на український ринок фірмову монобрендову ТВ-приставку. Основна її перевага — моментальний, в один клік, запуск сервісу MEGOGO і швидкий перехід до перегляду контенту, що критично важливо для щоденного використання. Вартість пристрою — 2 199 грн, проте в цю суму включена передплата на рік з доступом до телеканалів і преміум-бібліотеки фільмів.

Монобрендова ТВ-приставка MEGOGO забезпечує миттєве, в один клік, включення сервісу

Монобрендова ТВ-приставка MEGOGO забезпечує миттєве, в один клік, включення сервісу

Випуск власних ТВ-приставок можна розглядати як результат послідовного втілення стратегії бізнесу MEGOGO — поступово конвертувати інтернет-користувачів в аудиторію, що платить. Нагадаємо, що сьогодні щомісячна аудиторія MEGOGO перевищує 50 млн унікальних користувачів, каталог ресурсу — близько 80 тис. відеозаписів. Сервіс є мультиекранним і доступним як на мобільних пристроях, так і Smart TV, медіаприставках та ігрових консолях Sony PlayStation 4, Xbox One чи інших.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

VR концерти процвітали під час пандемії. Новий стартап вважає, що їхній час ще не минув

Adobe представила VideoGigaGAN — модель для покращення якості відео

Кращі VR та AR-пристрої в 2024

Що таке Apple Vision Pro – кому потрібний цей гаджет і чи варто його купувати