Новий тренд в сфері моди: одяг, який не потрібно прати

За останні декілька років на ринку з’явилося багато стартапів, що займаються виробництвом одягу, який можна не прати протягом декількох тижнів. Видавництво Fast Company розповіло як саме виробляються такі речі, які перешкоди зустрічалися на шляху компаній, що їх виробляють та що очікує індустрію моди в майбутньому.

Стартап Unbound Merino, що заснований у 2016 році шиє одяг з шерсті для подорожей, яку можна не прати протягом довгого часу. Таких компаній достатньо багато. Бренд Pangaia, запущений у минулому році який вже завоював лояльність багатьох зірок таких як Джастін Бібер, випускає футболки, які коштують $85, які просякнені м’ятною олією, аби вони довше залишалися свіжими. За оцінкою бренду, якщо носити такі футболки, людина за все своє життя витратить на 3000 літрів води менше проти звичайних виробів з бавовни.

Існує ще марка чоловічого одягу Wool & Prince, яка виробляє з вовни все: від футболок за $128 до спідньої білизни за $42. Вони пошиті таким чином, щоб їх не доводилося часто прати. В минулому році компанія запустила бренд жіночого одягу Wool&, що випускає сукні, які будуть залишатися чистими навіть після 100 днів носіння.

Ця нова хвиля екобрендів вилучає вигоду зі зручності: вам не потрібно часто змінювати свій одяг, а це особливо важливо, якщо ви в подорожі або ж у вас просто нема на те часу. Але за їх ідеєю ховається й екологічне посилання. Часте прання шкодить нашій планеті. На пральні машини приходять 17% усієї води, котру ми використовуємо вдома при звичайному пранні. А ще проблема в тому, що згідно AEG – компанії, що виготовляє пральні машини, 90% одягу, який ми кидаємо в прання, не встигає забруднитися.

Частково це пов’язано з тим, що бренди пральних порошків переконали користувачів в необхідності частого прання свого одягу, аби він був чистим та гігієнічним. Наприклад, багато реклами прального порошку показує, як батьки пруть брудний одяг своїх дітей, припускаючи, що хороші батьки повинні часто прати дитячі речі. Мак Бішоп (Mac Bishop), засновник Wool & Prince, побачив це своїми очима. Одразу після університету він працював в маркетинговому відділі Unilever, що охоплює десятки брендів прального порошку по всьому світу.

«Єдиний спосіб розширити компанію, що виробляє пральні порошки — це змусити користувачів повірити в те, що їм потрібно прати одяг все частіше», — сказав він.

Unbound Merino

Тому одне з головних перепон для нових стартапів – це переконати людей, що вони не будуть погано пахнути та виглядати неохайно, якщо відмовляться від щоденного прання.

Як створити футболку, яку не потрібно прати

Як розробляється такий одяг? Все зводиться до ретельного відбору матеріалів, які більш стійкі до запаху та бруду. Багато екобрендів також вірять в те, що великою частиною їх місії являється інформування користувачів про те, як часто насправді необхідно прати одяг.

«Передусім важливо розуміти, що саме робить одяг брудним. Сам по собі піт не пахне. Просто він вбирається у речі та привертає бактерії, які потім виробляють цей запах. Тому потрібно знайти тканини, які не затримують піт», — говорить Бішоп.

Unbound Merino та Wool & Prince в основному застосовує вовну у своєму матеріалі. Такий матеріал має багато властивостей, що знижує ймовірність забруднення. Вовна дихає та пропускає вологу – тобто, коли ви потієте, піт одразу випаровується, а не вбирається в тканину. Це також означає, що вовна здатна регулювати температуру вашого тіла.

Unbound Merino

Звичайно, про користь цього матеріалу ми знаємо вже багато часу. Зовсім нещодавно спортивні бренди такі як Patagonia та Icebreaker використовували шерсть для створення внутрішніх шарів одягу і фланелевих сорочок для походів, що регулюють температуру, які не потрібно часто прати. Бренд кросівок Allbirds виробляє вовняне взуття, яке можна взувати без шкарпеток та вона не буде пахнути. Сьогодні багато нових стартапів працюють над тим, щоб виготовляти повсякденний одяг з вовною.

Unbound Merino, наприклад, випускає настільки легкі та м’які футболки, шкарпетки та спідню білизну, що здається, ніби вони зроблені зі звичайної бавовни. Засновники бренду довгий час вибирали вовняні матеріали, перш ніж зупинитися на остаточному варіанті.

«Не уся вовна однакова. Різні вівці виробляють різну вовну. Наша ціль – створити дуже тонкий та м’який матеріал, який буде мати всі характеристики вовняного матеріалу», — стверджує Діма Зелікман (Dima Zelikman), співзасновник Unbound Merino.

Wool & Prince

Бішоп, у свою чергу, вирішив змішати вовну з іншими матеріалами, включно з нейлоном та льоном. Діло в тому, що синтетичні волокна роблять одяг більш довговічним, оскільки вони міцніші. Це було непросте рішення, тому що вовна та інші натуральні матеріали біорозкладні, нейлон, поліестер та інша синтетика засновані на пластику, тому вони залишаться на звалищі навічно.

«Нам було непросто зробити цей вибір. Але ми вирішили, що наша ціль як бренду – переконати людей придбати меншу кількість речей, які будуть зберігатися набагато довше. Тому ми вирішили спробувати синтетику», — говорить Бішоп.

Pangaia пішла іншим шляхом. Замість вовни компанія створює футболки, толстовки та спортивні штани з органічної бавовни, змішаної з волокнами морських водоростей. Компанія також застосовує барвники з харчових відходів та інших природних ресурсів. Компанія працює з дослідженням матеріалів, аби знайти шляхи зробити продукти більш довговічними. Наприклад, вони оброблюють тканину м’ятною олією, яка має антибактеріальний ефект.

«Завдяки цьому одяг дуже довго залишається свіжим без застосування токсичної хімії», — розказує Аманда Паркс (Amanda Parks), директор по інноваціях в Pangaia.

Як переконати людей не прати одяг так часто

Усі модні бренди сушать мізки над тим, яким чином переконати людей не прати одяг так часто.

«Ми йдемо тут проти століть культурних звичок», — зреагував Бішоп.

Суть успішної стратегії Unbound Merino полягала у фокусі на клієнтах, які часто подорожують. Спочатку бренд обіцяв користувачам, що вони можуть тижнями знаходитись у дорозі та мати при собі лише один рюкзак, оскільки їх вовняні футболки, шкарпетки та спідня білизна довгий час може бути свіжою без прання.

«Ми направили всю свою увагу на людей, які вважали прання одягу в дорозі великою незручністю. Але ми подумали, що якщо клієнти самі побачать, що футболки день за днем залишаються свіжими, вони захочуть включити їх усвій повсякденний гардероб», — говорить Зелікман.

Wool & Prince також спершу фокусувалась на зручності та мінімалізмі. Бішоп хотів створити універсальний одяг, який пасуватиме до різноманітних випадків, аби люди рідше купляли нові речі. Він виявив, що його посилання знайшло позитивний відгук у чоловіків, особливо у тих, кому не подобається прання. Однак, Бішоп побоювався, що жінки не так позитивно зреагують на його ідею, оскільки продукти для прання націлені в основному саме на них. Як людина, яка пропрацювала в маркетинговому відділі Unilever, він добре був ознайомлений з незвичною сексистською історією реклами пральних порошків, яка просувала уявлення про те, що прання – це виключно жіноча робота. Тому, коли він вирішив випускати одяг для жінок, він створив окремий бренд Wool& з чітким маркетинговим посиланням.

Після впровадження бренду Бішоп заявив, що кожна жінка, яка захоче спробувати поносити сукню Wool& 100 днів без прання, отримує його безкоштовно. Як наслідок, прийшов великий приплив жінок, що Wool& довелося скоротити чисельність безкоштовних суконь до 50.

Wool & Prince

Чи зміниться решта індустрії?

За останні роки все більше користувачів почало розуміти, що ми дуже часто перемо наш одяг. У 2017 році некомерційна організація Fashion Revolution запустила кампанію під назвою Care Label Project, аби інформувати людей про негативний вплив надто частого прання на навколишнє середовище. Організація співпрацювала з AEG, аби допомогти чотирнадцятьом дизайнерам поновити символи про прання одягу на етикетках та додати на них своє маркування типу «Не варто прати дуже часто».

Суть проекту полягала в поясненні того, що сьогоднішня система маркування по догляду за одягом застаріла. Символи, котрі ми бачимо на етикетках, з’явилася ще в середині XX століття, та дуже часто вони не дуже добре продумані. Одна з дизайнерок, Доріан ван Оверім (Doriane van Overeem) яка брала участь у проекті, вважає, що багато брендів просто не хочуть проходити через клопоти навчання людей екологічному способу прання одягу. Тому вони просять користувачів здавати речі в хімчистку, аби уникнути відповідальності, у випадку, якщо річ зіпсується.

Нове покоління стартапів, що випускає одяг, який не потребує надто частого прання, допомагає людям краще усвідомити вплив надмірного догляду за одягом на екологію. Усі три бренди вважають, що кращий спосіб донести інформацію до покупців – це змусити його одягати на себе новий одяг.

«Як тільки одяг буде в людських руках, зроблено вже пів справи. Людина несподівано зрозуміє, що не прала одяг вже декілька тижнів, а він все ще чистий та свіжий», — говорить Бішоп.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Fastcompany

Читайте также:

Фешн с умом: украинские маркетплейсы с концептом reuse

П’ятірка трендів FashionTech: що нас чекає в майбутньому?

Модні технологічні новинки від Louis Vuitton

Одяг майбутнього: повсякденний та спортивний одяг. Частина 1