9 способів згенерувати вірусний контент

Партнер компанії Area 120 Габор Кселл (Gabor Cselle) у своєму блозі на сервісі Medium привів дев’ять порад про те, як зробити контент вірусним.

1. Нагорода для обох сторін

Стимулюйте користувачів запрошувати своїх друзів, а їх друзів – згоджуватися на запрошення. Дуже важливо нагороджувати новачків, інакше нічого не вийде.
Для прикладу, у 2008-2009 роках хмарне сховище Dropbox за кожного запрошеного друга дарував користувачам додаткових 500 MB пам’яті. Тому у людей була мотивація долучати знайомих до сервісу, а у знайомих – приймати запрошення. Тому цей продукт став вірусним.

Матеріальний стимул для запрошення друзів – теж дуже симпатичний варіант. Наприклад, сервіс по доставленню продуктів Good Eggs пропонує $20 за кожного нового запрошеного користувача. Натомість, мій друг, який зробив замовлення, отримає будь-який продукт безкоштовно.

2. Звертайтеся до марнославства

Звертайтеся до почуття марнославства та знаходьте нових користувачів, аби ті захотіли запрошувати інших і проводити на вашому сайті більше часу, використовуючи ваш продукт у своєму житті.

Пам’ятаєте гучне парі між Ештоном Кутчером та службою новин CNN у Twitter з приводу пальми лідерства серед кількості підписників?

Ця «битва титанів» насправді наробила великого шуму та принесла популярність перш за все Twitter, оскільки актор на пару із телеканалом використали все медійне середовище для прохання підписатися на їх профіль. Багато людей реєструвалися в соцмережі Twitter та негайно підписувалися на свого кумира або на улюблений телеканал, а потім стали писати цікавий контент на цій сторінці.

З самого початку LinkedIn зробив щось схоже. Показав кількість ваших контактів у самому центрі вашого акаунту, сервіс навів нас на думку про запрошення нових користувачів.

3. Спільна робота

Додатки, які розроблені для спільної роботи або для спілкування між співробітниками по суті являються вірусними.

Slack створений для спілкування між співробітниками та щоб відчути на собі всі його переваги, ви повинні для початку запросити усю свою команду. В Google Docs існує режим, де документ може редагувати лише одна людина, але як тільки ви натискаєте на кнопку «Поділитися», ви відчуєте на собі зручність цього інструменту. Кнопки «Запросити людей» або «Поділитися» – це і є ті вірусні механізми для подібних продуктів.

4. Вбудовування

Створіть для сайтів можливість вбудовувати ваш продукт. Напевне, ви часто бачите як твіти з Twitter вбудовують у новинні сайти, те ж можна сказати й про відеохостинг YouTube.
Ця практика також являється освітнім інструментом для потенційних користувачів: такі приклади демонструють їм тип контенту на вашій платформі та моделюють спеціально для неї відповідну поведінку. Крім того, коли люди бачать ваш продукт на потенційному сайті, у них складається позитивне враження про вас і вам почнуть довіряти.

5. Контент, яким ми ділимося в соціальних мережах

Безперечно, ваш продукт генерує контент, яким можна поділитися в соціальних мережах вручну або ж автоматично.

Не слід забувати про силу соціальних мереж. Якщо ваш продукт здатен генерувати унікальний та цікавий контент, користувачі можуть поділитися ним у соцмережах, тим самим допоможуть вам збільшувати свою аудиторію. Найуспішніший приклад у цьому жанрі – контент, який автоматично публікується в інші мережі.

Instagram був створений для того, щоб користувачі могли робити красиві фотографії на погану камеру зі смартфона. Ці знімки вони часто викладали на Facebook або Twitter із посиланням на Instagram. Якщо вам сподобається чиєсь фото, вам певне стане цікаво як і де воно було зроблене і ви закачаєте Instagram собі на телефон.

Ще один спосіб звернути на себе та до свого продукту увагу – це водяні знаки. Якщо ви створюєте зображення чи відео, ви можете додати водяний знак, аби показати користувачам, хто саме це зробив. Але це менш ефективний метод, ніж соціальні мережі тому, що водяні знаки не відсилають людей прямо на платформу.

6. Контент, яким ми ділимося в повідомленнях

Ваш продукт генерує контент або посилання, якими можна поділитися в повідомленнях.

Коли ви їдете в таксі Lyft, в додатку ви побачите вікно з підписом «Відправити очікуваний час прибуття». Ця кнопка насправді – вірусна функція. Відправивши посилання зі своїм місцеположенням іншій людині, ви тим самим рекламуєте службу таксі Lyft. Можливо, наступного разу, вже ваш друг теж захоче скористуватися цією кнопкою.

Існують і інші приклади, де посилання вже не так пов’язане з реальним часом. В цьому випадку посилання в продукті може слугувати деяким каноном для представлення концепції або певного продукту. Ось декілька прикладів. Це речі, якими зазвичай діляться з іншими в діалозі – наприклад, коли ви раптом забажаєте відправити URL адресу зустрічі або продукт, який хотіли б подарувати комусь на день народження. Створивши URL посилання, яке являє собою те, чим користувач забажає поділитися, ви зробите ваш продукт вірусним.

7. Логотипи у листах

Ваш продукт розсилає користувачам різні повідомлення. До кожного листа прикріпіть свій логотип, щоб натискаючи на нього, людина змогла б перейти на ваш ресурс.
Наприклад, той же Hotmail – компанія завжди додавала свій логотип в кінці кожного листа, що допомогло їй долучити 1,5 млн користувачів за 4 місяці.


Ще один приклад – сервіс поштових підписок MailChimp. Ось що вони додають в листах:


Деяким користувачам це не подобається, але можна легко додати функцію «відмовитися від користування логотипом». Додаток на iPhone для пошти автоматично додає в кінці кожного листа фразу «Відправлено з iPhone». Цю функцію легко можна вимкнути, але більшість людей все одно це не роблять.

8. Перше повідомлення на чинній платформі

Існує категорія додатків, які будуть надсилати вам повідомлення на чинну платформу та намагатися привернути вас на свій канал. Хороший приклад – це GroupMe, який спочатку відправляв прості повідомлення на телефон, а далі пропонував для більш зручного користування перейти в додаток.

Це також працює для реактивації: платформи для бронювання житла типу AirBnB, надсилають хосту повідомлення на пошту кожного разу, коли йому хтось пише в додатку, нагадуючи про те, що зручніше за все прийняти рішення відповісти через додаток. Але в цій стратегії існує обмеження: якщо відповісти на повідомлення, зручніше все-таки відповісти через електронну пошту або SMS, ця функція буде дратувати користувачів.

9. Пристрої, які встановлені на видних місцях

Не тільки сервіси можуть бути вірусними, але й апаратура. Розгляньмо приклад Square: уявіть, що ви господар пекарні. Ви заходите в конкуруючий заклад і помічаєте там нову технологію для прийняття та обробки платежів. У підсумку ви, самі того не помічаючи, задумуєтесь про те, щоб купити такий же пристрій і для своєї пекарні.

Висновок

Різноманітні види вірусності об’єднує одна і та ж спільна риса: користувачі захочуть рекомендувати іншим ваш продукт та все більше та більше людей будуть дізнаватися про нього. Але не думайте, що виконавши одну з цих порад, число ваших підписників збільшиться в декілька тисяч разів. Для цього ваша платформа має бути якісною та зручною.
Сьогодні для виживання стартапам потрібно створювати вірусні продукти. І цю вірусність потрібно спочатку вбудувати в механіку пропозиції. Тому, перед тим як відкривати компанію, спробуйте визначити, який канал краще за всіх підійде вам для реклами свого продукту.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium