Як уникнути фіаско під час виступу на публіці?

Французький філософ Симона Вейль (Simone Adolphine Weil) одного разу назвала увагу «самою рідкісною та чистою формою щедрості». Коли ви виступаєте, то люди слухають вас і дарують вам свою увагу та час. Не треба недооцінювати цього.

«Доброго дня! Сподіваюся, вам сподобається мій виступ. Я надто довго їхав, аби добратися сюди. Взагалі то, я тільки учора приїхав, тому дуже втомився і все ніяк не можу звикнути до зміни часових поясів, ха-ха! У мене було мало часу на підготовку, тому наперед прошу вас вибачення. Ну добре, розпочнімо! Я б хотів поспілкуватися з вами, упс… на слайді помилка!»

Можливо, ви ніколи навіть не чули, щоб хтось так розпочинав свій виступ. Або ж навпаки, були на подібній презентації. Або ж самі використовуєте щось з цих словесних виразів.

Зверніть увагу на цю промову та забудьте про подібне під час свого публічного виступу.

Вибачте, я втомився, я саме з літака, я з похмілля…

Навіщо слухачам про це знати? Ви хочете викликати в них жалість? Ви навряд викличете у них ці емоції своїм зізнанням.

Говорячи такі слова, ви якби вже наперед намагаєтесь виправдати свою невдалу презентацію. Ви буквально готуєте аудиторію до того, що її очікує розчарування. Берете на себе всю увагу, яку вам подарувала публіка, здираєте з неї фантик і кидаєте нею у лице.

Всі ми втомлюємося. Може серед вашої аудиторії хто-небудь теж не може звикнути до місцевого часу тому співчуття очікувати не варто. А говорити аудиторії про те що у вас похмілля (дехто навіть пишається цим) це взагалі непрофесійно. Як би вам не було погано, пам’ятайте: ваш фізичний стан не може бути виправданням тому, що ви марнуєте чийсь час даремно.

Якщо ви почуваєтесь себе не надто добре, краще вже скасувати виступ або його перенести. Краще дати вашій аудиторії вільний час, ніж безцільно витрачати його.

Вибачте, у мене не було часу підготуватися…

Коли ви це кажете, то вже автоматично знижуєте очікування слухачів та показуєте свою неповагу. Час на підготовку є завжди (якщо вас, звичайно не змушують виступати під загрозою розстрілу). Навіть якщо вам повідомили про виступ усього годину тому, ви все одно можете хоч якось підготовитися до нього.

Якщо ж у вас і правда обмаль часу на підготовку, добре подумайте як з користю його використати. У першу чергу ви повинні подумати про початок і кінець презентації, з чого ви розпочнете і про що ви говоритимете в кінці свого виступу. Від цих частин дуже часто залежить успіх вашого виступу в цілому.

Пропрацюйте моменти, що повинні привернути увагу слухачів. Пошукайте в слайдах найяскравіші та провокаційні висловлювання і почніть саме з них, аби зацікавити кожного з глядачів. Або ж розпочніть свій виступ з цікавої історії.

Кінець презентації має закінчуватися так, щоб слухачі згадали її основні моменти або ж закінчити якимось закликом до дії. Обов’язково додайте від себе щось, чого нема у слайдах.

Якщо ви добре підготуєте початок та кінець виступу, аудиторія може закрити очі на не надто цікаву середину.

Ой, там на слайді помилка…

По-перше – ніяких помилок там не має бути. Можливо, ця порада здається вам надто очевидною, але перед виступом необхідно детально проглянути презентацію та виправити помилки – особливо варто звернути увагу на правопис та орфографію.

Покажіть слайди колезі та нехай він сам перегляне слайди свіжим поглядом. Багато спікерів не користуються цією корисною порадою.

Не варто забувати й про те, що все написане краще проговорювати уголос – таким чином ви точно уникнете словесної помилки. Це обов’язково потрібно зробити, навіть коли у вас зовсім мало часу перед виступом.

Якщо все ж якась помилка була знайдена перед виступом, краще про неї не говорити. Згадати про неї можна тільки тоді, якщо помилка надто очевидна та може збити з пантелику ваших слухачів.

Можливо, що помилку помітили лише ви – наприклад, що на одному зі слайдів повинен бути ще якийсь контент, але ви його забули додати. Раз про це ніхто не знає, то й не потрібно про це говорити та звертати зайву увагу.

Якщо ви не говоритимете про незначні помилки, то їх напевне ніхто й не помітить. Але варто про них згадати і їх помітять уже всі!

Якщо на слайді присутня не зовсім коректна інформація, яка може ввести в оману вашу аудиторію, вкажіть краще на це, але уникайте слова «помилка». Краще вибачитись, повідомити правдиву інформацію і сказати, що пізніше надішлете усім виправлену версію презентації. Розібравшись з цією проблемою, продовжуйте виступати ніби нічого й не сталося.

Не так важливо, зробили ви маленьку чи велику помилку під час виступу, не дозволяйте їй збити вас з пантелику. Проігноруйте її, при нагоді перепросіть у аудиторії та продовжуйте свій виступ далі.

Усі ці висловлювання часто вкрадаються в наш лексикон і показують, що спікер не поважає своєї аудиторії. Не варто придумувати собі відмовок – вони не допоможуть вашій невдалій презентації. Головне – це сфокусуватися на аудиторії та викликати у неї цікавість до вашої промови. Думайте про слухача в першу чергу і ваш виступ буде складатися якнайкраще.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Fastcompany

Читайте также:

7 причин, через які люди ненавидять вашу рекламу – і що з цими робити

Ми нічого не встигаємо, бо мало відпочиваємо

Як залишатися сфокусованим в офісі?

Ви недостатньо спите – і це вбиває вас