Мелісса Сновер (Melissa Snover) регулярно приймала вітаміни, ретельно підібрані по її потребам. Однак складати необхідні комбінації було непросто, через те, що вітаміни доводилося купувати окремо. До того ж пакування зазвичай містили різну кількість таблеток і продавалися в різних магазинах.
Незручності спонукали Сновер заснувати власну компанію з виробництва кастомізованих вітамінів Nourished. Покупці можуть підібрати індивідуальний набір, який буде виготовлений на 3D-принтері за допомогою запатентованого методу.
Готовий продукт являє собою веганський мармелад без цукру, розділений на шари для кожної поживної речовини та розрахований на щоденне приймання. Клієнти отримують пакування з запасом на три місяці. У березні Nourished виготовила і відправила близько 15 тисяч замовлень.
Підібрати необхідну комбінацію дуже просто. Для цього можна пройти тест на сайті. Він враховує наявність алергії у клієнта, чи носить він окуляри або контактні лінзи, а також якої дієти та способу життя дотримується. З відповідей алгоритм генерує рекомендації по кращому поєднанню семи корисних інгредієнтів з 30 можливих. Доступні варіанти розділені на три категорії.
- Вітаміни (наприклад, вітамін C для здорових кісток, цинк для зміцнення імунної системи та фолієва кислота для підтримки рівня еритроцитів в крові).
- Рослинні суперфуди (наприклад, женьшень і екстракт імбиру).
- Корисні добавки (Scutell’up – так в Nourished називається рослина шлемник (Scutellaria), що покращує настрій, і гриб кордицепс для відновлення м’язів).
Фабрика Nourished, в якій проходить процес 3D-друку, розташовується в місті Бірмінгем, Англія. Сім вибраних поживних речовин поміщаються в сім картриджів для 3D-принтера з повністю веганським складом: пектин, клітковина та загущувач з яблук і лимонів. В результаті виходить мармелад вагою 10,5 грамів, що складається з семи спресованих шестигранних шарів.
Сновер визнає, що таке число було вибрано ненауковим способом: коли їй прийшла ідея зі створення мармеладу, вона брала за сім вітамінів в день. Але є і більш наукові обґрунтування. В ході опитувань по Великобританії компанія виявила, що в середньому люди приймають по п’ять-сім різних вітамінів щодня.
У 2015 році Сновер запустила надрукований на 3D-принтері мармелад без вітамінів і створила запатентований 3D-принтер для харчових продуктів. Він був схвалений Управлінням із санітарного нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів США та Агентством продовольчих стандартів Великобританії. Це підприємство під назвою Magic Candy Factory створювало такі цікаві кондитерські вироби, як мармеладна Ейфелева вежа. У процесі її виготовлення використовувалися веганські загущувач і технологія Nourished.
У січні 2020 року продукція Nourished була запущена в Великобританії, а в листопаді 2020 року — в США в рамках материнської HealthTech-компанії Remedy Health, яку Сновер заснувала у 2019 році. Нещодавно Remedy Health оголосила про те, що отримала $11 млн в рамках фінансування серії A.
За словами Сновер, текстура вітамінного мармеладу нагадує жувальні цукерки Sour Patch Kid. Однак, на відміну від мармеладу з желатином, він не твердне з часом. Смак може бути як солодким, так і кислим, а в якості підсолоджувача використовується цукровий спирт ерітрітол.
Смак мармеладу Nourished також залежить від інгредієнтів. Деякі поживні речовини зовсім не мають запаху і смаку, а інші виділяються досить різким ароматом, який необхідно приховати за допомогою цитрусових добавок. Серед таких: антиоксидант ресвератрол, який отримують зі шкірки винограду і ягід.
Сновер визнає, що важко перевірити, як саме будуть працювати вітаміни після вживання. Особливо через те, що кожен з них діє по-різному. Наприклад, вітамін B12 приносить прилив енергії швидше в порівнянні з іншими. Однак на відміну від звичайних вітамінів, які виробляються гуртом, довго зберігаються в магазині та можуть втратити свіжість, продукція Nourished, як правило, зберігає свої властивості, через те, що відправляються по Великобританії та США відразу після виготовлення.
В цьому році компанія запустила лінійку дитячих вітамінів Nourished Kids, які виготовляються за тією ж формулою. Для підбору інгредієнтів клієнтам також пропонується пройти опитування, вказавши схильність дитини до неуважності та скільки часу він проводить за комп’ютером. В кінці року компанія планує випустити індивідуальні протеїнові батончики, які також будуть друкуватися на 3D-принтері.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: