В майбутньому більше людей будуть довіряти роботу, ніж керівнику

Нещодавні дослідження Oracle та Future Workplace показало, що штучний інтелект вже змінює погляд людей на робоче місце. Зокрема, 64% опитуваних заявили, що довіряли б роботу більш охоче, ніж своєму керівнику.

У дослідженні приводяться переконливі аргументи в користь того, що штучний інтелект вже завойовує серця та розуми співробітників. Більшість респондентів сказали, що вони «занепокоєні» та «оптимістичні» по відношенню нових технологій в офісі. Опитувані очікують, що технології допоможуть освоїти нові навички (36%), отримати більше вільного часу (36%) та розширити свою роль у компанії, зробивши її більш стратегічною (28%).

Все це говорить про те, що співробітники вважають нові технології засобом, котрі покращать роботу та дозволять делегувати нецікаві завдання. Дослідження Oracle та Future Workplace також підтверджують висновки попередніх: керівникам потрібно працювати краще, аби завоювати довіру підлеглих.

Враховуючи це позитивне відношення до штучного інтелекту, чи можна говорити про те, що в майбутньому технології замінять людей в офісі? Міжособистісні робочі відносини залишаться в минулому?

Аби це з’ясувати, засновниця The Humphrey Group Джудіт Хамфрі (Judith Humphrey) поговорила з декількома топменеджерами, діяльність яких пов’язана з новими технологіями, та дізналась, що вони думають про перспективи для своїх колег з різних індустрій.

Світ роботів і не тільки

Робот – це запрограмована машина, котра може виконувати ряд дій, та у більшості випадків автономно. 82% опитуваних згодились з тим, що роботи можуть виконати декотрі завдання краще, ніж їх керівник. Вони відмінно впораються з рутинною роботою, котрі виконують без нарікань, швидко та не втомлюючись.

Але роботи представляють лише невеличку частину світу штучного інтелекту, та й не кожен з них має штучний інтелект. В робочому середовищі штучний інтелект може надавати інформацію, підтримувати актуальність графіків, розв’язувати проблеми, керувати бюджетами, відповідати на питання та навіть перевіряти потенційних співробітників.

«У компаній існує прекрасна можливість автоматизувати величезний обсяг роботи, одночасно покращивши взаємодії з клієнтами та партнерами», — відмічає Джефф Гризентвейт (Jeff Grisenthwaite), віцепрезидент по продукту в компанії по розробці Catalytic.

Передові технології також можуть покращити взаємодію зі співробітниками. Наприклад, оцінка ефективності роботи. Пол Пеллман (Paul Pellman), СЕО платформи для управління командою Kazoo, розповів, що його компанія розробила систему, котра замінить щорічний огляд ефективності безперервним зворотним зв’язком протягом всього року.

«Кращим співробітникам зворотний зв’язок потрібен частіше, ніж раз на рік. Насправді, щорічні огляди ефективності не можна назвати підтримкою – скоріше, критичною оцінкою, оскільки вони частіше пов’язані з підвищенням у посаді або її відсутністю», — підкреслив Пеллман.

За його словами, система аналізу продуктивності Kazoo дозволяє людям встановлювати свої цілі, узгоджувати їх з цілями вищого порядку та регулярно отримати відгуки про те, наскільки вони процвітають в їх досягненні.

Нові технології здатні допомогти в створенні позитивної робочої культури. Компанія Kazoo розробила платформу Reward and Recognition, котра дозволяє кожному співробітнику в будь-який момент похвалити іншого. За допомогою цієї системи новачок також може отримати привітливі повідомлення від інших членів команди включаючи CEO.

Він, у свою чергу, може відповісти: «Дякую, що допомогли мені відчути себе комфортно». Ця система – технологічне рішення, але слова та почуття, котрими в ній обмінюються, належать людям. Пеллман говорить, що 80% співробітників звертаються до платформи Reward and Recognition як мінімум раз на місяць, вона «створює культуру визнання», тому що позитивні відгуки бачить весь колектив.

Як менеджери можуть завоювати довіру

Справедливо запитати, чи можуть керівники подолати роботів у боротьбі за довіру співробітників. Звичайно, так. У людей є здатності, якими не наділені нові технології. Опитувані Oracle та Future Workplace люди сказали, що їх керівники краще, ніж роботи, «розуміють почуття» (45%), «навчають» (33%), «створюють чи просувають робочу культуру» (29%) та «оцінюють ефективність команди» (26%).

Керівникам потрібно зосередитися на розвитку цих якостей та передати штучному інтелекту більш рутинну роботу. У дослідженні Accenture, на яке посилається Harvard Business Review, зазначається, що наразі менеджери витрачають більшу частину свого робочого часу на завдання, що будуть підходити саме машинам. Наприклад, голова відділу може годинами морочити голову над витратами, політикою відряджень чи над бюджетом. Ці завдання відволікають його від спілкування з командою та клієнтами.

«Машини покращать роботу управлінців. Люди помічають різницю між штучним та людським інтелектом, вони прагнуть отримати від керівників те, чого не дають їм роботи: емпатію, індивідуальне менторство та поради про кар’єру», — відмітила Емілі Хе (Emily He), старший віцепрезидент по управлінню людським капіталом в Oracle.

Уявіть собі робоче місце, де менеджери, що не обтяжені повсякденними завданнями, можуть зосередитися на людях.

«Штучний інтелект та машинне навчання повернуть у робочий процес людяність. За останні 100 років розвиток технологій зробило робоче місце менш людяним, оскільки взаємодія з технологіями була не дуже природною. За допомогою штучного інтелекту ми можемо повернутися до того, що притаманне людині: спільній роботі та генеруванню ідей», — додала Хе.

Менеджери повинні бути готовими до того нового світу, котрий потребує ефективного керівництва. Тренування soft skills у ньому стане обов’язковим, так само, як і глибинне розуміння та розвиток емоційного інтелекту. Згідно з дослідженням Accenture, керівникам знадобиться приділяти більше уваги навичкам міжособистісного спілкування, котрі стануть необхідними в середовищі, заснованому на штучному інтелекті.

Штучний інтелект стане партнером людини в цьому новому, більш гуманістичному світі праці.

«Менеджери повинні розвивати культуру, де творче використання штучного інтелекту заохочується та дозволяє членам команди пропонувати нові ідеї для бізнесу», — підсумувала Хе.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Fastcompany

Читайте также:

ШІ музика: як стартап Suno робить створення пісень доступним кожному

Штучний інтелект забере у нас роботу? Думки візіонерів та дослідження

Nvidia представила новий надпотужний чіп для штучного інтелекту

Як користуватися Artbreeder — нейромережею, яка вміє «схрещувати» зображення та створювати нові