Велосипед — досить екологічний вид транспорту, але виробництво створює значний вуглецевий слід. Дизайн-студія Arquimaña, розташована в Країні Басків на півночі Іспанії, запропонувала своє рішення. Команда розробила OpenBike, дерев’яний велосипед, який можна зробити самостійно, завантаживши безкоштовне креслення в інтернеті.
Ракель Арес та Іньякі Альбістур, засновники студії Arquimaña, вигадали концепцію OpenBike у 2017 році, звернувши увагу на скупчення автомобілів у Країні Басків. Ідея полягала у розробці екологічно чистого велосипеда, який люди могли б зібрати самі. Для здійснення своєї концепції вони отримали фінансову підтримку від департаменту територіального планування, житла та транспорту уряду басків.
Всім відомо, що велосипеди, на відміну від автомобілів, не забруднюють навколишнє середовище, оскільки не виробляють парникових газів. Проте метою Арес та Альбістур було скорочення забруднення навіть на етапі виробництва.
- Спочатку користувач знаходить на сайті Fab Foundation найближчу майстерню.
- Основний корпус велосипеда виготовляється з фанери — відновлюваного ресурсу. Його вирізують у майстерні за допомогою спеціального обладнання.
- Сидіння, передня втулка та ручка друкуються на 3D-принтері із силікону або, що ще краще, перероблені зі старих велосипедів.
- Колеса потрібно купувати окремо.
Таким чином, користувачі мають можливість зібрати велосипед у майстерні цифрового виробництва у своєму місті, тим самим, виключаючи викиди, викликані транспортуванням готового продукту.
«Ми орієнтувалися на маломасштабне місцеве виробництво», — говорить Альбістур.
Альбістур зазначає, що виробництво OpenBike не найдешевше на ринку. Купівля фанери та інших компонентів коштує приблизно $500. І через те, що велосипед дерев’яний, він важчий за свої альтернативи. Однак Альбістур стверджує, що метою студії було створити не найвищий технологічний велосипед на ринку, а спільноту людей.
Він описує OpenBike як маніфест сталого урбанізму, децентралізованого виробництва, відповідального використання ресурсів та обміну знаннями. Іншими словами, створюючи один з таких велосипедів, людина заявляє про свою прихильність до екологічності та запрошує інших приєднатися до цієї місії.
Цього року Arquimaña презентувала остаточний варіант дизайну. Нині велосипед виставлений у павільйоні Іспанії на Венеціанській архітектурній бієнале та Сеульській бієнале архітектури та урбанізму.
На сьогодні за цим проєктом виготовлено всього сім велосипедів, крім двох, що належать засновникам, на яких вони їздять Країною Басків. Групі майстрів у Сеулі вдалося зібрати функціонуючий OpenBike за два дні.
«Це так дивно — бачити, як наша ідея втілюється у життя, — каже Альбістур. — Тепер люди у будь-якій точці світу можуть завантажити проєкт та зробити свій власний OpenBike».
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Гіроборди, електровелосипеди чи гіроскутери — який електротранспорт найпопулярніший в Україні?
- Переходимо на транспорт майбутнього — літаючі таксі, безпілотні потяги та автобуси на каві
- Що відбувається на ринку вакуумного транспорту і за якими проектами варто стежити?
Джерело: FastCompany