Що відбувається на ринку вакуумного транспорту і за якими проектами варто стежити?

Минуло майже десять років з того часу, як Ілон Маск нагадав широкому загалу про технології hyperloop в дослідженні 2013 року. Його SpaceX стала спонсором конкурсу Hyperloop Pod, який породив безліч ідей, які зараз знаходяться в розробці. При цьому деякі команди винахідників виросли в повноцінні стартапи зі значним фінансуванням. Однак ніхто з них ще не зробив технологію вакуумного транспорту доступною. Нижче розповімо про  найбільших гравців на ринку і їх основні проєкти.

HyperloopTT (США)

HyperloopTT — американська компанія, в якій крім постійних співробітників є фахівці, що працюють за моделлю краудсорсингу. Вони приділяють проєкту свій час та знання, отримуючи опціони на акції.

У 2019 HyperloopTT опублікувала доповідь з докладним техніко-економічним обґрунтуванням своєї розробки. Згідно з дослідженням, ринок пасажирських та вантажних перевезень зможе створити достатньо виручки, щоб компенсувати капітальні та операційні витрати, з економічною віддачею в 11,8% від номіналу. Для проєкту не будуть потрібні урядові субсидії.

У липні компанія представила HyperPort, готове до використання рішення для операторів портів, що дозволяє збільшити пропускну здатність і ефективність, одночасно знижуючи забруднення і завантаження. У партнерстві з оператором терміналу Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) компанія планує перевозити 2800 контейнерів в день. Зараз система очікує розгляду проєкту сертифікації.

Прогноз. Ймовірно, Hyperloop TT стане першим гравцем, який виведе свої рішення на ринок завдяки інтеграції з наявними портами.

Virgin Hyperloop One (США)

У листопаді 2020 року Virgin Hyperloop успішно запустила двомісний прототип, на якому їздили два співробітники. Він пройшов дистанцію в 500 м і досяг швидкості в 172 км/год за 6,25 с. Компанія стверджує, що провела понад 500 тестів в Лас-Вегасі й недавно розмістила навчальне відео в Twitter.

Virgin Hyperloop планує розташувати маршрути в Дубаї, Індії (між Мумбаєм та Пуною), в США, Північній Кароліні та Техасі.

Прогноз. Мабуть, це лідер по PR і просуванню. У команди хороші візуальні ефекти й відео. Але поїздка двомісного прототипу при швидкості та відстані, які в рази менше реальних умов експлуатації вакуумного транспорту, навряд чи доводить, що компанія стане лідером в перевезенні пасажирів.

DP World Cargo Speed ​​(ОАЕ)

Включати цей проєкт в рейтинг не зовсім чесно, оскільки це означає, що у Virgin є дві заявки. У 2018 році Virgin Hyperloop One і DP World об’єдналися, щоб створити системи DP World Cargospeed. Основною метою проєкту стало перевезення «високопріоритетних, чутливих до затримок товарів, таких як медичне приладдя та електроніка».

Не дивно, що постачання будуть здійснюватися за маршрутами, які планує створити Virgin Hyperloop. Остання новина про проєкт датується груднем 2020 року, коли було оголошено, що Інститут технологічних інновацій і Virgin Hyperloop збираються співпрацювати в галузі досліджень і розробок.

Прогноз. Незрозуміло, що це — скритність або проєкт був заморожений. Останнім часом про нього нічого не чутно, і неясно, як далеко він просунувся.

Hardt hyperloop (Нідерланди)

У 2017 році нідерландська компанія Hardt виграла конкурс Hyperloop Pod. Їх найбільш істотною відмінністю від конкурентів є перемикач, який дозволить транспортному засобу переходити з однієї траси на іншу. Таким чином можна створити мережу труб, що з’єднують всі європейські міста.

У 2020 році компанія брала участь в розробці Європейського центру Hyperloop (European Hyperloop Center, EHC), центру відкритих інновацій, розташованого в Гронінгені, Нідерланди. У 2023 році EHC планує відкрити випробувальну трасу для тестування технології. Її протяжність складе 2,7 км, а вантажна капсула зможе розвивати швидкість до 700 км/год.

Компанія вже створила прототип капсули для двох осіб в натуральну величину, яка буде демонструватися на заходах і підігрівати інтерес до проєкту.

Прогноз. Ймовірно, Hardt зайнята непублічною роботою, особливо щодо регулювання, необхідного, щоб зв’язати міста в Євросоюзі. За нею варто поспостерігати.

Nevomo (Польща)

Раніше відома як Hyper Poland, Nevomo використовує оригінальний підхід. Вона створює високошвидкісні залізниці, які пізніше можна буде трансформувати для використання вакуумного транспорту.

План Nevomo складається з трьох етапів.

  • Створити потяг з пасивною магнітною левітацією, який може пересуватися по наявних залізничних шляхах зі швидкістю до 415 км/год. Це гібридне рішення дозволяє використовувати на одних і тих же шляхах як магнітні, так і звичайні потяги.
  • Перетворити ці потяги в вакуумну систему під назвою «гіперрельс» з максимальною швидкістю 600 км/год на наявних шляхах.
  • Створити нові траси, на яких транспорт зможе рухатися зі швидкістю до 1200 км/год.

У червні компанія орендувала землю для будівництва повномасштабної випробувальної траси протяжністю 750 м. З 2023 року потяги на Nevomo зможуть рухатися зі швидкістю 415 км/год.

Прогноз. За проєктом варто спостерігати, оскільки ранні стадії проєкту повинні окупити наступні. Однак для цього, мабуть, доведеться почекати.

Transpod (Канада)

Канадська компанія Transpod створила систему труб, відмінну від традиційної концепції надзвукового транспорту.

Вона використовує для переміщення капсул зі стабільною левітацією над поверхнею не стиснене повітря, а рухомі електромагнітні поля. Технологія заснована на модулі, а не на інфраструктурі.

У 2020 році компанія витратила багато часу на розробку апаратів штучної вентиляції легенів для пацієнтів з COVID-19. Систему планують запустити по всій Канаді. Тести проводилися на симуляції та лабораторних прототипах.

Наступний крок — фізичні тести всієї інтегрованої системи.

Прогноз. Є ймовірність, що обмеження, введені через COVID-19, досить сильно вдарили по проєкту, і йому довелося перемикнутися на випуск апаратів ШВЛ, щоб не закривати фабрики. В цьому немає нічого поганого. Як і Nevomo, створення нових технологій в рамках нових технологій вимагає набагато більше роботи.

The Boring Company (США)

Компанія була створена Ілоном Маском у 2016 році. Тунель для досліджень був виритий під офісами SpaceX в Хоторні, штат Каліфорнія, у 2018 році.

У травні 2019 року компанія отримала контракт вартістю в $48,7 мільйона на розробку і будівництво системи Loop для конференц-центру Las Vegas Convention Center (LVCC). Шлях між залами може зайняти до 15 хвилин і всього одну, якщо використовувати тунель.

У липні компанія запропонувала прокласти тунель між районом, де проживає більшість співробітників Space X, і космодромом в Бока-Чіка.

Прогноз. Вони будують тунелі. Поки що не йдеться про надшвидкий транспорт. Це просто люди, які возять людей по тунелях в автомобілях Tesla. Є підозра, що в тунелях швидше з’являться звичайні автомобілі, ніж магнітні потяги.

Наскільки ми близькі до комерційного вакуумному транспорту? Відповідь може розчарувати. Через пандемію всі терміни по проєктах були перенесені. Більш того, компаніям довелося підтримувати всіх інженерів, розробників, архітекторів і інший персонал. Щоб активізувати роботу над технологією, буде потрібно якийсь час.

Ймовірно, в першу чергу швидкісний транспорт буде застосовуватися для перевезень вантажів, а не пасажирів. І це буде особливо важливо для досягнення цілей сталого розвитку міст і скорочення викидів вуглекислого газу.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Next Web

Читайте также:

SpaceX відправила в космос звичайних людей. Як все пройшло?

Олімпіада в Токіо 2020: робототехніка та інноваційні технології, які ми бачили на іграх

Браунсвілл, у нас проблеми. Або як живе місто, яке знаходиться поруч зі SpaceX

В Китаї представили найшвидший потяг на магнітній подушці