Роман Литвиненко, Pur Ninja: «Самого лише продукту недостатньо»

Роман Литвиненко, засновник сервісу для відкладеної публікації і аналітики в соціальних мережах Pur Ninja, розповідає про особливий підхід до вирішення проблем клієнтів, несподіванки в роботі стартапу й корисну бізнес-літературу:

Роман Литвиненко

Роман Литвиненко

Як все починалося

На початку 2015 ми з другом займались сервісом для довгострокової оренди житла — Placely. Активно вели соцмережі та в якийсь момент зрозуміли, що витрачаємо дуже багато часу на це. Навіть при тому, що ми писали один пост у «ВКонтакті», потім копіювали і трохи змінювали його для Facebook. Я помітив проблему, коли ми стали публікувати по 10-12 постів на день. Виходило, що на одне дублювання у Facebook йшло біля 5 хвилин: потрібно перезавантажити фото, переконатись, що посилання відображається так, як нам треба, встановити час публікації. В результаті — це година щодня і до 30 годин втраченого часу в місяць. І це — тільки 1 проект в 2 соцмережах.

На ринку в середньому один проект представлений в 3 і більше соцмережах (суджу по клієнтах Pur Ninja). Відповідно, при такій частоті розміщення постів, яка була у нас та без сервісу відкладеної публікації, SMM-спеціаліст витрачає щонайменше 40 годин в місяць на перенесення постів в інші соціальні мережі, за умови, що не наповнює сторінки у вихідні дні. Якщо взяти зарплату 5,5-8 тис грн в місяць, то роботодавець витрачає від 1,3-2 тис грн на рутинну роботу. Наш сервіс дозволить оптимізувати ці процеси.

Що у цьому нового і відмінного

Люди переходять на нові продукти з 2 причин: проблеми з поточним рішенням або привабливість нового. Залишаються зі старим також через два головних фактори: звичка та страх перед невідомими ускладненнями в новому рішенні. Ми працюємо над тим, щоб у людей з’являлося бажання перейти на Pur Ninja, щоб продукт не був для них «скринею сюрпризів».

Для мене в продукті важливі, перш за все, якість нашої роботи та задоволення потреб клієнтів. Наприклад, в роботі з API соціальних мереж трапляються випадки, коли пост не опубліковується вчасно. Кожен такий випадок ми аналізуємо, знаходимо і виправляємо проблему, щоб клієнти більше з нею не стикалися. А перед тим, як запускати нові функції в програмі, я багато спілкуюсь з користувачами про те, як краще це реалізувати.

Акцент на різній аудиторії

Цільовою аудиторією для нас є SMM-спеціалісти, малий бізнес, медіа- і контент-агенції. Для кожного з цих сегментів ми розробляємо певний набір можливостей. Наприклад, з приростом клієнтів я побачив, що є потреба забезпечити можливість групування облікових записів по проектах, що і було реалізовано нами.

SMM-спеціалістам і агентствам потрібен контент-план з рубриками: вони можуть планувати публікації, позначати їх тематикою і не повторюватися з текстами. Медіа можуть автоматично імпортувати новини з RSS у свої облікові записи, причому повністю керувати налаштуваннями того, як пост буде виглядати в соцмережах. Ось так виглядає інтерфейс налаштувань публікації при автоматичному імпорті з RSS:

Selection_433

Наразі денна активна аудиторія користувачів (DAU) сягає 40 людей. В основному — SММ-спеціалісти, які ведуть більше одного проекту. Наші українські бренди представлені в 3 головних соціальних мережах: Facebook, Instagram та «ВКонтакті». Це — кафе, і магазини одягу, і сторінки, присвячені окремим заходам чи подіями, і салони краси.

Особливості роботи та труднощі розвитку

SMM та онлайн-бізнес в українському сегменті нічим не відрізняється від закордонних практик: що в нас, що за кордоном компанії B2C використовують соцмережі для пошуку та залучення нових клієнтів і публікують рекламний матеріал для цього. Є відмінності в самих бізнесах, бо хтось поширює явно рекламні публікації, а хтось викладає і корисний для читача контент. Елементарний приклад — розміщення тексту про секрети приготування особливого бургеру від нового закладу.

Для мене, як для програміста найважчим було усвідомити істину: самого лише продукту недостатньо. Яким би крутим він не був, продукт сам себе не продасть, потрібно витрачати багато часу і ресурсів на те, щоб розповісти людям про вашу розробку. Після того, як користувачі дізнаються і вирішать спробувати, їх потрібно провести за руку (процес називається «onboarding») до моменту, коли вони скажуть: «Ага! Це — саме те, що мені потрібно!».

Aha moment

Aha moment

І цей процес — від моменту, коли людина дізнається про продукт, до моменту покупки — потрібно вдосконалювати весь час, відштовхуючись від цифр в аналітиці. Взагалі, раджу читати відповідну літературу. Для мене обов’язковою для читання стала книга Стіва Бленка та Боба Дорфа «Стартап. Настільна книга засновника». В ній автори і знімають читачу рожеві окуляри про розробку рішення у вакуумі, і розповідають, як варто робити продукти, щоб вони не виявилися нікому не потрібними.

Також не треба забувати про відпочинок. Дуже хочеться за 24 години зробити все, але не варто. Раніше я мало вірив, що відпочинок впливає на якість роботи, але на власному досвіді бачу, наскільки ефективніше приймати рішення, коли голова свіжа.

Плани на 2017-й

Від початку продукт робився швидко. Я розумів, що перша версія все одно не буде ідеальною для кінцевого користувача, а тому її потрібно створювати одразу, щоб потім слухати клієнтів і додавати ті функції, які їм потрібні. В результаті прототип був готовий за півтора місяці після початку розробки. Потім почались ітерації і з’ясовування, «для кого ж цей продукт». В результаті, ще через 2 місяці вже був продукт для SMM-спеціалістів.

До лютого я займався проектом сам, а зараз працюємо з маркетологом. У 2017 продовжуємо робити те, що й раніше: спілкуємось з клієнтами і пропонуємо вирішення їхніх проблем. Зараз удосконалюється вже готовий набір функцій: аналітика, імпорт з RSS, контент-план.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО ПРО SMM: