VR концерти процвітали під час пандемії. Новий стартап вважає, що їхній час ще не минув

Концерти у метавсесвіті — не просто експеримент. Платформа Soundscape вважає, що за ними майбутнє і пропонує глядачам можливість опинитися на одній сцені з виконавцем, взаємодію з віртуальними об’єктами та необмежену кількість переглядів. На її майданчиках уже звучала музика найрізноманітніших жанрів — від репу та К-поп до класики.

Музична VR-платформа співпрацює з продюсером електронної музики deadmau5, щоб запропонувати необмежену кількість потокових VR-концертів у музичному метавсесвіті компанії.

Deadmau5 дасть ексклюзивний віртуальний концерт довжиною близько години, який буде доступний у «Сутінковій гущавині», одній з шести всесвітів платформи.

Soundscape — перший великий VR-досвід, створений на базі Unreal Engine 5. Концерт доступний на Steam і сумісний із ПК та більшістю гарнітур віртуальної реальності. Аудіовізуальний двигун покращує естетику і швидкість відповіді візуальних елементів у багатьох гіперімерсивних світах.

Продаж VR-гарнітур впав на 24%, що вказує на зниження попиту на цей вид розваг, що стали популярними під час пандемії. Однак CPO Soundscape Бен Фергюсон вважає, що VR-концерти все ще попереду. «Музичний метавсесвіт не буде повністю оцінений до 2030 року», — стверджує він.

Інтерес до віртуальних концертів виник ще до пандемії. У 2019 році понад 10 млн гравців Fornite дивилися виступ Marshello онлайн. 2020 року музичні майданчики з живою музикою були закриті, що прискорило тренд. Цифрові аватари Тревіса Скотта, Аріани Гранде та Джастіна Бібера, як і багатьох інших артистів, виступали перед шанувальниками у метавсесвіті.

Через чотири роки багато виконавців продовжують використовувати можливості метавсесвіту. Це артисти різних жанрів: у віртуальній реальності вже виступали репери Doja Cat і Jack Harlow, К-поп гурт BlackPink і навіть камерний оркестр Малера.

Унікальні точки огляду

У віртуальній реальності ніхто не загородить вам огляд — він буде ідеальним з будь-якого місця. Глядачі можуть насолоджуватися шоу з місць, які не були б доступними у житті. Вони можуть зайти за лаштунки або навіть спостерігати за подією зі сцени.

«Коли нас не відволікає натовп, ми можемо зосередитись виключно на сприйнятті артиста», — каже Фергюсон.

Метавсесвіт дозволяє створювати фантастичну цифрову реальність, що виходить за межі обмежень реальних майданчиків. Це те, що Фергюсон називає «чуттєвим техномистецтвом».

У демоверсії Soundscape представлений всесвіт, в якому користувальницькі аватари можуть танцювати під музику і стріляти вогняними кулями та психоделічними вогнями з рук.

Soundscape була заснована у 2017 році. Її штаб-квартира знаходиться у Колорадо. Компанія використовує нестандартну бізнес-модель: замість того, щоб створювати імітацію реальних концертів у VR, вона пропонує повний доступ та необмежений стрімінг за ціною $39,99. Це дозволяє користувачам отримати глибший досвід сприйняття музики.

Однак не можна недооцінювати психологічний досвід від відвідування живих концертів, навіть якщо вони відбуваються у віртуальній реальності. Без соціальних взаємодій користувачі відвідували б такі заходи рідше і не були б так залучені до того, що відбувається.

Додаткові джерела доходу для артистів

Хоча залучення на віртуальних концертах важко оцінити, такі заходи є привабливим джерелом доходу для виконавців в епоху, коли стрімінгові сервіси платять копійки за показ.

«Багато хто дивується, коли дізнається, що потокові сервіси, такі як Spotify платять близько 0,003318 цента за одне прослуховування. Це означає, що для того, щоб заробити на треку $1 тис., потрібно, щоб його прослухали приблизно 315 тис. користувачів», — повідомляє Фергюсон.

Він вважає, що для того, щоб трек почав приносити відчутний дохід, його мають прослухати «приголомшливу кількість» разів. Фергюсон додає, що Soundscape не розповсюджує музичні альбоми, на відміну від Spotify чи Apple Music.

Фергюсон не розповідає, що саме входить до угод Soundscape з виконавцями, проте підкреслює, що «завдяки розвиненій співпраці, ліцензуванню та партнерству, існує багато способів для отримання доходу».

«Не потрібно платити промоутерам, жодних комісійних зборів, сплати квитків та оренди майданчика, — заявляє він. — Ми усунули більшість витрат, які виникають на живих концертах через оплату послуг посередників. Ми повернули ці гроші до кишені артистам».

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Сам собі Моцарт і Дрейк: добірка музичних нейромереж

Кращі VR та AR-пристрої в 2024

ШІ музика: як стартап Suno робить створення пісень доступним кожному

Що таке Apple Vision Pro – кому потрібний цей гаджет і чи варто його купувати