Домашній улюбленець у метавсесвіті: як, навіщо та чи варто?

Перші версії метавсесвіту часто критикують через відчуття штучності. Щоб «оживити» віртуальний простір, стартапи пропонують додати до них віртуальних тварин. Це далеко не нова ідея: відколи ми вийшли в інтернет, нам намагаються продати піксельні копії реальних вихованців. Чого вартий лише «віртуальний вихованець» тамагочі — на березень 2021 року у світі було продано 83 млн іграшок. Ще один приклад — гра-симулятор свійських тварин Nintendogs; портативна консольна гра Nintendo DS (яка була знята з виробництва у 2014 році) розійшлася тиражем у 24 млн екземплярів. Вона припала до смаку користувачам, які не могли завести собі справжню собаку.

Зараз, на зорі появи Web3.0, нова хвиля стартапів приваблює інвестиції, щоб привести наших пухнастих друзів у метавсесвіт. Розповідаємо про найяскравіші проєкти в цій галузі та їх версії цифрового «друга людини».

Пов’язані консоллю

Сьюзан Каммінгс — співзасновник компанії Tiny Rebel Games, яка нещодавно закрила посівний раунд на $7 млн ​​для створення Petaverse Network (від поєднання англ. pet — домашня тварина та universe — всесвіт). Проєкт розробляє кішок зі штучним інтелектом, які, як обіцяє компанія, сумісні з різними метавсесвітами.

Ідея в тому, що вихованець може супроводжувати власника у віртуальному просторі, куди б він не вирушив — від робочої зустрічі до битви із давнім драконом. Вона каже, що порівняно з попередніми успіхами, такими як Nintendogs, метавсесвіт має одну велику перевагу: ці тварини не обмежені конкретним апаратним забезпеченням.

«Проблема з Nintendogs полягає в тому, що вони назавжди прив’язані до [Nintendo] DS… Такий жаль, що їх не можна було відокремити від цього пристрою. Крім того, це втрачена можливість для бізнесу», — згадує Каммінгс.

Отже, якщо Nintendo змогла продати 24 млн копій Nintendogs за кілька років, що існував проєкт, Tiny Rebel Games створює віртуальних вихованців, які, як обіцяють, будуть використовуватися протягом десятиліть. Для цього вони домагаються, щоб їх метатварин могли відтворити різні команди розробників, що працюють на різних платформах, незалежно від того, як зміниться технологія.

«Їхня ДНК — їхня душа — вони залишаться такими як були. Навіть їхні спогади, як вони розв’язують проблеми. Тож уявіть, що в майбутньому у вашої дитини чи онука буде, по суті, ця цифрова сімейна реліквія як справжній фізичний вихованець, який просто продовжує жити», — пояснює Каммінгс.

Вона додає, що це стане можливим, оскільки до кожної тварини прикріплять метадані, що легко читаються, з характеристиками та особистими якостями. Сторонні розробники також зможуть використовувати Petacore, систему штучного інтелекту Tiny Rebel Games, яка забезпечить однакові рухи та поведінку кішок на різних платформах.

Користувачі зможуть купувати їх як NFT у форматі дропів (одноразовий продаж обмеженої партії токенів), але Каммінгс каже, що вони прагнуть створити повністю «масовий ринок» у міру дорослішання Web3.0. Ймовірно, це означатиме, що в майбутньому їх буде легше придбати.

Ваш новий найкращий друг

Менш очевидний бізнес-кейс для домашніх тварин у метавсесвіті — крім купівлі та продажу NFT — полягає в тому, щоб зробити сам метавсесвіт більш привабливим. На сьогодні віртуальні простори критикують за відчуття порожнечі та незручності. Але стартап під назвою Digital Dogs вважає, що зможе запропонувати рішення.

Ізраїльська компанія, заснована в липні 2021 року, розробляє міжплатформних цуценят зі штучним інтелектом для віртуальних світів, цифрових ігор та соціальних платформ.

За словами співзасновника та CEO Ітая Хасіда, ці собаки не призначені для заміни пухнастого друга. Це скоріше компаньйони для користувачів метавсесвіту, які можуть стати приводом для початку розмови — чого, на його думку, не вистачає.

«Розбити лід і створити залученість у віртуальному просторі — досить серйозна проблема», — визнає Хасід.

Ідея також виникла з особистого досвіду Хасіда, який має лабрадора на прізвисько Розі.

«Я скрізь брав її із собою. Усі підходили, щоб погладити її, і це давало змогу розмовляти, — міркує Хасід. — Якщо ми зможемо якимось чином імітувати переваги наявності домашніх тварин та перенести їх у віртуальні простори, вони зроблять нас менш самотніми».

Віртуальні собаки захищаються як NFT на блокчейні Ethereum та прив’язані до цифрового гаманця користувача. Це означає, що, як і тварини Petaverse, кожен з них матиме унікальні візуальні та особистісні риси. Їх навіть можна буде дресувати, як справжніх собак.

«Спочатку люди цього не розуміли та говорили: “Навіщо мені заміняти свого собаку з реального життя?”. Ідея не обов’язково полягає в тому, щоб створити стосунки з твариною… але якщо у вас є вихованець, і в мене є вихованець, у нас з’явиться тема для розмови», — пояснює він.

Як і у випадку з Petaverse, найважливіше буде забезпечити сумісність між додатками: це дозволить створювати дружні стосунки та утримувати користувачів, а вихованцям – слідувати за людьми між різними метавсесвітами.

Проєкт Digital Dogs вже отримав передпосівне фінансування від венчурних компаній, що спеціалізуються на метавсесвіті, у тому числі Outlier Ventures та MaxStealth, а також бізнес-ангела Рафі Гідрона. Сума не розкривається.

Наразі компанія готує до випуску 10 тисяч унікальних NFT, які будуть відправлені покупцям у вигляді ембріонів у пробірках. Потім вони пройдуть «інкубаційний процес» тривалістю кілька тижнів, в ході якого покупці зможуть пограти в прості ігри на визначення рис характеру. Після цього у них з’являться цуценята зі штучним інтелектом.

Компанія також подала заявку на патент, щоб зробити віртуальних собак «розумнішими», дозволяючи їм збирати дані про власника. Це дозволило б їм шукати інших власників, які говорять тією ж мовою, і приводити до них своїх господарів, підштовхуючи їх до спілкування.

Чи врятують тварини метавсесвіт?

Digital Dogs і Tiny Rebel Games — не єдині проєкти, які намагаються «позначити територію» у метавсесвіті. Над віртуальними вихованцями також працюють Cominted Labs з Флориди, гонконзька Matterless та BitPet з Осло.

Деякі мають на меті досить просту бізнес-модель, наприклад, заохочувати користувачів витрачати гроші на покупки у додатку на нові відтінки шерсті для кішки. Проте є й ті, хто вважає, що цифрові вихованці додадуть реальну цінність непривітному віртуальному простору.

«Ця галузь є досить новою, і в ній не так багато користувачів. Якщо я реєструюсь, а моїх друзів там немає, доведеться познайомитися з іншими людьми, і це складно, — пояснює Хасід. — Багато хто здається, і виникає своєрідна проблема курки та яйця».

Для Сьюзан Каммінгс з Tiny Rebel Games вихованці в метавсесвіті — це ідеальний спосіб скористатися обіцянкою Web3 дозволити нам по-справжньому володіти нашим онлайн-майном.

«Ось що справді схвилювало нас у Web3.0: ми можемо продати вам вихованця зараз, і через 30 років він все одно щось коштуватиме», — каже вона.

Досі віртуальні вихованці існували в рамках пропрієтарного обладнання та програмного забезпечення. Якщо вірити прихильникам Web3, незабаром метавсесвіт дасть їм свободу — і якщо це може зробити метасвіт трохи менш незграбним, це великий плюс.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Sifted

Читайте также:

Ключові технології 2022 року за версією Gartner

5 найкращих організацій, які використовують Web 3.0 для вирішення біотехнологічних проблем

Чи потрібні ноги аватарам в Метавсесвіті? Пояснення від розробників Meta

Патріотична гра-клікер від кіберполіції та волонтерів