Як метавсесвіт пов’язаний із роботою? Чи варто довіряти робочі завдання штучному інтелекту? І як керівникам утримувати цінні кадри? Консалтингова компанія Deloitte відповідає на ці запитання у своєму щорічному звіті Tech Trends 2023, присвяченому технологічним трендам на робочому місці.
У ньому вона визначає ключові чинники, які «приведуть до трансформації бізнесу за найближчі 18-24 місяці». Головний футуролог Deloitte Майк Бехтель поділився основними висновками.
Довіряйте своїм новим колегам — роботам
Впровадження технологій штучного інтелекту та машинного навчання на підприємствах стрімко пришвидшується. Питання не в тому, чи буде бізнес використовувати штучний інтелект та машинне навчання для критично важливих процесів або до якого постачальника звернутися, розмірковує Бехтель, а чи дозволять технології «впливати або працювати в масштабі».
Згідно зі звітом, American Airlines нещодавно використовувала модель на базі штучного інтелекту, щоб скоротити процедуру вибору виходу на посадку, яка вимагала від команди працювати допізна, з 4 годин до 2,5 хв.
Що зробило її успішною? Вона була розроблена спільно зі співробітниками, які виконували це завдання і були «захоплені тим, що їх перевели на денну роботу» для завдань вищого рівня.
Щоб порозумітися з «неорганічними колегами», організації рухаються у напрямі «прозорих і зрозумілих моделей на базі штучного інтелекту, рішення яких можна зрозуміти, а роботу — перевіряти, контролювати, ставити під сумнів і схвалювати», — розмірковує Бехтель. Це особливо важливо у випадку, якщо з’явиться черговий «чорний лебідь» на зразок пандемії, яка повністю перевернула моделі великих даних по всьому світу.
Наймайте «серійних спеціалістів»
У 2000-х роках у технологічному середовищі було популярне поняття «10x engineer» — вважалося, що найкращі програмісти працюють у 10 разів краще, ніж найгірші. Однак мета знайти найкращого розробника залишилася в минулому, як і вибір між фахівцями вузького та широкого профілю. Натомість у Deloitte радять звертати увагу на «серійних фахівців» — розробників, у яких за плечима десяток робіт.
Такі висновки команда зробила за підсумками спостережень за кадровими політиками сотень організацій. Як розповідає Бехтель, існує певна тенденція: люди різного віку працюють над чимось три роки, а потім заявляють, що їм нудно і вони хочуть змін. Найефективніші організації бачать у цьому перевагу, а не перешкоду.
Це означає необхідність розвивати внутрішні кар’єрні шляхи, які б дозволили рухатися горизонтально між різними навичками та технологіями. Цікаво, що це відбувається не лише в невеликих стартапах, а й у таких великих компаніях, як Mercedes-Benz: згідно з умовами нових контрактів, від співробітників вимагають «освоювати нове кожні 3-5 років», каже Бехтель.
«Таким чином, зміни зароджуються всередині організації. Ви занурюєтеся в них, а потім перемикаєтеся і переходите до чогось нового», – міркує він.
Метавсесвіт — не просто нова іграшка
Попри надмірний ажіотаж і неоднозначність так званого метавсесвіту, «ми бачимо, що для підприємств впровадження віртуальної, доповненої реальності — а в деяких випадках і віртуальних світів — лише наступна еволюція у простоті взаємодії», каже експерт.
Метавсесвіт — не лише аватари без ніг у віртуальному конференц-залі, як його представляє Марк Цукерберг. Імерсивні технології можуть допомогти бізнесу у таких напрямках, як створення прототипів, експерименти та навчання.
Як приклад, він наводить енергетичну компанію Exelon, яка використовує VR для навчання персоналу роботі на електричних підстанціях.
«Завдяки навчанню в VR у них є можливість сказати: Так, ви підійшли занадто близько, і у вас в руках молоток, тому вас вдарило струмом», — розповідає Бехтель. І хоча технології в стилі метавсесвіту, можливо, ще не стали джерелом доходу, ці історії, що відбуваються в бек-офісі, вже приносять відчутну віддачу.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Робота в 2100 році — якою вона буде?
- 25 питань, які задають на співбесідах найкращі компанії в США
- 10 онлайн-професій, які можна опанувати навіть без вищої освіти
Джерело: FastCompany