На зборах авіаційних регуляторів, експертів і потенційних партнерів Uber заявила про амбітні плани створення комерційної мережі літальних апаратів. Компанія зібрала основних гравців галузі, щоб закликати їх до спільних дій для прискорення руху до повітряного майбутнього. Пропонуємо ознайомитися з головними ідеями компанії.
П’ятирічка
Компанія розпочне тестування своїх літальних апаратів вже у 2020 році і запустить аеротаксі в деяких містах до 2023 року. Іншими словами, Uber вважає, що зможе запропонувати своїм клієнтам автомобіль з вертикальним злетом та посадкою вже через 5 років. Але проблема в тому, що промисловість, інфраструктура та законодавство мають наздогнати ідею.
Представники федеральних регуляторних органів наголосили, що жорстко контролюватимуть будь-які недоліки у безпеці. Крім того, голова Федеральної авіаційної адміністрації заявив, що ще не обговорював з Uber питання законодавчого регулювання цих літальних апаратів. Але застеріг, що громадськість має набагато більше вимог щодо безпеки повітряних суден, ніж автомобілів.
Галузеві експерти, деякі з яких є партнерами Uber, окреслили труднощі у виробництві цих транспортних засобів. За словами генерального директора Icon Aircraft Кірка Гокінса (Kirk Hawkins), це «на порядок складніше», ніж виробництво наземного транспортного засобу. Одна з причин полягає в тому, що відмова будь-якого обладнання – від акумулятора до автономного ПЗ – може призвести до падіння аеротаксі.
Ціна літаючого питання
Джон Ленгфорд (John Langford), генеральний директор компанії Aurora, яка нещодавно була придбана Boeing, вважає, що 5-річний термін запуску літаючих таксі — це реально, але виникає багато запитань щодо вартості польоту. Він стверджує, що наявність в аеротаксі людини-пілота серйозно підвищить собівартість:
«— Необхідно прибрати пілота з кабіни і сертифікувати автономні безпілотні перельоти. Це є ключовим моментом на шляху до підвищення прибутковості. Звичайно, є підрахунки, які показують, що прибутковість можна зберегти і з пілотом в кабіні, але такі цифри не є беззаперечними».
CEO компанії Uber Дара Косроушахі (Dara Khosrowshahi) зазначив, що компанія готова зазнати збитків у короткостроковій перспективі, оскільки пріоритетом є безпечне використання цих транспортних засобів. «Наша ініціатива пришвидшує технічний прогрес», — заявила нова голова підрозділу Uber з розробки батарей Селіна Миколайчак (Celina Mikolajczak). Літаки — це перспектива. Але важко повірити, що промисловість зосередиться на технології, чия пора настане через 5 років, коли є багато речей, які можна продати вже сьогодні.
Uber не будує транспортні засоби, інфраструктуру чи аеростанції, на яких злітатимуть аеротаксі. Uber наразі розробляє лише батареї, але найважливіше завдання компанії — розбудова екосистеми, хоча вона нічого не варта без інших компонентів. Це пояснює, чому Uber співпрацює з багатьма гравцями на ринку для обміну даними. Компанія оголосила про дослідницьке партнерство з NASA та армією США, а також з виробниками літаків, і навіть створила власну концепцію літаючої машини, щоб дозволити іншим гравцям реалізувати частину цих розробок на їх транспортних засобах.
Реальність vs. амбіції
Uber визнає, що запропонувала доволі агресивний таймінг впровадження інновацій, який базується на домовленостях з виробничими та іншими партнерами. Втім, у компанії наполягають, що вони нічого не запускатимуть, поки не забезпечать повну безпеку польотів. Це все відбувається в той час, коли Uber намагається зменшити свої збитки, підвищити ефективність і вийти на біржу 2019 року. Робота над літаючими таксі важлива для Uber, за словами операційного директора Барні Харфорда (Barney Harford), ось чому: «Ми повинні продемонструвати інвесторам, що Uber є компанією, що здатна забезпечити кілька напрямків зростання».
Харфорд вважає, що напрямок аеротаксі Elevate не є найбільшим пріоритетом. Але компанія відчуває себе досить впевнено і в галузі свого основного бізнесу, тому може інвестувати в перспективні технології. Літаючі автомобілі також вписуються в амбіції Uber щодо перетворення на єдину платформу для всіх видів транспортних перевезень. Перші кроки до цього вже зроблені.
Програма Elevate також стала хорошим стимулом для працевлаштування відомих технічних експертів. В той рік, коли Uber вперше оприлюднила свої аероплани, компанія запросила на роботу Еріка Еллісона (Eric Allison), який працював у стартапі Ларрі Пейджа Zee Aero з розробки літаючих машин, та вже згадану Селіну Миколайчак, що до цього була старшим інженером зі створення батарей. Також компанія взяла на роботу Марка Мура (Mark Moore), інженера з NASA. Миколайчак пригадує, що вперше почувши пропозицію з розробки літаючого таксі, відповіла щось на кшталт «ви, хлопці, просто здуріли». Але після спілкування з Марком Муром зрозуміла, що проект не є вигадками, а команда здатна реалізувати всі плани. Так, ідея виглядає як наукова фантастика, але саме це і надихає.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Повітряна інфраструктура — Volocopter проектує міста для літаючих таксі
- Рейтинг 18 компаний, которые уже готовят беспилотные автомобили
- 10 речей, про які народжені у 2018 році не дізнаються на власному досвіді
Джерело: recode