Ви гадаєте, що більшість пристроїв, які носяться – це всього лише технології неозорого майбутнього, які ми бачимо в науково-фантастичних фільмах? Поспішаємо вас порадувати, а когось і розчарувати: час технологічних інновацій настав вже зараз.
Більша частина сучасних гаджетів, що носяться, типу смарт-годинників, фітнес-браслетів, «розумного» одягу, окулярів віртуальної та доповненої реальності, оточує нас буквально всюди, помітно покращуючи та роблячи наше життя простіше та ефективніше.
Цей прогрес можна пояснити з точки зору досягнень у сфері нанотехнологій, котрі дозволили пристроям стати малогабаритними та надлегкими для повсякденного користування.
Тенденція розвитку ринку wearables за перший квартал 2019
Широке використання «розумних» годинників стало основним рушійним фактором розвитку ринку пристроїв, що носяться. З кожним роком продажі та зацікавленість людей, які купують wearables значно зростають. Світові постачання у першому кварталі 2019 року досягли 49,6 млн одиниць, що на 55,2% більше, ніж в попередньому році, при чому, велику частину ринку займають наручні гаджети (63,2%). Цю тенденцію можна прослідкувати, спираючись на данні International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker. Розглянемо це більш детально.
Apple зберігає провідні позиції. Американська компанія має три лінійки продукції: годинники Apple Watch, безпровідні навушники AirPods та Beats.
Представники компанії на квартальній звітній конференції не без гордості відмітили, що виторг від реалізації wearables за рік виросла більш як на 50%. У минулому кварталі сума від продажу пристроїв, що носяться зіставила $5,5 млрд, що вище доходів компанії від збуту планшетних комп’ютерів iPad, та лише на йоту поступається реалізації комп’ютерів сімейства Mac.
Друге місце у рейтингу завдяки популярності своїх фітнес-браслетів Mi Band зайняв Xiaomi. Нещодавно компанія презентувала концепт «часів майбутнього» із гнучким екраном Huami Amazfit X, котрі в майбутньому можуть скласти відчутну конкуренцію вже згаданих вище Apple Watch.
Кращі 5 компаній, що виготовляють wearables (враховуються лише наручні гаджети) по об’єму відвантаження, частки ринку та річному зросту на 1 квартал 2019 року. (відвантаження в млн)
Компанія
|
1 кв. 2019
відвантаження |
1 кв. 2019 ринкова доля | 1 кв. 2018
відвантаження |
1 кв. 2018 ринкова доля | Річний приріст |
Xiaomi | 5,3 | 16,9% | 3,7 | 15,5% | 43,6% |
Apple | 4,6 | 14,8% | 4 | 16,9% | 14,8% |
Huawei | 3,9 | 12,5% | 1,3 | 5,3% | 213% |
Fitbit | 2,9 | 9,3% | 2,1 | 9% | 35,9% |
Samsung | 2 | 6,5% | 1,1 | 4,5% | 92% |
Інші | 12.5% | 40% | 11,6 | 48,9% | 7,8% |
Всього | 31,3 | 100% | 23,8 | 100% | 31,6% |
Джерело: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, 30 травня 2019
Успіх компанії Huawei, котра розмістилася на 3 рядку рейтингу (випереджує ринок на 282,2%!), напряму пов’язаний з об’єднанням функціоналу смартфонів та пристроїв, що носяться, через те, що більшість функцій, котрі влаштовані у «розумні» годинники, наприклад, синхронізація викликів, все ж працюють лише в комплекті з мобільним телефоном.
Samsung, як основний конкурент Apple, також пропонує декілька лінійок продуктів. До них відносяться годинники та ремені Gear/Galaxy, Galaxy Buds та декотрі безпровідні навушники JBL.
У п’ятірку кращих, зберігаючи позитивну траєкторію зросту, увійшов Fitbit. Нещодавній запуск смарт-годинників Versa Lite та Versa 2 (новинка має більш сучасний процесор у порівнянні з попередником), а також дитячого фітнес-трекеру Ace 2 та браслетів Inspire та Inspire HR допоміг компанії залучити нових користувачів. Окрім цього, Fitbit не стоїть на місці, американська компанія спеціалізується на розробці додатків у сфері охорони здоров’я (сервіс Fitbit Premium), котрі допомагають підтримувати користувачам здорові звички: виспатися, правильно харчуватися та слідкувати за балансом води в організмі.
Варто зазначити, що представлені технологічні компанії використовують фітнес-браслети та «розумні» годинники, аби залучити користувачів в екосистему абсолютно нових wearables, котрі ми розглянемо далі.
Що нового та цікавого у світі?
На європейському ринку можна відмітити такі новинки у сфері wearables, які вже зараз змінюють уявлення про технологію майбутнього.
Німецька компанія Wandelbots розробляє костюми з датчиками, що дозволяють спеціалізованому програмному забезпеченню відстежувати рух людини, а у свою чергу, керувати рухом промислових роботів у реальному часі.
Христоф Тишнер (Christoph Tischner) та Ральф Силенд (Ralf Seeland) розробили систему 8sense, котра включає в себе гаджет, що носиться на спині, який слідкує за поставою користувача, дозволяючи тим самим зміцнити м’язи спини та м’язову пам’ять.
Oura — це новаторська платформа для сну, занять спортом та будь-якої іншої фізичної активності. За допомогою персня Oura та спеціального додатка, що йде з ним в комплекті, користувачі щоденно отримують зворотний зв’язок про стан їх здоров’я, що дозволяє їм краще розуміти своє тіло, та досягати поставлених цілей.
Racefox — це цифровий тренер з бігу й катанню на лижах, який аналізує рухи, визначає тренувальний потенціал спортсменів та обчислює показники для досягнення нового спортивного рівня в режимі реального часу.
Sensome, заснований Абдулом Баракатом (Abdul Barakat) та Францем Бозсаком (Franz Bozsak), розробляє революційну технологію дистанційного моніторингу судинної системи. Запатентована сенсорна технологія дозволяє отримати зрозумілу картину стану судин, а також під час дослідження виявити основні показники серцево-судинної та нервової систем.
На сьогодні у компанії Withings існує екосистема медичних пристроїв, які носяться: інтелектуальні ваги, сімейство трекерів активності та гібридних «розумних» годинників, килимок для сну та гаджети для ефективного відстежування артеріального тиску та температури. Гаджети автоматично синхронізуються з безкоштовним додатком Health Mate, де користувачі можуть ділитися інформацією зі своїми лікарями та отримувати від них поради.
Французька компанія Life Plus розробляє годинник для людей похилого віку. Вони дозволяють контролювати показники активності здоров’я шляхом виміру фізіологічних параметрів. У випадку виникнення якої-небудь небезпеки, годинники сповіщають про це осіб, які здійснюють догляд за власником гаджету.
Sleep.ai спеціалізуються на діагностиці та моніторингу порушень сну за допомогою рішень Mobile Health (mHealth). Додаток ідентифікує хропіння, після чого надсилає сигнал на спеціалізований гаджет Silentsleep, який вібрує.
Компанія Ava розробила запатентований браслет з декількома сенсорами, що дозволяє жінкам прогнозувати дні, які підходять для зачаття. У браслет влаштовані додаток та сервер з алгоритмами самонавчання для тлумачення гормональних змін, точного відстеження овуляції та скринінгу проблем з жіночим здоров’ям.
Популярність гаджетів в США
За прогнозами дослідницької компанії eMarketer, у 2019 власниками гаджетів стає приблизно ¼ дорослого населення США (56,7 млн людей), а також 3,8 млн американських дітей та підлітків.
За статистикою, серед покупців wearables у 2015 році 24% — це люди віком від 25 до 34 років та 6,5% — віком від 55 до 64 років. У 2019 році молоді користувачі і досі залишаються найчисельнішою групою, котра використовує такого роду пристрої. Прогнозовано, що до кінця року популярність серед американців у віці 25-34 роки зросте до 38%, серед людей похилого віку процент також підвищиться до 13,2%. Зокрема, найбільший ажіотаж спостерігається стосовно «розумних» годинників. Згідно з аналітикою, постачання «розумних» годинників зростуть, у порівнянні з фітнес-браслетами, а частка від продажу останніх залишиться на попередньому рівні.
У другій частині статті дізнайтеся про основні тренди wearables гаджетів.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: