Про що потрібно знати підприємцям в умовах війни

Ми всією країною переживаємо складні часи. Складні вони зокрема й для бізнесу: наразі в повному обсязі продовжують роботу 13% від усіх малих та середніх підприємств. Проте це не означає, що після перемоги будуть працювати лише ці бізнеси. Дослідження European Business Association показує, що лише 4% підприємств планують закриватися.

Наразі майже третина бізнесів призупинились, але планують відновити свою діяльність у найближчому майбутньому. Отож дуже скоро частина підприємств адаптується під онлайн формат, переформатується на західний ринок чи переїде в області, в яких не ведуться активні бойові дії, та продовжить працювати на благо української економіки. Держава робить усе можливе, аби це сталося якомога швидше, вносячи зміни до податкового законодавства.

Ми знаходимося у нескінченному потоці інформації та на своєму досвіді знаємо, як легко щось пропустити чи забути. Ми зібрали для вас в одному гайді всі найважливіші зміни, які держава впровадила для підтримки малого та середнього бізнесу, зокрема для ФОПів на спрощеній системі оподаткування. Сподіваємося, тепер ви зможете швидко та зручно зорієнтуватися, що до чого.

Отож, які зміни стосуватимуться податкових зобов’язань? Усі вони прописані у Законі України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану». Але якщо дуже коротко та про найголовніше, то:

  • Протягом воєнного стану ФОПи, які не мають можливості дотриматися термінів виконання своїх податкових обов’язків: сплати податків чи зборів, реєстрації у податкових реєстрах або акцизних накладних — будуть звільнені від штрафів чи пені. Варто зазначити, що таке звільнення матиме силу, тільки якщо ФОП виконає всі свої податкові обов’язки протягом трьох місяців після припинення воєнного стану.
  • Під час воєнного стану власники бізнесу все ще формально мусять мати реєстратори розрахункових операцій (РРО), але за порушення, допущені під час воєнного стану, штрафи до них застосовуватися не будуть.
  • Добровільна передача коштів, безоплатне надання послуг та товарів на користь Збройних сил України та підрозділів територіальної оборони не обкладаються ПДВ та акцизним податком.

А як щодо подання звітності в період воєнного стану? Усі зміни зафіксовані в Законі України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»:

  • ФОП має право подати податкову та інші звітності протягом 90 календарних днів після припинення воєнного стану.
  • Під час воєнного стану та протягом трьох місяців після його завершення до ФОПів не застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності до відповідних органів.
  • Закон поширюється на податкові, облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові та аудиторські документи, які підприємець мав подати після 24.02.2022 р.
  • Жодних податкових перевірок щодо своєчасності та повноти подання звітів протягом воєнного стану не буде.

Мобілізація ФОПів. Що важливо знати про оподаткування та звітність згідно з пунктом 25 підрозділу 10 Податкового кодексу України:

  • Мобілізовані ФОПи на весь період їх військової служби звільняються від сплати єдиного податку та ЄСВ, а також від подання звітності. Підставою для такого звільнення є заява підприємця та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов на військову службу.

Перехід на єдиний податок 2%

Єдинники 3-ої групи, обсяг доходу яких не перевищує 10 мільярдів грн протягом календарного року, можуть перейти на ЄП 2%. Це нововведення є лише правом на час війни, але не обов’язком. Кожен ФОП може сам вирішити, перебування на яких умовах єдиного податку буде вигідним для нього: продовжувати сплачувати 5% без ПДВ чи 3% з ПДВ або ж перейти на запропоновані 2% без ПДВ.

Зробити перехід можна в електронному кабінеті платника податків:

  1. Перейдіть до категорії «Ведення звітності».
  2. Оберіть 2022 рік та натисніть кнопку «Створити».
  3. Знайдіть ідентифікатор форми за номером J/F0102003 та натисніть на нього.
  4. Обов’язково зверніть увагу, чи правильна інспекція підтягнулась, поставте галочку внизу навпроти форми та знову натисніть «Створити».
  5. Заповніть заяву. Детальнішу інформацію, як це зробити, ви знайдете за цим посиланням.

Як би не було складно, все минає. Війна закінчиться, Україна переможе, і ми всі разом будемо відбудовувати нашу економіку. А поки треба зробити все можливе, аби бізнес продовжував працювати навіть у таких жорстких реаліях. Ми закликаємо всіх вас, любі ФОПи, продовжуйте працювати! Якщо відчуваєте себе у безпеці та маєте змогу, адаптуйте свою бізнес-модель до воєнних реалій і сплачуйте податки — продовжуйте стимулювати економіку.

Слава Україні!

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Сім ідей технологічних подарунків на день всіх закоханих

15 гаджетів, які було б приємно отримати в подарунок на Новий рік

10 інструментів, які допоможуть знайти та видалити найбільші файли на диску

10 сайтів, які допоможуть створити логотип