Чи зможуть роботи замінити юристів? Дослідження

Робочий день юриста складається з вивчення справ, підготовки документів і консультацій. Важко уявити, що робот може впоратися з такими завданнями. Саме тому юриспруденція вважається однією з професій, яким не загрожує розвиток робототехніки й штучного інтелекту. Однак недавній експеримент показав, що роботи можуть взяти на себе частину функцій юриста.

У дослідженні використовувалися алгоритми машинного навчання, які аналізували документи. З’ясувалося, що автоматизація не повинна бути повною. Досить передати програмі частину завдань, щоб повністю змінити роботу.

Хоча це може бути поганою новиною для юристів майбутнього, це корисно для їхніх майбутніх клієнтів, особливо тих, хто не може дозволити собі юридичний супровід.

Технологія може бути непередбачуваною

Дослідницький проєкт проводили доцент університету штату Орегон Елізабет Тіппетт (Elizabeth Tippett) і доцент університету штату Джорджія Шарлотт Олександер (Charlotte Alexander) спільно зі спеціалістами з інформатики та лінгвістики з некомерційної організації MITRE. Спочатку він не був пов’язаний з автоматизацією. Вчені хотіли виявити особливості тексту, які характерні для хороших і невдалих юридичних обґрунтувань.

В першу чергу вчені зіткнулися з тим, що досить важко передбачити, які завдання будуть легко піддаватися автоматизації. Наприклад, людині буде просто виділити цитати всередині тексту. Однак програми для машинного навчання губляться в розділових знаках всередині та за межами цитати.

Це діє так само як капча: людина може легко виявити телефонний стовп, але робот буде збитий з пантелику фоновим шумом на зображенні.

Найкоротший шлях

Як тільки дослідники розібралися, як визначати цитати, вони випадково натрапили на методологію автоматизації юридичних досліджень — однієї з найскладніших і трудомістких аспектів юридичної практики.

Вчені з MITRE використовували методологію, яка називається «аналіз графіків», щоб створювати візуальні мережі юридичних цитат. Аналіз графіків дозволив спрогнозувати результат справи по короткому обґрунтуванню, виходячи з того, як виконувалися інші обґрунтування, що включають конкретну цитату.

Однак пізніше з’ясувалося, що цей процес можна повернути назад. Адвокату, який готується відповісти на обґрунтування іншого боку, зазвичай доводиться шукати відповідні справи для цитування, використовуючи дорогу базу даних. Але дослідження показало, що можна створити базу даних на основі програми, яка буде просто повідомляти кращі приклади. Для цього доведеться лише ввести в програму обґрунтування іншого боку.

Дослідники не стали створювати таку базу — щоб вона була корисною, довелося б використовувати масу документів. Крім того, у них не було вільного доступу до подібних даних.

Але це показує, як технологія може перетворити будь-яке завдання, яке забирає багато часу, в те, що вирішується одним натисканням кнопки.

Історія часткової автоматизації

Автоматизація складних операцій важлива не тільки для тих, хто виконує роботу, але і для споживачів.

Візьмемо, наприклад, гідравлічний кран або силовий навантажувач. Зараз управління краном сприймається як ручна робота, але колись ці машини вважалися пристроями для економії праці. Завдяки їм людині вже не доводиться прикладати свою силу, щоб переміщати важкі предмети.

Навантажувачі та крани, звичайно, не замінили людей. Але, як і автоматизація юридичних досліджень, силові машини дозволяють виконувати більше роботи за одиницю часу.

Ще один приклад — часткова автоматизація швейних машин на початку 20 століття. До 1910-х рр. робітницям текстильних фабрик вже не потрібно було шити на одній машині. Вони отримали промислові апарати з 12 голками, які могли виконувати 4000 стібків у хвилину. Автомати взяли на себе всю рутинну роботу по підшиванню, зшиванню швів і навіть обробці спідньої білизни. Як льотчик, який використовує автопілот, вони не стільки шили, скільки стежили за машиною, щоб помітити якісь проблеми.

Чи нашкодив цей перехід працівникам? Можливо, частково, але для споживачів це було благом. У 1912 році у жінок, які переглядали каталог поштових замовлень Sears, був вибір між сорочками з ручною вишивкою і набагато дешевшим варіантом з машинною.

Аналогічним чином, автоматизація допоможе знизити вартість юридичних послуг, зробивши їх більш доступними для багатьох людей, які не можуть дозволити собі найняти адвоката.

Сам собі юрист

Дійсно, в інших секторах економіки технологічні досягнення останніх десятиліть дозволили компаніям перенести роботу з оплачуваних працівників на клієнтів.

Наприклад, технологія сенсорного екрана дозволила авіакомпаніям встановлювати кіоски реєстрації. Подібні машини є майже всюди — на автостоянках, заправних станціях, в продуктових магазинах і навіть у фаст-фуді.

Якоюсь мірою ці кіоски витісняють оплачувану працю співробітників неоплачуваною працею споживачів. Але щоб цей аргумент був справедливий, продукт або послуга, які створюються людиною, повинні бути доступні кожному.

В контексті юридичних послуг багато споживачів, які не можуть дозволити собі адвоката, вже повністю відмовляються від його підтримки в суді або самостійно ведуть процес. Іноді це приносить результати. Якщо часткова автоматизація дозволить юристам допомагати більшій кількості клієнтів або зробити їх послуги доступнішими, виграють усі.

Крім того, завдяки технологіям юристи допоможуть споживачам краще представляти інтереси. Наприклад, федеральний окружний суд в Міссурі тепер пропонує фізичним особам, що подають заяву про банкрутство, підготувати документи за допомогою спеціальної платформи, самостійно, або в ході 30-хвилинної зустрічі з адвокатом. Завдяки сервісу юрист і клієнт можуть отримати велику користь з консультації.

Можливо, незабаром споживачі отримають ще допомогу — існує величезна кількість технологічних стартапів, які намагаються автоматизувати різні види юридичної роботи. Так що, хоча пошукова система швидкого доступу ще не створена, можливо, з’являться схожі інструменти.

А самі адвокати? Як робітники фабрик, озброєні новими електроінструментами, юристи також будуть виконувати більше роботи й менше втомлюватися. Можливо, у них з’явиться ще час для зустрічей з клієнтами.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Як концепція «штучний інтелект як послуга» впливає на світ гаджетів

Перший цифровий співробітник Huawei

Як штучний інтелект DeepMind майже точно передбачає, коли і де буде йти дощ

Чому роботи не можуть робити ваш одяг або проблеми роботизації швейного виробництва