У листопаді 2017 року YouTube опублікував інформацію про старт відеоісторій під назвою «Reels». Такий формат, розроблений сервісом Snapchat, надав популярності завдяки Instagram. Проте, стосовно YouTube цей вид публікацій викликав немало сумнівів та суперечок. Тож, що являє собою Reels зараз, та в чому їх перевага як спосіб просування каналу?
Перші історичні кроки та реакція спільноти
У своєму прагненні надання активним блогерам можливості бути ближче до підписників YouTube не далеко відійшов від Instagram, Facebook, Skype та інших. Команда відеохостингу відмічає, що Stories (Сюжети) розкривають повсякденне життя, стираючи кордон між глядачами та креатором, адже він «теж людина».
Анонсовані YouTube Stories у кінці 2017 року викликали неоднозначну реакцію суспільства. З одної сторони, компанія слідує за трендами та розширяє перспективи для глядачів та авторів, з іншої – відкладає актуальні проблеми монетизації каналу та розміщення реклами. YouTube просуває Stories як спосіб розвитку каналу, щоб більше спілкуватися з прихильниками, одночасно ділитися враженнями та подіями, але при цьому – користуватися нововведеннями можуть лише ті, у кого понад 10 000 підписників. Молоді блогери залишаються за бортом.
Багато користувачів соціальних мереж несхвально висловилися про нововведення YouTube.
Однак, YouTube продовжує розробку Stories, що знаходиться в стадії бета-тестування. Згадаємо, що соціальній мережі Instagram знадобилося два роки на повноцінний запуск, але YouTube Stories вже зараз пропонують блогерам цікаві функції.
Характеристики та відмінності Stories YouTube
- YouTube Stories доступні лише в мобільній версії сайту, записати їх можна через додаток YouTube Play.
- Користуватися функцією Stories можуть лише автори каналів з не менш ніж 10 тис. підписників.
- Тривалість Stories до 30 секунд.
- Ролики можна розміщати на вкладці YouTube Community та групувати з іншими проектами.
- Stories можуть бачити та коментувати всі, як підписники, так і гості каналу. Якщо ви не підписані на канал та проглядаєте Stories, можна підписатися там же з допомогою кнопки «Subscribe».
- Коментарі доступні всім користувачам. Креатори можуть відповідати на них за допомогою фото чи відео. Крім того, додати власника іншого профілю, що відкриває перспективи спільних проектів.
- На відміну від Instagram, YouTube Stories знаходиться безпосередньо на сторінці каналу, а не в загальній стрічці. Аби продивитися актуальні Stories, достатньо зайти в «Підписки». YouTube Stories розташовані зліва та виділені кольоровим колом.
- Історії зберігаються протягом 7 днів, а не зникають через 24 години. При цьому креатор має доступ до коментарів користувача протягом 30 днів в YouTube Studio. Це один з основних переваг YouTube Stories.
- Налаштування в Stories аналогічний Instagram: наліпки, музика, фільтри, додання посилання або тексту.
- Навігація в Stories вже знайома активним користувачем Instagram. Кількість сюжетів показується у вигляді сегментів у верхній частині екрану. Натисніть на будь-яку зону на екрані, аби подивитися сюжет. Проведіть зліва направо, аби запустити Stories попереднього каналу. Залишити коментар можна у стрічці, що знаходиться у нижній частині екрану, клацнувши іконку поруч – подивитися коментарі інших користувачів.
Тепер найцікавіше. У березні 2019 року Google представив AR (Augmented Reality) фільтри для селфі, якими можуть користуватися блогери YouTube. Основна відмінність від подібних інструментів в Snapchat та Instagram – тримірне зображення буде створюватися лише з одною камерою, без спеціального датчика глибини. Новий API Augmented Faces краще обрізають обличчя, внаслідок цього знижують рівень шуму та більш детально відстежують переміщення людини. Тепер не обов’язково купляти останній iPhone заради хорошої камери.
Ця технологія настільки сприйнятлива, що може виявляти та компенсувати недоліки камери та освітлення при зніманні. API створює імітацію віддзеркалення світла від окулярів, робити реалістичні віртуальні тіні, а використані фільтри – реалістичні ефекти макіяжу.
Додавати фільтри можна до попередньо записаного матеріалу. Це означає, що блогер може покращити Stories на стадії постпродакшн, чого нема в Instagram, Facebook або ж Snapchat.
Як створювати YouTube Stories
-
- Відкрийте додаток YouTube Play на своєму смартфоні.
- У верхній частині екрану затисніть на іконку камери.
- Далі вам потрібна іконка «Story». Наразі ви можете додати збережену фотографію або відео, а також записати новий сюжет.
- Щоб сфотографуватися – натисніть на кнопку знімання відео та утримайте кнопку. Все просто, як бачите.
- Відредагуйте Stories, додайте фільтр, наліпку, музику чи посилання на відео.
- Аби додати Stories, натисніть «Зберегти»(Save), а потім «Опублікувати» (Post).
- Видалити одну зі Stories можна за допомогою меню. Перейдіть до потрібного фрагменту, натисніть на три крапки та виберіть «Видалити» (Delete).
- Статистика по кожному фрагменту Stories показується у нижній частині плеєра. Якщо ж вас цікавлять загальні цифри, вони доступні на вкладці «Stories» каналу YouTube.
- Вирішальну роль грає взаємодія з користувачами через коментарі. У коментарях ви можете просто відповісти на повідомлення або записати відповідь через нову Stories. Оберіть «Відповісти в Stories» (Reply in Story), аби створити відео або добавити зображення. Відредагуйте пост як звичайну Stories та публікуйте.
Коли ви створюєте Stories, то ділитеся чимось важливим та особистим з аудиторією, але сюжет повинен підтримувати принципи YouTube. Stories не можуть містити дискримінаційні матеріали, образи та залякування. Контент не може містити голе тіло, натуралістичні зображення шокуючого характеру, брехливі дані, загрози, тощо. Потрібно уважно ставитись до питань авторського права. Публікуйте Stories тільки якщо ви їх генеруєте, а у випадку згадування якогось бренду або ж прямої реклами, варто слідувати політиці сервісу.
Як використовувати сюжети YouTube
Не важливо, наскільки скептично ви відноситесь до Stories, головне – це можливості, які відкривають цей формат. Отже, YouTube Stories знадобиться, якщо:
- Ви поширюєте нове відео на каналі. В Stories можна викласти тизер, анонс до ролика, нарізку поетапної підготовки сюжету, backstage, нагадування, ляпи при зніманні, нестандартне продовження до ролика. Одним словом, все, що звертає суспільну увагу та збільшує кількість переглядів цієї новинки.
- Ви поширюєте колаборації з медіа персонами, брендами, компаніями, іншими блогерами.
- Ви проводите конкурси, розіграші, івенти, хочете запросити підписників або попереджуєте про оголошення результатів.
- Ви обмінюєтесь Stories, додаєте друзів модераторів, агітуєте перейти на канал партнера або просто підписатися на ваш канал.
- Ви хочете поділитися досягненнями, рекордами та іншими приємними речами зі своїми підписниками.
Крім того:
- Зміцнюйте взаємозв’язки зі своїми підписниками та фанатами. В цьому і полягає стратегічне завдання YouTube Stories. Функція «Відповісти» персоналізує звернення та привертає до нього увагу. Запустіть AMA (Ask Me Anything), аби підтримувати активну взаємодію з користувачами. Відстежуйте ті коментарі, які допоможуть краще розкрити тему та відреагуйте на них через Stories. Так ви дозволите глядачу відчути себе частиною процесу вашого життя.
- Подякуйте підписникам за те, що вони такі чудові. Така подяка дає результат у вигляді збільшення підписників.
- Нагадайте підписникам про старі відео, пропонуючи переглянути їх. Це шанс отримати нову порцію переглядів.
- Кидайте виклик іншим креаторам! Викликайте їх на дискусії та обговорення, запрошуйте до співробітництва. Беріть їх «на слабо».
Головне – продовжуйте експериментувати з форматом YouTube Stories. Поки що експерти обмінюються думками, чи вдасться YouTube обігнати Instagram, – створюйте свої сюжети, діліться враженнями, ризикуйте, долучайте якомога більше людей та досягайте максимальних результатів.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: