«Наш сервіс замінить візитівки для місцевого бізнесу» — Андрій Семчук, Zrobyt.com.ua

Кожному з нас хоча б раз у житті доводилося виступати у ролі замовника. Якщо ви залишилися задоволені результатом — вам пощастило. Це міг бути і вкрай негативний досвід, який нагадує про себе кожного разу, коли ви збираєтесь шукати спеціалістів-виконавців. Українські розробники намагаються вдосконалити процедуру пошуку підрядників та виконавців для своїх замовлень і навіть для повсякденних завдань. Так з’являються сервіси, які агрегують резюме та оптимізують онлайн-пошук фрілансерів чи постійних працівників, здатних виконати замовлення. Про один із таких проектів — Zrobyt.com.ua — ми поговорили із його засновником Андрієм Семчуком:

Dj_iwXCTXEg

— Як виникла ідея створення вашого проекту?

Я дуже часто стикався з проблемою пошуку виконавців повсякденних завдань. Але кожного разу ти практично «купуєш кота в мішку» — не знаєш, хто на іншому боці телефону. Та й на пошуки йде багато часу: у одного відпустка, інший — не може, а в третього — велика ціна за приїзд… Одного разу я подумав: як би було класно просто написати на якомусь сайті, що мені потрібно зробити, а виконавці самі б вийшли на контакт, надавши мені змогу вибрати когось з них. На нашому ресурсі можна зробити саме це. Також я передбачив потенційну роботу з аудиторією іноземців і відразу подумав, що буде корисним вказувати мову, якою має володіти майбутній виконавець (якщо ви можете знайти спільну мову із виконавцем — це вже подолання певного етапу). Таким чином я хотів залучити аудиторію іноземців, які проживали на той час в Україні. Можливо, зараз це не так актуально, але ми плануємо додати англійську мову на сайт. Зараз є підтримка української та російської мов.

— З якими труднощами вам довелося зіткнутися в процесі розробки і запуску свого сервісу?

У відповідь на це запитання можна написати цілу статтю (посміхається). Відразу хочу сказати, що маю дуже сумний досвід роботи з розробниками-фрілансерами з України. Все почалося з того що програміст, якого порекомендували знайомі, за пару місяців роботи просто перестав виходити на зв’язок. Потім, коли знайшлася веб-студія для розробки, виявилось, що верстка, яку зробив фрілансер з одним з найвищих рейтингів на популярному сайті, не годиться, і її треба повністю переробляти. А це — додаткові витрати та затримки в термінах розробки. На жаль, під кінець роботи над сайтом веб-студія, яка ним займалась, розпалась. Нам пощастило, адже один з програмістів погодився і надалі підтримувати наше замовлення та працювати над розвитком проекту.

Найскладнішою темою для мене є SEO. Як на мене, на ринку України багато некомпетентних спеціалістів в цій сфері. Мені робили технічний SEO-аудит сайту 4 різних виконавця і аудит, який я отримав від кваліфікованої людини, неприємно мене вразив. На щастя, знайшовся спеціаліст, якому можна довіряти в цій сфері. Більшість SEO-шників не володіють англійською і живуть за правилами, які вже не діють декілька років і їхні рекомендації можуть більше нашкодити, а не допомогти сайту. Довелося самому розібратись в базових темах пошукової оптимізації.

Screen Shot 2015-11-05 at 12.51.00 PM

 

— Чи залучали ви інвестиції в розробку проекту, чи вкладали лише власні кошти?

Тільки власні кошти.

— Метою проекту є заощадження часу ваших клієнтів шляхом удосконалення тандему «замовник-виконавець». На сьогоднішній день існує багато сервісів зі схожою концепцією. В чому полягає оригінальність вашої ідеї?

Наші переваги — карта з виконавцями, адаптивність, автоматичний розподіл завдань між виконавцями із врахуванням відстані до замовника. Ми не публікуємо завдання для всіх виконавців, а відсилаємо його тільки певній кількості. Якщо замовник не обере нікого з запропонованих виконавців протягом певного терміну — тільки тоді ми робимо завдання загальнодоступним для всіх. Це зроблено для того, щоб зменшити конкуренцію між виконавцями та давати всім рівні шанси отримати роботу.

Ми розуміємо, що професіонал своєї справи не буде постійно сидіти на якомусь сайті, чекати поки з’явиться завдання та відразу конкурувати зі всіма, адже такий підхід значно знижує вартість праці. Подібна методика може працювати із початківцями, які готові за будь-яку ціну напрацювати собі портфоліо. Також на нашому сайті замовник може сам запропонувати своє завдання виконавцю, який йому сподобався. Інші переваги — це відкрита інформація про всіх виконавців, портфоліо, можливість додати виконавця в «Обране», підтримка багатомовності інтерфейсу.

— Запуск вашого проекту відбувся близько двох місяців тому. Поділіться висновками, яких ви дійшли за цей термін: що потрібно удосконалити на даному етапі існування? Які перспективи бачите перед собою?

У нас відбувається постійний процес вдосконалень. Нещодавно змінили форму створення завдання, додали значок перевіреного номеру телефону та можливість приховувати його. Зараз плануємо допрацювати слайдер на головній сторінці, де будуть виводитись виконавці з найкращими профілями та відгуками. Будуть додані SMS-повідомлення про отримання нового завдання та вибір виконавця, адже зараз працює лише сповіщення по email. Щодо перспектив, я вірю, що ми будемо потрібні людям і будемо робити їхнє життя легшим. Також ми станемо ресурсом для представництва місцевого бізнесу і їхня сторінка у нас стане своєрідною альтернативою візитівки з портфоліо і реальними відгуками клієнтів.

— Розробка будь-якого проекту – творчий процес, який потребує натхнення. Які сайти, книги, події чи інші джерела натхнення дають енергію?

Після того, як я спробував запустити свій сайт з планування відпусток (на жаль, ідея так і не була реалізована), з’явилося бажання починати втілювати свої ідеї в життя. Не можу сказати, що мене надихали якісь івенти чи книги. Мене більше надихають реальні історії від людей, з якими можна поспілкуватись вживу. Дуже вплинула лекція моїх знайомих із Празькому клубу майбутніх підприємців, який я час від часу відвідую. Вони просто звільнилися одного дня зі своїх місць роботи і почали аналізувати проблеми в певному сегменті ринку, який обрали для себе, щоб розробити продукт для вирішення цих труднощів. Перед звільненням вони пройшли спеціальний онлайн-курс по цьому принципу в США, і це їм дуже допомогло.

Принцип дуже простий: замість нової ідеї ти аналізуєш проблеми і пропонуєш рішення для них. Потім робиш презентацію базової версії продукту і продаєш свій майбутній продукт зацікавленим фірмам. Тобто, клієнти самі фінансують розробку твого продукту — і самі говорять, яка саме функціональність потрібна найбільше. В майбутньому я обов’язково спробую запустити хмарний програмний B2B-продукт, заснований на цій ідеї.

— І завершимо вашими побажаннями всім тим, хто планує запустити свій стартап в Україні

Мушу сказати, що для мене запуск цього сайту виявився набагато складнішим, аніж я думав; тому я «знімаю капелюха» перед успішними українськими компаніями та стартапами. Всім, хто планує запустити свій стартап, – окрім успіхів; також бажаю не боятися того, що щось не вийде з першого разу, адже досвід який ви отримуєте в процесі, обов’язково допоможе в майбутній справі. Я не концентрувався на отриманні фінансування, тому свій проект не називаю стартапом (сміється). Звичайно, якщо б були бажаючі фінансувати розвиток проекту за відсоток, я був би дуже радий. Принагідно запрошую всіх читачів спробувати користуватися нашими послугами, оскільки кожне створене завдання – це підтримка проекту. Також ми готові до будь-якої конструктивної критики та побажань щодо сайту.

Читайте также:

Олександр Павленко, ChoiZY: про легший шлях до професії

Дослідження індустрії MarTech в Україні

Бьюти-фильтры (не) спасут мир: авторское мнение и комментарий психолога

Марина Саприкіна, голова правління CSR Ukraine: «Розмови про професії без гендерних стереотипів є важливим елементом навчання»