Китайська «Кремнієва долина»: мрія чи реальність?

«Велика затока», так називають регіон в Китаї, до якого входить Макао, Гонконг та інші міста провінції Гуандун. Велика затока в перспективі може конкурувати з американською Кремнієвою долиною. У Гонконзі дуже добре розвинутий ринок цінних паперів, Шеньчжень вважається технологічним містечком, тоді як Макао – азартною столицею Китаю.

Давайте розберемо по цифрах та фактах. Чи вдасться «Великій затоці» переплюнути «Кремнієву долину»?

Два різних світи

Макао – це колишня португальська колонія, яка входить до складу КНР. З 1980 року тут діє формула під назвою «одна країна — дві системи». В рамках цієї формули у Макао та Гонконгу склалися окремі політичні та економічні системи, які доволі відрізняються і діють на сьогодні.

В Гонконзі та Макао діє своя валюта, окремий паспортний та митний контроль та окремі юридичні системи. Для того, аби мінімізувати розбіжність між цими адміністративними районами, потрібно створити дещо більше, ніж 55 кілометровий міст, що їх з’єднує.

Життя в затоці

ВВП на душу населення в адміністративних районах Китаю.


Зрівняння ВВП на душу населення у Великій затоці та інших перспективних регіонах світу. У Великої затоки ВВП складає $21,8 тисячі, а у затоки Сан-Франциско, де розташована «Кремнієва долина»— $98,6 тисячі.

Попри намагання влади покращити життя мешканців Гонконга та Макао, існують деякі складнощі. Один з таких складнощів – це великі податки на прибуток, які в Макао можуть сягати 45% для тих людей, які заробляють до $12400 на місяць, а у Гонконзі – до 17%. Отже, у людей не буде мотивації залишати Гонконг, не дивлячись на досить дорогу нерухомість в регіоні.

До Гонконгу приїжджає дедалі більше людей, чим невдоволені місцеві жителі. У 2016 році 82 531 людина працювала на китайській частині материка. South China Morning Post повідомило про те, що 950 тисяч людей переїхало з материка до Гонконгу завдяки програмі, яка дозволяє емігрувати туди 150 жителям в день, щоб нарешті поєднати сім’ї, частина з яких жили на території колишньої британської колонії.

Офісне приміщення

У 2017 році 18184 жителі материку отримали робочі візи у Гонконгу. Зараз, щоб проїхатися по мосту маршрутом Гонконг-Чжухай-Макао, потрібно подолати багато логістичних перешкод, одна з яких полягає в отриманні декількох державних дозволів. З часом ці складнощі можуть вирішитися, але залишаться інші проблеми.

Зростання числа приїжджих в Гонконзі

Проте, багато місцевих жителів Гонконгу залишають місто і вирушають в інші країни. Минулого року рівень еміграції тут досяг трирічного рівня – люди переїжджають навіть в Ісландію. Водночас, міжнародні компанії цінують юридичні норми та право на захист інтелектуальної власності, які пропонує Гонконг. Деякі з них часто говорять про те, що простіше переконати співробітників переїхати до Гонконгу або Макао, ніж на китайську частину материка.

Цілком можливо, що одного разу всі ці розрізнені регіони Китаю стануть єдиною Великою затокою. Адже правило «одна країна дві системи» працюватиме лише до 2047 року. Якщо уряд буде активніше пропагандувати злиття двох регіонів як ідею, то це станеться набагато швидше. А поки що ідея китайської Кремнієвої долини залишається скоріш мрією, ніж реальністю.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Bloomberg

Читайте также:

Чому в Кремнієвій долині не можуть домовитися про те, як розвивати штучний інтелект

Криза геймдева в Японії та вихід китайських інвесторів на ці терени

Shenzhen Zhongshuge: як влаштований найфантастичніший книжковий магазин у світі

Відповідь OpenAI: провідні проекти Китаю в галузі штучного інтелекту