Як донести свою ідею різним типам співробітників. Частина 2

Продовжуємо розглядати книгу Йеруна ван Хейла «Подай ідею. Як закохати інших в те, що ти придумав». В минулій частині ми вже розглянули цілу низку співробітників, які можуть піти назустріч вашим ідеям. Цього разу розглянемо наступні професії.

Продавець

Відділ продаж завжди шукає можливості. Продавці живуть теперішнім та отримують винагороду за досягнення конкретного результату. Тому вони націлені в першу чергу на нього і зовсім не переносять порожніх балачок і маркетингових планів, які не принесуть миттєвого успіху.

Природна поведінка

  • Якомога детальніше. У продавців нема часу на читання довгих електронних листів, а внутрішні наради з безліччю слайдів їх втомлюють. Покажіть їм, що у вас є, та розкажіть, як це покращить продаж.
  • Залиште мрії для дизайнерів. «Мрії для дизайнерів. Мріяти не шкідливо», — так думають всі продавці. Якщо у вас є грандіозні абстрактні плани, не говоріть про них продавцям.
  • Тизери. Продавці ігнорують велику частину інформації, але дуже чуйні до «закликів». Дайте їм спробувати «шматочок» вашої ідеї, покажіть, що ваш проект допоможе досягти свого, та вони захочуть дізнатися більше.
  • Візуальна мова. Якщо ви бажаєте донести до продавця складну інформацію, зробіть це в картинках. Продавці обожнюють, коли їм щось пояснюють на прикладі простого візуального матеріалу.

Лексикон

  • Цільова аудиторія – це люди, які повинні стати вашими покупцями. (Чи сподобається ваша ідея цільовій аудиторії?)
  • Конверсія — перетворення звичайних людей у покупців. Конверсія приводить до продажів. (Чи підвищить ваша ідея конверсію?)
  • Бізнес-модель – це чіткий опис того, як компанія отримує прибуток. (Як ваша ідея вплине на бізнес-модель?)
  • Ключові показники ефективності (KPI) — перемінні, що використовують для виміру успіху проекту або компанії. (Чи сприяє ваша ідея покращенню KPI?)

Інженер

Дизайнери та інженери вже давно намагаються працювати разом. Написані цілі книги про те, як така діяльність доповнює один одного. Обидві ці професії творчі, але по-різному. Інженери використовують творчі думки, аби будувати та покращувати системи, засновуючись на конкретних вимогах.

Природна поведінка

  • Конкретика. Представляти інженеру туманні ідеї марно. Все повинно бути конкретно. Задайте собі питання: в чому моя мета та що повинно бути зроблено, аби досягти її?
  • Уникайте спрощення. Ніколи не спрощуйте та не применшуйте, інакше інженер просто не сприйме вас серйозно. Інженер повинен бачити наслідки взаємодії кожної нової ідеї на систему в цілому. Представляючи свої ідеї, переконайтесь в тому, що ви розумієте, якими будуть ці наслідки. Тоді інженер стане вашим кращим другом та прихильником.
  • Системне мислення. Для інженера все взаємопов’язано. Все — частина системи. Інженери так сприймають світ. Переконайтесь, що цей погляд для вас є зрозумілим. Є різні шляхи для розв’язання проблеми. Інженери завжди намагаються знайти декілька способів, аби знайти вихід із ситуації. Тож, надайте їм таку можливість.
  • Нема нічого неможливого. Інженер щасливий, коли ви пропонуєте йому завдання, яке може вирішити лише він. Він хоче випробувати себе та спробувати вирішити його максимально ефективним способом.

Лексикон

  • Системна архітектура — концептуальна модель, що показує структуру та поведінки системи. (Як моя ідея впливає на чинну системну архітектуру? Чи вписується вона в системну архітектуру?)
  • Системні вимоги – єдина дія, яка повинна виконувати продукт або система. (Які системні вимоги необхідні для реалізації цієї ідеї?)
  • Поганий потік – це перешкода, що виникає на шляху ідеального користувацького потоку, та необхідність системи відреагувати на нього. (На яких етапах реалізації моєї ідеї можливий поганий потік?)

Графічний дизайнер/арт-директор

Графічні дизайнери. Вони ж візуальні дизайнери, цифрові дизайнери та просто дизайнери. Мова йде про людей, які відповідають головним чином за зовнішній вигляд продукту або бренду.

Природна поведінка

  • Прямолінійність. Дизайнери полюбляють простоту та прямолінійність, чіткість та конкретність в поясненнях. Переходьте одразу ж до суті, говоріть прямо та конкретно.
  • Відсутність меж. Мрії – частина професії дизайнера. Сміливо розповідайте їм свої найсміливіші мрії та плани.
  • Сторітеллінг. Системне мислення та функціональні пояснення — це надто складні речі для дизайнера. Дизайнерам краще розказати історію. Створіть історію навколо своєї ідеї та заманіть дизайнера свій бік.
  • Як це виглядає. Дизайнерам подобаються гарні речі і вони з радістю використають можливість зробити їх ще гарнішими.

Лексикон

  • Ідентичність бренду — логотип та інші візуальні елементи, які складаються у певний звичний образ бренду.
  • Принципи дизайну – правила, якими регулюється туманний творчий процес.
  • Візуальна мова – система комунікації за допомогою візуальних елементів.
  • Модульна сітка – структура простору, на якій заснований будь-який дизайн.

Дизайнер взаємодії (моушн-дизайнер)

Ця людина відповідає на дизайн структури, потік та взаємодію продуктів та послуг. Бог дизайнера взаємодії – це користувач.

Природна поведінка

  • Користувач з одного боку. Чого він хоче? Про що він думає? Що відчуває? Що робить? Зіставте свій вибір та ідеї з поведінкою користувача, та дизайнер взаємодії стане вашим кращим другом.
  • Що таке бізнес? Проблема дизайнерів взаємодії в тому, аби вони думають лише тільки про користувача. Весь дизайн створюється під цільового користувача, а про бізнес вже ніхто не думає.
  • Дослідження цільової аудиторії – навіщо думати, якщо можна дослідити проблему та дізнатися напевне? Дослідження цільової аудиторії переконає будь-якого дизайнера взаємодії.
  • Подумайте про граничні випадки. Дизайнери взаємодії не люблять спрощувати, як і надлишкову прямолінійність. Вони враховують всі тонкощі та граничні випадки. Якщо ви намагаєтесь долучити дизайнера взаємодії на свою сторону, дайте йому зрозуміти, що ваш проект розробляється під конкретну аудиторію.

Лексикон

  • Споживчий інсайт: бажання користувача – закон.
  • Портрет ідеального клієнта — архетипічний опис клієнта з цільової аудиторії.
  • Користувацький потік – це шлях, який проходить покупець продукту чи послуги перед конверсією.
  • Користувацький досвід – аналіз всіх взаємодій між брендом та користувачем, включаючи розуміння дій та мотивації користувача.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

4 факти про логотип Twitter, які ви не знали

Почему сайт перестал продавать? 8 признаков морально устаревшего сайта

Найкращий дизайн телефонів за всю історію людства

Сприйняття логотипу — основні принципи успішного дизайну