Інфографіка: Все, що ви маєте знати про Ілона Маска

Ілон Маск — один із найбільш обговорюваних підприємців у світі: його електрокари, ракети, акумулятори та плани колонізувати Марс давно стали предметом жвавих обговорень та критики. Одні вважають його новатором, революціонером та зразком підприємця ХХІ століття; інші — популістом, мрійником та авантюристом. Істина — як завжди — віддалена від обох крайнощів; але ця інфографіка висвітлює деякі цікаві моменти із біографії Маска та доповнює книгу про нього, що була видана 2015 року.

Ілон Маск народився у Південній Африці, переїхав до США та прийняв у своєму житті низку рішень, котрі визначили його подальший шлях — а це його візуалізована історія від народження і до сьогоднішнього дня:

Жив із суворим батьком

Маск був не надто балакучим зі своїм біографом, коли писалася книжка про минуле та теперішнє підприємця, проте згадав, що життя з батьком було «жалюгідним»; а сам він прийняв рішення, що його діти ніколи не зустрінуться з дідусем (його батьком) — вочевидь, спогади Маска про дитинство є куди болючішими за ті, котрі є у більшості людей.

Іронія (гірка чи ні) полягає ще й у тому, що на відміну від інших нещасливих дітей, у Маска був вибір — залишатися із батьком чи ні. Але після розлучення він обрав для спільного життя саме батька, а не матір. Більшість дітей у віці 9 років навряд чи зробить вибір на користь того із батьків, хто ставиться до нього чи до неї вороже чи суворо. З іншого боку — Маск часто посилається на важке дитинство як на те, що навчило його справлятися зі стресом, і так він навчився долати стрес і в роботі. Він не пояснює, чому обрав батька — але очевидно, що будучи тепер сам батьком 5 дітей, він і досі відчуває певні сумніви щодо того, наскільки вимогливим треба бути до себе та до інших, маючи той травматичний дитячий досвід.

Не боїться фізичної роботи

Маск — не з тих, хто боїться бруднити руки. Переїхавши до Канади у 17 років, він працював у бойлерній кочегаром і вигрібав сажу. Навіть досі на своїй фабриці із випуску ракет він часто ходить цехами і долучається до процедур складання чи тестування комплектуючих.

Починав з малого

Порівняно із усіма електромобілями, ракетами та сонячними панелями, якими Маск займається тепер, його перший бізнес був до смішного простим: він продавав комп’ютерні запчастини, мав навіть підпільний бар. Чи займався би він цим, якби вже бачив тоді прямий шлях до створення електромобілів? Напевно, ні. Але йому потрібні були послідовні кроки, аби дійти до своєї кінцевої мети та її втілення.

Потребував для старту лише стільки грошей, скільки було треба — не більше

Прийнято скаржитися, що від успіху стартапи стримує лише брак достатнього фінансування. Біограф Маска розповідає про те, скільки грошей було у підприємця на початку, коли він запускав свій бізнес. Маск та його брат мали удвох $28 тис на компанію від батька, ще $6 тис — від свого друга Ґреґа Курі. З поправкою на інфляцію сьогодні ця сума склала би $53 тис. Цих грошей було достатньо, аби відкрити офіс у Пало-Альто. Маск із братом спали у офісі, харчувалися фастфудом і приймали душ у YMCA — так починався шлях до Tesla.

Вчиться, читаючи книги

Коли Маск вирішив створювати рішення для космосу, йому точно потрібні були знання про це — він правильно зорієнтувався, що самі лише гроші не вирішать проблеми космічних подорожей чи дешевшого запуску супутників. Багатії і раніше так робили — викидали мільйони на те, аби побачити, як вони зникають у відкритому космосі, бо командам бракувало інженерних знань. Але Маск не з таких людей: він почав вивчати проблему, читаючи книги та базові наукові роботи щодо ракетобудування — а вже потім пішов до фахівців із аерокосмічної галузі.

Завжди надлишково оптимістичний, обіцяє більше, ніж треба — виконує більше, ніж обіцяв

У випадку і SpaceX, і Tesla простежується один і той же шаблон: надмірно амбіційна обіцянка, відтермінування її виконання декілька разів, фінальна презентація продукту, обіцянка скоро відкрити до нього доступ усім охочим, відтермінування кінцевої дати запуску у продаж, — і нарешті початок продажів продукту із характеристиками, що перевершують очікування.

У розробці продукту можна зазвичай сумістити 2 із 3 речей: надзвичайність, швидкість випуску та низьку ціну. Маск натомість не терпить компромісів — він не збирається відмовлятися від надзвичайності, як і від низької ціни (його ракети у 100 разів дешевші за існуючі носії для супутників; його електромобіль у найновішій версії коштує усього $25 тис після сплати податків). Тому доводиться чекати: наприклад, випуск Model X запізнився на 3 роки.

Не боїться повторювати спроби

Аби запустити ракету, Маскові та його компанії знадобилися 4 спроби. Це — менше, аніж у конкурентів, котрі підірвали набагато більше залізяччя, допоки хоча би щось полетіло. Щоправда, є важливий момент: у Маска вистачало коштів лише на 4 пробні запуски — якби і вчетверте ракета не полетіла, проект би на цьому завершився.

Не зазнає невдач

«Краще сепукку, аніж провал,» — слова Ілона Маска у спілкуванні із інвестором. Подібне ставлення до невдач у бізнесмена простежується в усьому: від перемовин та фізичних вправ до взаємин та бізнесу. Він може піти далі, змінити курс — але він не зазнає поразки. Його обіцянки можуть бути виконані пізніше, ніж планувалося, він може надто тиснути на партнерів чи підлеглих, а може колись його навіть викинуть із власної компанії — та він не дозволяє собі програти.

За матеріалами Funders & Founders

Читайте также:

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI

Історія BBK Electronics: як бренди Oppo, Vivo, Realme та OnePlus завоювали світ смартфонів

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія

Nvidia: історія бренду та його роль у розвитку штучного інтелетку