Хто пише музику для трейлерів, які продають вам фільм

З точки зору касових зборів, трейлер до майбутньої кінопрем’єри може створити кіно або «вбити» його. Інколи відеоролик стає вірусним, що забезпечує додаткову увагу самому фільму. Якщо ж трейлер не зачепить глядача і не викличе бажання переслати його друзям — для популярності фільму це може бути навіть гірше, аніж відсутність трейлеру взагалі. Краще за інших про доленосну роль трейлерів знають їх творці, такі, наприклад, як 26-річний британець Фредерік Ллойд (Frederick Lloyd). Пропонуємо наблизитися до робочого процесу Ллойда, разом із редакцією видання Mashable.

frederick

Мурашки по шкірі

В свої 26 років Ллойд, що отримав освіту з напрямку кіновиробництва в Університеті креативних мистецтв в Англії, є автором великої кількості музичних композицій для трейлерів голлівудських блокбастерів — від «Шалений Макс: Дорога гніву» (Mad Max: Fury Road) до «Професор Марстон і Чудо-Жінки» (Professor Marston & the Wonder Women). Британський режисер та композитор відповідає за музичний супровід — такий, що викликає мурашки та допомагає просувати кіно:

Фредерік Ллойд має дуже чітке уявлення про те, якою повинна бути якісна звукова доріжка до анонсу фільму: задавати тон, атмосферу та інтригувати глядача. «Музика повинна занурити глядача у світ відео, залучити його до всіх подій на дві з половиною хвилини, а по закінченню — залишити виразне бажання побачити продовження історії

Ллойд очевидно знає, про що говорить, — достатньо поглянути на перелік його робіт. Окрім трейлерів, він створював музику для відомих і різножанрових фільмів: екранізовані пригоди «Голодні ігри: У вогні» (The Hunger Games: Catching Fire), бойовик «Фантастична четвірка» (Fantastic Four), драма «Паркани» (Fences), — це лише декілька пунктів у його резюме. Фредерік брав участь у створенні музичного аранжування культових мелодій Джона Вільямса (John Williams) «Зоряних війн» в трейлерах двох останніх частин кіносаги. Для трейлера романтичної драми «Моя кузина Рейчел» (My Cousin Rachel) композитор написав кавер-версію пісні Wicked Game 1989 року (перший виконавець — Кріс Айзек, Chris Isaak). На сервісі стрімінгу музики Spotify композиція вже зібрала понад 2,2 млн прослуховувань:

Той, хто створює музику

Фредерік почав створювати музику для трейлерів випадково, але цілком закономірно, вивчаючи в Університету процес створення фільмів в цілому. Він обрав творчий псевдонім Ursine Vulpine, яким користується і досі.

«— Інструментальна музика тоді досить сильно відрізнялася від сьогоднішніх трендів. Більше відчувався вплив пост-року, інді-фолку, заохочувалися експерименти. Однак, стиль та структура схожі: композиція вибудовується навколо великого крещендо, з поступово наростаючим прогресом. Саме тоді я почав більше експериментувати зі звуками гри оркестру і використав це у своїй дипломній роботі Pantheon, 2012 року.»

Менеджер Ллойда, втім, неофіційний, а радше дружній, відправив цю роботу до Лос-Анджелесу, в Pusher Music — компанія спеціалізується на музичному супроводі в трейлерах. У студії оцінили талант британця: згодом його музику з Pantheon включили в трейлер «Тридцять хвилин по півночі» (Zero Dark Thirty), а з автором підписали угоду. Ллойд співпрацює з Pusher Music вже протягом п’яти років.

Як з’являються треки для трейлерів

Більшість музики Ллойд пише на перспективу, тобто, спершу з’являється трек, а потім він «поселяється» в конкретному відеоролику. Ллойд отримує короткі інструкції від замовника і відповідно до цього обирає тон і ритм твору — тож, трек виходить зробленим на замовлення під конкретний трейлер. В той же час, композитор у більшості випадків працює над мелодією без перегляду самого відео — мова йде лише про знання загального настрою твору.

Він зізнається, що в робочому процесі немає різниці, бачить він перед собою опис сценарію відео або сам ролик, чи не бачить. «Кожен трек для мене починається із запитання: Які почуття, образи я хочу викликати у глядача своєю музикою? Куди мій трек повинен їх завести?». Далі композиція вибудовується навколо визначених образів. В основному, Ллойд покладається на інтуїцію, власне бачення та переживання. Очевидно, йому вдається вгадувати настрої глядача.

За загальним правилом, музика повинна доповнювати візуальний ряд, однак Ллойд надає перевагу трейлерам, які порушують це правило. Він вважає такі ролики цікавішими. Улюблений приклад — трейлер до фільму «Битва за Лос-Анджелес» (World Invasion: Battle Los Angeles), в якому звучить трагічно-спокійна пісня ісландського композитора Йоганна Йоганнссона The Sun’s Gone Dim and the Sky’s Turned Black на фоні апокаліптичного відео.

Окрім вражаючого переліку робіт, Ллойд в свої 26 років має вже й окремий альбом музики Respire, який вийшов цього літа. Серед всіх треків Фредерік особливо виділяє роботу над композиціями для епічних серій «Зоряні війни»: «Стати маленької частиною величезного світу цієї кіноісторії — честь для мене.»

БІЛЬШЕ ЦІКАВИХ ІСТОРІЙ:

Джерело: Mashable

Читайте также:

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

ШІ музика: як стартап Suno робить створення пісень доступним кожному

Google представила онлайн нейромережі для створення музики! Огляд та приклади використання

Група Kiss дебютує з «безсмертними» цифровими аватарами