Тарас Прокопишин, один із засновників блогу про особистості The Ukrainians, оприлюднив своє бачення стосовно механізмів монетизації медіа в Україні наступного року. За його словами, ще під час минулорічної лекції Тамари Бабакової про монетизацію ЗМІ прозвучала публічно структура доходів американських медіа у 2014 році:
«— Мені тоді добре запам’яталася категорія «other», яка збирала 6% усіх прибутків. «Оther» там — це немедійна діяльність медіа: різноманітні тренінги й семінари, конференції, брендована продукція etc. Ця категорія (у порівнянні з іншими) мала найвищу динаміку росту впродовж кількох останніх років. А вчора на лекції про діджітал-тренди 2015-го Алекс Амьотов із Look At Me згадував про зростання кількості таких собі «atypical media» — типу Vox, Arzamas, TakieDela etc. — які і медіа і не-медіа водночас».
На думку Тараса Прокопишина, «стандарт» в інтернет-ЗМІ поступово помирає, а рамка «типовості» розширюється:
«— Тепер, щоб побудувати успішний цирк не достатньо мати в команді кількох хороших акробатів, а потрібно креативити (до прикладу, поєднуючи і циркове, і театральне мистецтво типу Cirque du Soleil). Бо синергії додають вартості, а «блакитні океани» створюють нові ринки й знімають питання конкуренції. Така ситуація і з медіа. Щоб вижити, треба шукати нові формати/ підходи/ концепції, диверсифікувати джерела фінансування, об’єднувати зусилля etc.»
За його словами, потрібно відштовхуватися від нетиповості, що стає типовою, бо єдиною медіа-константою нині — і про це говорила Ірина Соловей — є постійний процес змін. Можлива криза та ризики в сфері стартапів чи нових медіа — це привід бути готовим до таких явищ, а не уникати їх.
Джерело: Facebook-cторінка співзасновника The Ukrainians