Як концепція «штучний інтелект як послуга» впливає на світ гаджетів

Ми звикли, що великі технологічні компанії перетворюють анонси новинок в урочисті заходи. Кожна нова модель iPhone стає ще краще і потужніше — і для багатьох це досить вагома причина, щоб регулярно оновлювати гаджет. Однак розвиток AIaaS (AI as-a-service, штучний інтелект як послуга) може змінити підхід до споживчої техніки.

Десять років тому штучний інтелект був тим, що вчені та компанії використовували для аналізу величезних масивів даних.

Зараз штучний інтелект — це технологія для споживачів. Ми взаємодіємо з чат-ботами, дозволяємо алгоритму вибрати нам розваги й управляємо освітленням, сигналізацією та автомобілями за допомогою вбудованих систем штучного інтелекту. Зараз ми ніби гібрид людини та штучного інтелекту, і з часом кордони між нами та нашими технологіями будуть ставати все більш розмитими.

Це вимагає перегляду моделі iPhone. Ми звикли до щорічних анонсів від великих технологічних компаній. Ми приходимо в захват, коли уявляємо, якою буде наступна новинка від Apple, Amazon, Google, Microsoft, Tesla і Facebook.

Якщо врахувати, як швидко розвиваються апаратне і програмне забезпечення, штучний інтелект і мови програмування, практично неможливо уявити собі кращий спосіб створювати речі. Щороку ми хочемо купити новий iPhone, тому що остання модель, як правило, дійсно краща за попередню.

Час не стоїть на місці

Однак якщо у світі технологій і є щось незмінне, так це те, що все змінюється. Компанія Netflix була заснована в той же рік, коли в США з’явилися у продажу перші DVD-плеєри. За трохи більше ніж два десятиліття DVD пройшли шлях від маловідомого обладнання до мейнстриму, а потім від одного з найприбутковіших медіаринків в історії до релікта.

Імовірність того, що смартфон виявиться в тому ж кошику, де лежить широкоекранний DVD «Титаніка» з коментарями режисера, практично дорівнює нулю. Особливо якщо апаратне забезпечення досягне такого рівня, який буде важко поліпшити.

Зрештою, тиск з боку захисників навколишнього середовища і велика кількість споживачів, яким набридло щорічно витрачати тисячі доларів на повторну покупку своїх же пристроїв, може зробити революцію в розвитку програмного забезпечення та штучного інтелекту як для споживачів, так і для кмітливих стартапів.

  • Netflix був заснований як компанія, яка відправляла людям DVD-диски поштою.
  • Amazon почав з продажу книг.
  • Facebook починав як рейтинговий сайт «Гаряче чи ні» для Гарварду.

Здатність побачити та захопити ринок, що розвивається — ось що відрізняє ці компанії від тисяч стартапів, які дуже швидко закрилися.

Майбутнє вже настає

AIaaS-стартап Whisper виготовляє слухові апарати. Голова ради директорів компанії Дуайт Кроу визнає, що це не найпоширеніша проблема. Але цей ринок готовий до змін. Існує кілька компаній, які намагаються створити якісний слуховий апарат.

Wisper відрізняється від них своїм підходом до продажів. Традиційні слухові апарати зазвичай коштують $1-5 тис. Whisper здає свої пристрої в оренду споживачам за щомісячну абонентську плату.

По суті, споживачі купують програмне забезпечення зі штучним інтелектом, вбудованим в пристрій. У пакет також входять поновлення системи, сервісне обслуговування і візити до місцевого лікаря.

На початку цього тижня компанія Whisper відправила споживачам третє велике оновлення штучного інтелекту. Після моніторингу використання користувачами функції під назвою «Механізм розподілу звуку» (Sound Separation Engine) компанія оновила алгоритми та визначила, що система повинна активуватися приблизно на 67% частіше.

Все це було зроблено непомітно для користувачів. Штучний інтелект, який керує гаджетом, приймає рішення про рівень гучності в режимі реального часу, а «Механізм розподілу звуку» визначає, чи є звук фоновим шумом або чимось, що вимагає більшої гучності, чіткості та уваги.

Технічні фахівці Whisper просто вивчаючи дані, з’ясували, коли штучний інтелект активує певні функції, і оптимізували функціональність.

Загальна картина

Neural запитав CEO компанії Whisper Ендрю Сонга (Andrew Song), як компанія бачить AIaaS. Ось його відповідь:

«Найкраще, коли використання штучного інтелекту в споживчій електроніці непомітно — Siri та Alexa є найбільш очевидними прикладами зворотного. Коли штучний інтелект “просто працює”, то передбачає, що захоче або що скаже користувач, не вимагаючи від клієнта додаткових дій. Для користувача приємно, коли для взаємодії зі штучним інтелектом не потрібно нічого робити — він просто ясно і чітко чує світ».

Можливо, гаджети, що постійно оновлюються, такі як смартфон, ще не залишилися в минулому, але історія говорить нам, що це обов’язково станеться.

Знадобилося менше століття, щоб фізичні носії інформації були майже повністю замінені цифровими. CD і DVD мали сенс тільки до того часу, поки не стало вигідніше продавати підписки через інтернет.

Система, при якій користувач змушений регулярно купувати девайс нової моделі, буде мати сенс до того часу, поки це буде престижніше, ніж володіти системою зі штучним інтелектом, яка дозволяє користувачеві забути, що він взагалі використовує апаратне забезпечення.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TheNextWeb

Читайте также:

Що почитати на вихідних? Огляд книги «Штучний інтелект: перезавантаження» Гері Маркуса та Ернеста Девіса

Бити за чизбургер погано, бити чизбургером прийнятно: як вчені навчають штучний інтелект етичним нормам

Стрімкий розвиток віртуальних компаньйонів — невже епоха друзів в реальному житті скоро закінчиться?

Перший цифровий співробітник Huawei