Як стартапи застосовують штучний інтелект для боротьби зі сміттям

Сміття – проблема для всього людства. За даними Світового банку, 2020 року було вироблено близько 2,24 млрд т твердих відходів, а до 2050 року ця цифра може зрости до 3,88 млрд т. Очистити нашу планету вже допомагає штучний інтелект. Нижче лише кілька прикладів його застосування.

Британський стартап Greyparrot розмістив камери приблизно на 50 підприємствах з перероблення відходів у Європі. За допомогою штучного інтелекту він у реальному часі аналізує, що проходить конвеєрною стрічкою.

Штучний інтелект допомагає сортувати сміття

Попри те, що за останній рік нейромережі стрімко розвивалися, їх, як і раніше, важко навчити розпізнавати сміття. «Перед тим, як банка Coca-Cola, потрапляє у конвеєрну стрічку для сортування сміття, її зімнуть, розчавлять і вона стане брудною, що ускладнює завдання з погляду штучного інтелекту», — розповідає засновниця Greyparrot Мікела Дракман.

Наразі системи Greyparrot щорічно відстежують 32 млрд об’єктів, що перетворилися на відходи. Компанія також створила величезну цифрову карту відходів, яка може бути корисною як для переробних підприємств, так і для регуляторів.

«‎Це дозволяє регуляційним органам краще зрозуміти, що відбувається з матеріалом і які матеріали є проблемою, а також впливає на дизайн пакування», — говорить Дракман.

Вона сподівається, що великі бренди та інші виробники почнуть використовувати дані компаній, подібних до GreyParrot, і в майбутньому створять багаторазові продукти.

Заміна пакування, як один зі способів розв’язання проблеми

Трой Своуп керує компанією Footprint, орієнтованою на поліпшення пакування. Footprint співпрацювала з супермаркетами, а також з Gillette, якій допомогла замінити пластикове пакування для станків для бритв на ту, що виготовлена з рослинного волокна.

У публікації на сайті Footprint Своуп стверджує, що єдиний спосіб вийти із пластикової кризи – перестати залежати від цього матеріалу.

Спеціальні мітки дозволяють відстежувати пластикове сміття

Британська компанія Polytag допомагає ритейлерам дізнатися, скільки переробляють їх пластикові пляшки. Для цього вона наносить на них ультрафіолетові мітки, невидимі для людського ока.

Коли пляшки надходять на певні заводи з перероблення, машина Polytag зчитує ці позначки. Потім кількість пляшок у реальному часі завантажується в хмарну програму, доступну клієнтам Polytag.

Компанія вже співпрацювала з британськими ритейлерами Co-Op та Ocado.

Автоматизація перероблення

До 2025 року у магазинах та інших громадських місцях Великобританії планують встановити спеціальні автомати, куди можна буде здавати використані пластикові та металеві пляшки. Це має спростити перероблення відходів та залучити до цього більше людей.

Нові виклики

Однак знайти безпечний для планети спосіб позбутися сміття, як і раніше, непросто — практично щороку з’являється новий тренд, який підриває ці зусилля.

Останній приклад — електронні сигарети чи вейпи, особливо одноразові. Вони складаються з безлічі матеріалів: пластику, металів, літієвої батареї, а деякі навіть оснащені світлодіодами та мікропроцесорами. Внаслідок цього з’являється велика кількість електронних відходів, які важко переробляти.

Дракман вважає, що нам потрібно змінити мислення: «Замість того, щоб вирішувати, як їх переробляти, потрібно запитати, чому у нас взагалі є одноразові вейпи?».

Вона додає: хоча на промисловості та політиках лежить більша відповідальність за те, щоб зробити продукти більш придатними для перероблення та повторного використання, у цьому мають брати участь і споживачі. І найбільший крок з їхнього боку — споживати менше.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: BBC

Читайте также:

Дослідження: люди вже не можуть відрізняти спілкування з людиною та ChatGPT

Технології на Євро-2024, які змінюють футбол

Найекологічніші пам’ятки світу або як світ прагне економити ресурси

Що станеться з нашою планетою, якщо Антарктида розтане