Людяність, як фактор ефективності в часи технологічного прогресу

Нещодавно один розробник ПЗ запитав своїх колег: скільки годин на день ви програмуєте? Опубліковані на онлайн-сервісі Reddit відповіді варіювались, але пересічною цифрою можна назвати шість годин на день. Тобто, ці люди проводять шість годин кожного дня, дивлячись на екрани та взаємодіючи лише з комп’ютерами. Утім, варто пам’ятати, що у сьогоднішньому світі не лише «технарі», а й «гуманітарії» проводять величезну кількість часу, «спілкуючись» не з іншими живими людьми, а з машинами. Про місце людяності у світі штучного інтелекту, машинного навчання та робототехніки – в адаптованому перекладі статті з журналу Forbes.

Штучний інтелект чи емоційний інтелект: який з них є необхідним?

У 1995 році Даніель Големан (Daniel Goleman) перевернув уявлення про традиційний діловий підхід своєю книгою «Емоційний інтелект» (Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ). Головна ідея роботи, яку часто цитують та обговорюють, полягає в тому, що EQ (наша здатність розпізнавати емоції, управляти ними та використовувати їх) може бути критичною ознакою особистого та професійного успіху. Ця концепція знову стала модною завдяки Джефрі Лурі (Jeffrey Lurie), власнику команди Philadelphia Eagles, що стала переможцем Суперкубку з американського футболу у 2018 році. За три роки до цієї знаменної події Лурі звільнив тренера Чіпа Келлі (Chip Kelly) і на противагу суворому тактику зайнявся пошуками тренера, орієнтованого на людину.

«– Я думав, що на чолі команди повинна стати людина, яка поведе гравців за собою завдяки своїй щирості. Коли я використовував термін “емоційний інтелект”, з мене сміялися, але, думаю, немає кращого терміна описати, що мається на увазі», – пояснює Лурі.

Експерт у галузі емоційного інтелекту Дуг Педерсон (Doug Pederson) привів команду до перемоги. То хто ж сміється останнім?

Однак, якою є роль людяності та душевності на автоматизованих робочих місцях? Чи повинен керівник «технарів», які дуже неохоче йдуть на особистий контакт, перейматися встановленням добрих відносин з ними? Врешті-решт, ми живемо в світі технологій, тож значення має лише код. Чи потрібна технологічним фахівцям взаємодія з іншими людьми взагалі? Яку функцію виконуватиме EQ для прискорення продуктивності у світі, де машинне навчання та робототехніка є нормою?

Людяність для людей

Попри робоче місце, чи то футбольне поле, чи технологічна компанія, переможцем може стати лише той, хто керує серцями й думками людей. Щоб компанія стала лідером у своїй царині, необхідно заохотити людей докладати всіх зусиль для досягнення узгодженої бізнес-місії. А це не просто. І тут не обійтися без таких людських рис, як інтуїція, співпереживання та співчуття, які втілюються у таких навичках, як, приміром, активне слухання, коли працівник відчуває, що його керівник «розуміє мене і мої потреби». Хороший керівник може зануритися в деталі, а потім піднятися на висоту пташиного польоту, щоб побачити людські фактори, які впливають на великі проблеми, і керувати ними. Це особливо актуально для міжнародних команд, розкиданих по всьому світу, в яких, щоб зрозуміти окрему людину та її поведінку, потрібно розуміти ще і її культуру.

Хороші лідери сьогодення покладаються на людяність у виконанні потреб трьох груп людей:

  • Клієнти

Керівник будь-якої компанії почуває невпинний тиск. До традиційного переліку – накопичувати прибутки, жонглювати ресурсами, керувати персоналом – додалася потреба розуміти сучасні технології, які змінюються швидше, ніж компанія здатна розпочати їх застосування. Хороший лідер технологічної компанії допоможе своїм клієнтам опанувати й запровадити використання нової технології без технологічного снобізму, таким чином, можливо, ставши консультантом-експертом клієнта.

Та в епоху миттєвих повідомлень у будь-якій галузі варто пам’ятати про силу зустрічі або навіть про простий телефонний дзвінок. Особистий підхід виділяється навіть у світі технологій.

  • Колеги/співробітники

Хороший лідер завжди пам’ятає: мої підлеглі – моя рівня. Попри те, що вони працюють на мене, у них є право голосу. Тямущий керівник знає: треба зробити так, щоб людина хотіла працювати на мене. Зробити це не важко, коли керівник припускає, що підлеглі знають свої завдання та процеси так само добре, як і він, чи навіть краще. Зрештою, вони ж виконують їх кожного дня. Керувати менше, давати більше автономії – хороший девіз.

  • Власна особа

Знаєте, до кого хороші лідери ставляться найменш поблажливо? До себе. Порада для такої людини: попри високі стандарти й рівень відповідальності не намагайтеся бути надлюдиною. Гарно працювати може лише той, хто відновлює запаси витраченої енергії. Делегування – прекрасне вміння. Варто виділяти час на відпочинок, як щоденний (йога, спортзал, короткий денний сон), так і на повноцінну відпустку. Не можна бути людяним до інших, якщо забути про людяність до себе.

У технологічному світі легко забути, що ми все ще люди, а душевне ставлення є запорукою кращих результатів і більш приємного життя для всіх. Легко, та не варто.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Forbes, переклад підготувала Ірина Гоял, спеціально для «Блог Imena.UA»

Читайте также:

ШІ музика: як стартап Suno робить створення пісень доступним кожному

Штучний інтелект забере у нас роботу? Думки візіонерів та дослідження

Nvidia представила новий надпотужний чіп для штучного інтелекту

Як користуватися Artbreeder — нейромережею, яка вміє «схрещувати» зображення та створювати нові