Чи будуть технологічні гіганти займатися страхуванням?

Протягом останнього десятиліття найбільші компанії все частіше виходять за рамки вже відомих технологій, щоб вдосконалювати свою діяльність. Від автомобілебудування до роздрібної торгівлі та бакалії ці компанії використовують величезні конкурентні переваги у вигляді передачі даних, взаємодії зі споживачами та розробниками, щоб докорінно змінити ринок.

Тепер такі компанії, як Apple, Google і Amazon, стежать за інноваціями в галузі страхування. Наприклад, Amazon співпрацює з JPMorgan і BerkshireHathaway, щоб створити новий підхід до медичного страхування, орієнтуючись насамперед на власних співробітників. Що стосується роздрібної торгівлі, Amazon продає страхування продуктів і розширені гарантії в точці продажу, а також інвестує в технологічні стартапи. Між тим, Tesla розробляє страховий продукт, специфічний для своєї моделі S. Waymo, Uber і Lyft, безумовно, також ведуть подібні переговори.

Очевидно, що це лише перші кроки. Страхування — це складний, багатогранний і ризикований бізнес. Зрештою, ставати страхувальниками чи ні таким компаніям як Amazon, залежить від апетитів компаній, від вміння ризикувати, здібностей до інновацій та подальшій окупності проекту.

Для початку визначимо причини того, чому технічні гіганти так добре підходять для просування.

Прямі відносини зі споживачами

Як і в багатьох галузях бізнесу, великим аспектом успішного страхового бізнесу є дистрибуція. Досить подивитися на брокерів, які сьогодні є основним інструментом поширення для страховиків — їх частка може становити до 30% від вартості страхового полісу. Брокери також мають кращу маржу, ніж самі страховики, зазвичай виходить близько 10% чистої маржі. Facebook, Amazon, Apple, Microsoft і Google (FAAMG) мають прямі відносини з мільярдами споживачів і з часом можуть підірвати брокерський бізнес.

Детальні дані та аналітика

Весь секрет полягає в тому, що страховики жахливо некомпетентні у використанні та аналізі своїх даних. Різні відділи (маркетинг, андерайтинг, скарги) рідко співпрацюють в тандемі і їх дані, як правило, ізольовані від інших. FAAMG, в свою чергу, використовують всі дані як основу досліджень. Вони знають, як завдяки аналітиці та штучному інтелекту створювати кращі продукти. Технологічні гіганти можуть використати свої дані, щоб безпосередньо конкурувати зі страховиками. Також вони мають доступ до даних, про які страховики можуть лише мріяти: глобальні геопросторові зображення будинків, інфраструктуру та будівлі, місцезнаходження, перегляд реклами та іншу статистику рекламних показників. Навіть реальні поведінкові дані від смартфонів і пристроїв IoT. Все це разом дозволяє побачити повну картину людської поведінки, інтересів та виявити ризики.

Армія програмістів та монополія на сферу штучного інтелекту

Технічні інновації вже давно стали проблемою для страхових компаній. Старі системи важко замінити в будь-якій галузі, але сфера страхування, традиційно покладається на минуле, щоб передбачити майбутнє, і великий обсяг даних можуть зробити це титанічним зусиллям. Технологічні гіганти, з іншого боку, регулярно примножують свій власний дохід за допомогою нових продуктів і можуть залучити десятки тисяч інженерів для розробки фантастичного цифрового досвіду клієнтів і забезпечення великомасштабної ефективності систем страхування за допомогою кращого програмного забезпечення і штучного інтелекту.

Тому так, FAAMG має ряд серйозних переваг перед тими, хто займається страхуванням. Але для технічних гігантів нові вертикалі та ініціативи, які стосуються маржі та сфери ринку також не зовсім зрозумілі. Це очевидно. Якщо FAAMG займуться темою страхування, вони захочуть отримати пристойний прибуток. Чи зможуть вони заробити на цьому? Існує ряд причин, з яких це може бути важко зробити.

Дуже низька маржа

Середня страхова маржа становить 3-8% і 25-30% від валового прибутку, які є мізерними для технічних стандартів. У середньому компанії-розробники програмного забезпечення отримують близько 80% валового прибутку і близько 15% чистого прибутку. Навіть споживче обладнання, таке як iPhone, — дорога робота за стандартами програмного забезпечення — становить 55-60% валового прибутку.

Страхування здоров’я, як правило, має найвищу маржу. Після нього слідують майно та нещасні випадки (страхування нерухомості та автострахування), а потім страхування життя. В будь якому разі, охорона здоров’я являється найприбутковішою сферою, але навіть ці цифри не зовсім привабливі для компаній, які не займаються страхуванням.

Високий ризик

Така низька маржа також означає, що одна значна подія, як то катастрофи, повені, урагани, пожежі тощо можуть знищити те, що було зароблено протягом усього фінансового року.
Крім того, технологічні компанії не мають історичних даних та актуальних досліджень, на що страховики витрачають десятиріччя щоб побудувати всю страхову структуру. Тому вони можуть бути більш схильними до неправильного визначення загального ризику.

Amazon робить великий крок

Тим не менш, створення та андеррайтинг страхового полісу — це те, чого технологічні гіганти уникали по сьогоднішній день. Amazon працює над гарантіями для деяких продуктів в якості доповнення до їх маржі, але вони були підтримані і керувалися TheWarrantyGroup, а не самою Amazon. До цього Amazon була каналом продажів Square Trade і формувала розуміння гарантійного бізнесу, перш ніж увійти в курс справи. Tesla, в якості іншого прикладу, оголосила про продаж індивідуальних страхових полісів для своїх власників транспортних засобів, але ці поліси були підтримані LibertyMutual.

Яку роль відіграватимуть технологічні гіганти у американському страховому середовищі?

У січні, Amazon разом із BerkshireHathaway і JPMorgan заявили про свій намір створити власний варіант захисту здоров’я своїх працівників. Ми мало що знаємо про цю ініціативу, але Amazon вже деякий час працює над проектом в області захисту здоров’я під кодовою назвою 1492. Чутки вказують на «платформу для електронних медичних відомостей, телемедицини та програм для здоров’я». Технологія Amazon разом із страховими експертами BerkshireHathaway і за фінансової підтримки JPMorgan робить створення нової організації медичного страхування більш імовірним. Якщо усе заплановане цими компаніями вдасться реалізувати, тоді це буде потужний «удар» по профільним американським страховим компаніям.

З технологічних гігантів першорохідцем у страховій справі ризикує стати саме Amazon. Ця компанія освоїла мистецтво створення масивних підприємств з непрофільними галузями. Вона також націлена на медичне страхування, що являє собою найкращу маржинальну можливість для заробітку. Вона може спочатку протестувати свою пропозицію в компанії, а потім масштабувати свою велику споживчу базу. Нарешті, у Amazon є історія створення складних сервісів для власних цілей, перш ніж пропонувати їх своїм клієнтам − просто подивіться на AWS.

Чи будуть інші технологічні компанії наслідувати Amazon?

Усі ознаки вказують, що так. Нещодавно компанія Google, дійсно, вела переговори зі страховиками про спільну торгівлю за контрактами, які передбачали б ризик для сотень тисяч пацієнтів. Крім того, Apple відкриє мережу медичних клінік для своїх співробітників. Це не може зупинитися на медичній страховці. Немає ніяких сумнівів у тому, що технологія змінює поведінку людини і суспільства, і, як розробники більшої частини цієї нової технології, FAAMG неминуче буде підлаштовуватись ближче до інших секторів страхування, такі як страхування нерухомості та авто.

Автономні автопарки таких компаній, як Tesla, Google і Uber наражають власників десятки тисяч автомобілів на певний ризик. Між тим, обладнання IoT і супутні послуги прям таки запрошують технологічних гігантів. Це буквальне твердження, адже коли справа доходить до Amazon Key. Nest, GoogleHome і AmazonEcho, продукція цих компаній менш шкідлива. Але вони надають різні дані про те, що відбувається у будинку та коли-небудь можуть допомогти в оформленні полісів страхування в режимі реального часу.

Східна Азія як індикадор лідерства?

Також цікаво розглянути ринки страхування за межами США в Східній Азії. Там підприємства займають більш агресивну позицію по відношенню до страхування. Baidu, Alibaba, Rakuten, Tencent і LINE показали певний рівень апетиту, запропонувавши власні страхові продукти. Ці компанії можуть дізнатися про людину все. Вони втираються в довіру, маючи доступ до поведінкових факторів і фінансових витрат, необхідних для забезпечення кращої страхової програми. Саме в цьому вони мають перевагу над багатьма профільними страховими компаніями в цих країнах.

Вони також вивчають нові погляди на ризик і зміну поведінки користувачів: Tencent’sWeSure платить користувачам за те, щоб вони завжди залишалися здоровими, більше гуляли, а Yongqianbao, кредитні компанії, відстежують нестандартні цифрові дані для визначення кредитного ризику, такі як марка телефону (користувачі iPhone мають менше шансів за замовчуванням) і чи дозволяють вони батарейкам своїх телефонів сідати до позначки 0%.

Тим не менш, залишається питання: яку роль будуть відігравати технологічні гіганти США в страховому середовищі? Чи будуть вони виступати в якості каналу для існуючих страховиків, або в якості постачальника даних і аналітики для цих страховиків. Або будуть виступати в якості постачальника прямого страхування?

Страхування може бути достатньо не прибутковим для технологічних гігантів в короткостроковій перспективі, але оскільки усі дані та аналітика в реальному часі використовуються для створення страхових полісів, технологічні гіганти можуть відчувати спокусу використовувати свої дані для прямої конкуренції зі страховиками.

Поки, ми можемо очікувати, що страховики та гіганти технологій сформують альянси, як це відбувається у Східній Азії. Технічні компанії використовують гарантії та страхування як додатковий прибуток зі своїх клієнтів і страховиків, які використовують технологічні компанії як канал продажу. Незважаючи на це, історія та роль FAAMG (та інших) у страхуванні, безсумнівно, тільки починається, і ми власними очима зможемо спостерігати як вони розвиватимуться в страховому середовищі.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TechCrunch, переклад підготував Пазюк Юрій, спеціально для «Блог Imena.UA»