Чому life :) став «lifecell» — що зміниться для українських користувачів

Вчора в Києві відбулася перша прес-конференція Бурака Ерсоя, Головного виконавчого директора компанії «Астеліт», на якій представники оператора повідомили про причини масштабного ребрендингу і нову стратегію розвитку.

Як відомо, нещодавно оператор мобільного зв’язку «Астеліт», що оперує під брендом life :), оголосив про зміну назви на lifecell, співзвучну з брендом «Turkcell» міжнародної телекомунікаційної компанії, якій належить 100% акцій українського оператора. На додачу, бренд lifecell отримав і кольори материнської компанії: синій і жовтий (раніше фірмовими кольорами оператора були червоний та білий).

Нагадаємо, що тільки в 2015 році компанія Turkcell стала власником 100% активів мобільного оператора life :). Крім України та Туреччини вона володіє телекомструктурами в Білорусі, Казахстані, Азербайджані, Молдові, Грузії та Німеччині. Однак за словами Бурака Ерсоя саме український ринок став першим, на якому материнська компанія прийняла рішення в повному масштабі впроваджувати свої найуспішніші практики та інновації. Компанія займає перше місце серед операторів по рівню проникнення смартфонів у мережі (45%), у тому числі з підтримкою 3G (43,8%). Сьогодні оператор розгортає мережу третього покоління на базі інноваційної технології 3G+ і надає послуги мобільного інтернету 5,4 млн абонентам.

Приціл — на корпоративний сегмент

На початку своєї роботи на ринку оператор позиціонувався як бренд, націлений на молодь. Але за ці роки аудиторія life 🙂 виросла і сформувалася в просунуту категорію користувачів c великим клієнтським досвідом та знанням сучасних технологій. І оператор став затребуваним не тільки молодими користувачами, але й вибагливими корпоративними клієнтами. Тому цілком органічним є намір компанії більш тісно працювати з корпоративним сегментом. Як відзначив Бурак Ерсой, lifecell буде позиціонувати себе як ефективний дата-оператор, що надає максимум можливостей для спілкування та бізнесу через високошвидкісний мобільний інтернет.

Оператор пропонує швидкісний інтернет та партнерство в процесі цифрової трансформації бізнесу. Рішення, що будуть рухати вперед бізнес-клієнта — це мобільний маркетинг, М2М, VoIP та «розумні» технології.

Цифрова трансформація

Цифрова трансформація

Для великого бізнесу пропонується індивідуальний підхід щодо формування тарифів, оптимальне співвідношення ціна-якість для послуг, конвергентні сервіси та ІТ-аутсорсинг. Для середнього та малого бізнесу будуть доступні кращі цінові пропозиції на голосові та data-послуги. Також пропонується мобільний маркетинг, хмарні та бізнес-додатки, термінальний бізнес.

Варто відзначити, що для повноцінного надання послуг корпоративному сегменту оператору знадобиться мережа фіксованого зв’язку. Наприклад, Turkcell володіє в Туреччині як мережею фіксованого зв’язку, так і мобільного. В Україні «Астеліт» поки що розглядає варіанти купівлі іншого провайдера фіксованого зв’язку, або розбудови власної мережі. Є також варіант оренди чужих каналів.

Розширення покриття 3G

Антон Щербина, начальник департаменту маркетингових комунікацій, відзначив, що оператор сьогодні експлуатує близько 4 тис базових станцій. В 2015 році «Астеліт» розгорнув 3G-мережу в Київській, Чернігівській, Львівській, Вінницькій, Одеській, Миколаївській, Дніпропетровській, Харківській областях. В першій половині 2016 року планується охопити всі області, крім Житомирської, Черкаської, Запорізької, Донецької, Луганської та АР Крим. Щодо останніх трьох, то оператор вичікує, коли там закінчаться бойові дії і в регіонах знову буде панувати українське законодавство. В інших областях оператор не може впроваджувати 3G, оскільки військові поки що не звільнили потрібні частоти.

Розгортання 3G в метро

Сьогодні мобільний інтернет стандарту EDGE працює тільки на червоній лінії метро в Києві та на станціях пересадок. Наразі проектні роботи в напрямку розбудови інтернету 3G по всім лініям метро ведуться. Скоріш за все, це буде спільний проект для використання мережі зв’язку всіма операторами «великої трійки». Завдання ускладнюється тим, що в тунелях метро можна працювати тільки вночі, з 01:00 до 05:30 ранку і робота пов’язана з підвищеною небезпекою. З технічної точки зору встановлення кількох десятків чи навіть сотні базових станцій не є проблемою. Скоріш за все, до кінця 2016 року київське метро буде повністю охоплено швидкісним 3G-інтернетом, але назвати точні дати в «Астеліті» відмовилися, оскільки є багато «але».

Впровадження MNP

Приблизно наприкінці II кварталу 2016 року українські абоненти мобільного зв’язку зможуть змінювати оператора, зберігши при цьому телефонний номер. Це стане можливим завдяки реалізації послуги MNP (Mobile Number Portability). Новий сервіс буде доступним завдяки спільним зусиллям регулятора НКРЗІ і операторів зв’язку країни. Наступного тижня оператори вже почнуть закуповувати відповідне технічне обладнання.

Продаж «Тримоб» — на що вплине  оборудка?

Як відомо, в лютому минулого року був проведений тендер на отримання ліцензій на зв’язок 3G. «Астеліт» придбав за 3,22 млрд грн перший лот — ліцензію на частотний діапазон 1920-1935 МГц та 2110-2125 МГц, поруч з частотами «Тримоб» (1935-1950 та 2125-2140 МГц). В минулі роки оператор вів перемовини щодо придбання компанії «Тримоб», які не привели до якого-небудь результату.

Минулого тижня стало відомо, що «МТС Україна» має намір придбати компанію «Тримоб», що зараз належить «Укртелекому» за, приблизно, $120 млн (3 млрд грн). На 3G-тендері «МТС Україна» отримала частотний діапазон, що також межує з «Трімоб», але з іншого боку: 1950-1965 та 2140-2155 МГц. На сьогодні «Тримоб» обслуговує всього близько 200 тис абонентів, використовуючи застарілу технологію передачі даних. Тому фактично «МТС Україна» придбала за 3 млрд грн додатковий частотний діапазон, якій вони зможуть застосувати в перспективі для розгортання мережі LTE, але за умови появи законів про технологічну нейтральність частот.

Читайте также:

10 бизнес-трендов, которые стали знаковыми для 2010-ых

У Viber з’явився сервіс миттєвих грошових переказів. Що з ним не так?

Оператори зробили важливий крок до розгортання 4G в діапазоні 900 МГц

Цифровое внедрение: почему следует с этим считаться