Ще 15 років тому традиційні офлайн-видання майже без обмеження володарювали на ринку ЗМІ. Але за останні роки ситуація кардинально змінилися, більш того, деякі експерти, зокрема генеральний директор Business Insider Генрі Блоджет (Henry Blodget), впевнені, що розклад сил на цьому ринку буде швидко змінюватися і надалі. Нижче ми приводимо 14 напрямків, за якими вірогідно будуть розвиватися медіа в епоху didgital.
1. Споживання контенту, що генерують засоби масової інформації, фактично досягло піку
Це твердження стосується майже всіх розвинених країн. Наприклад, в США завдяки «багатозадачності», тобто можливості виконувати кілька завдань одночасно, споживачі втискають в кожну добу загадом до 31 години діяльності. До того ж на роботу вони витрачають в середньому 5 годин 13 хвилин, на всілякі домашні справи та спілкування – 6 годин 55 хвилин, на сон – трохи більше 7 годин, на ЗМІ та використання гаджетів – аж 12 годин.
Сфера digital-медіа сьогодні – найбільш популярна. На неї споживач витрачає в середньому 5 годин 50 хвилин, до того ж на перегляд ТВ він витрачає лише 4 години, радіо – 1,5 години, на друковані видання –25 хвилин, на інші типи медіа – 21 хвилину.
Ці 6 годин споживання digital-медіа щодня стали можливими завдяки зростанню часу, який ми проводимо з настільними ПК та мобільними пристроями. Адже зараз ми всі – майже постійно в онлайні.
До того ж протягом наступних 5 років час, який ми зможемо приділяти засобам масової інформації та своїм гаджетам, збільшиться лише на 18 хвилин. За прогнозом Генрі Блоджета, тривалість перегляду відео зросте усього на 1 хвилину: з 5:05 до 5:07 (вказані години:хвилини), прослуховування тільки звукових медіа залишиться на позначці 2:08, соціальні мережі – збільшиться до 1:23, час для геймінгу також зросте дуже незначно – до 1:26, всього на 4 хвилини.
Тим часом інтернет підриває географічні та фізичні бар’єри, які раніше захищали класичні медіа-компанії. Кожне ЗМІ змагається з іншими за увагу споживача, крім того, кожний технологічний напрямок конкурує з іншими. Але до чого це приведе в майбутньому? Як відомо, рекламодавцям більш зручно працювати з кількома великими партнерами, а споживачам вигідніше придбати кілька великих комплексних підписок замість купи дрібних. Це стане причиною масової консолідації медіа.
2. Люди завжди хочуть читати/переглядати максимально цікаві історії та отримувати найбільш цінну та актуальну інформацію
Більш того, вони хочуть споживати, ділитися та обговорювати ці історії у максимально зручний спосіб. Це другий прогноз від Business Insider, і слід зазначити, що такі людські побажання будуть актуальні завжди.
3. Феномен «піку споживання медіа», про який ми згадували в першому пункті, актуальний лише у розвиненому світі
Тим не менше, ще 4 мільярди людей також зустрінуться з подібним феноменом, як тільки інтернет в їхньому житті буде грати таку ж важливу роль, як у громадян розвинутих країн!
4. Витрати на цифрову рекламу на розвинених ринках продовжує зростати, але в Азії це зростання набагато більш активне
Фактично, скоро Азіатсько-Тихоокеанський регіон стане найбільшим у світі ринком digital-реклами. Тому бізнесу, можливо, треба задуматися про те, щоб йти на схід. З іншого боку, платформи digital мають глобальне охоплення. Наприклад, половина передплатників Netflix знаходиться за межами США.
5. «Сучасні телевізійні мережі» все більше домінуватимуть на ринку відеоконтенту
Зниження частки традиційного платного телебачення в останні роки значно прискорилося. Як показує дослідження MoffetNathanson, за останні 7 років кількість передплатників кабельного ТВ скоротилося на 4%, але лише за 2016 рік їх число зменшилося на 1%, за 1-й квартал 2017 року – на 0,5%.
Молоді люди масово відмовляються від класичного ТВ. Частка телеглядачів у віці до 24 років за період з 2012 по 2016 рік зменшилася майже на 40%. Водночас кількість передплатників сучасних телевізійних мереж швидко зростає. Адже для молодої аудиторії сучасні телевізійні мережі є більш зручними та мають більшу цінність.
Цифрові радіосервіси також постійно зростають. Проникнення слухачів в онлайн-радіо в США зросло з 2% в далекому 2000-му році до 53% в 2017-му. Крім того, збільшуються витрати на рекламу в сегменті подкастів (цифрове аудіо).
6. Втім, теорія, що «акцент на відео» врятує видавців текстових видань, які зараз переживають не найкращі часи, є абсолютно абсурдною
Ви не зможете збільшити популярність видання, якщо просто будете додавати великий обсяг відео у свої матеріали, впевнений Генрі Блоджет. А от створення сучасного відеомедіа – це зовсім інший підхід.
7. Теорія, що всі засоби масової інформації незабаром перетворяться у відео ЗМІ, також є абсурдною
Ця теорія спирається на тренд, що споживання відео зростало останні роки й буде збільшуватися і надалі. Але кожне видання має зайняти свою нішу, наголошує експерт
8. Розумні динаміки та самохідні автомобілі будуть поступово збільшувати обсяги споживання засобів масової інформації, але не настільки сильно, як ви гадаєте
Справді, безпілотні авто дозволяють вам перенести увагу на гаджети замість концентрації уваги на дорозі. Але сучасна людина і так споживає занадто багато контенту, тому вільний час вона може присвятити, наприклад, можливості подрімати чи просто відпочити.
Крім того, хоча в середньому людина проводить до 5 тижнів на рік в автомобілі, та водії, як правило, слухають аудіомедіа (наприклад, радіо), а у пасажирів є смартфони.
Втім, користувачі смартфонів споживають більший обсяг інформації, якщо порівняти їх з тими, що не мають гаджетів, але все ж таки не набагато більше.
9. «Доповнена реальність» незабаром буде використовуватися скрізь
«Віртуальна реальність» знайде своє застосування, в основному, в іграх та тренуваннях.
10. Існує величезний потенціал зростання в «соціальних історіях»
«Соціальні історії» – це новий тип історій. Вони можуть бути інтимного чи розмовного характеру, зі звуком чи без, орієнтованими на широку чи вертикальну аудиторію, зроблені сумісно з іншими користувачами чи індивідуально.
11. «Дуополія» – це реальний факт (причому не новий)
Так, сюди відносяться Google, Facebook та інші. Але великі дистриб’ютори контенту завжди мали величезний вплив на ЗМІ. З іншого боку, великі медіа-дистриб’ютори потребують якісних медіа.
12. Дистриб’ютори (також їх можна назвати «технологічні платформи») повинні брати на себе відповідальність за контент, який вони поширюють
Так було в старому світі, і так має бути у новому.
13. Нарешті з’явилася інноваційна цифрова відеореклама
30-секундне рекламне відео на вашому телефоні по ефективності дорівнює одній годині реклами на телебаченні. До того ж для споживача більш привабливі короткі цифрові відео довжиною до 10 секунд, або й більш довгі при умові, що їх можна пропускати.
Але слід зауважити, що споживач може додивиться рекламне відео до кінця, навіть коли його можна «пропустити», якщо він його справді цікавить. Великі бренди та агенції, нарешті, почали виробляти рекламні ролики, що мають необхідну «цифрову довжину».
14. Не існує такого поняття як «правильне цифрове медіа» – повинні працювати всі моделі
Тобто актуальні й передплатна модель розповсюдження, і рекламна модель (бізнес за рахунок реклами), і дистриб’юція через гаджети, та інші моделі. Отже, в майбутньому ЗМІ будуть переживати непрості часи, але це дозволить їм стати краще. А споживач в підсумку тільки виграє.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: