Німецький автопром об’єднується із штучним інтелектом Facebook

Поки одні бояться зростаючого впливу Facebook на реальне життя, інші насмілюються кооперуватися з соціальною мережею в офлайн-проектах. Цього разу «інші» — міська влада Мюнхена, Німеччина, яка хоче долати затори не банальним обмеженням руху машин, а рішеннями на основі штучного інтелекту.

munichfb

Соцмережа за кермом

Провідні гравці IT-індустрії, такі як Google та Apple, вже працюють над урбаністичними проектами, пов’язаними з підвищенням мобільності жителів. Тепер Facebook домовилася з Digital Hub Mobility Мюнхена досліджувати вплив технологій на розвиток транспорту в місті. Видання TNW розпитало деталі урбаністичної діяльності Facebook на теренах Європи у Мартіна Отта (Martin Ott), керуючого центральноєвропейським напрямом у Facebook, та Крістін Хегнер (Kirstin Hegner), очільниці Digital Hub Mobility.

В першу чергу, Отт запевнив, що компанія не планує «винаходити колесо» і створювати автомобілі. Працювати над мобільністю пасажирського руху в Мюнхені можна і без цього, є що покращувати — від корегування заторів до боротьби зі спізненнями міських потягів. Facebook, про що говорилося і раніше, планує переймати досвід німецьких автовиробників для роботи над помилками в міській інфраструктурі. «Мобільність тісно пов’язана з економічним та суспільним влаштуванням Німеччини», — констатують в компанії.

Небажання Facebook приєднуватися до перегонів з виробництва авто можна тільки привітати: чимало найбільших IT-компаній бере участь в розробці авто, хоча зусилля з підкорення нової галузі можуть коштувати занадто дорого. Тож компанія Цукерберга зосередитися на технологіях, які можна буде встановлювати на машини і платформи, щоб вони могли навчатися і обмінюватися інформацією, покращувати мобільність користувачів. Компанія планує використовувати AI для досягнення поставленої мети:

«— Ми впевнені, що наші дослідження машинного навчання та штучного інтелекту стануть у нагоді в реалізації тих завдань, що стоять перед Digital Hub Mobility. Ми плануємо підтримувати діджиталізацію галузі автобудівництва Німеччини, яка відіграє важливу роль в майбутньому розвитку економіки країни. Facebook робить ставку на технологію AI, але з акцентом на глибокі і ретельні дослідження у цій галузі. Спеціалісти з FAIR (Facebook Artificial Intelligence Researchers) будуть задіяні у мюнхенському проекті. Компанія обіцяє ділитися всіма напрацюваннями під час тренінгів і хакатонів.»

У Facebook є фінансові ресурси та база даних, що дозволяє експериментувати й вдосконалювати штучний інтелект. Однак, в чому вигода для бізнесу від спільної роботи з технологічним хабом з Німеччини? Схоже, компанія планує скористатися з успіху і прогресу тих, хто вже не тільки «винайшов колесо», але й успішно продає його впродовж багатьох десятиліть.

Facebook і автопром

Німецька Кремнієва долина є досить розпорошеною — найбільша економічна система Європи розділила технічні хаби за їх науковою чи галузевою приналежністю. Той, що розташований в Мюнхені, фокусується на мобільності і об’єднує виробників обладнання, стартапи, університети, муніципалітети, венчурні фонди з автомобільної індустрії — робота в такому середовищі ідеально пасує компанії, яка хоче «увійти в автопром». Крістін Хегнер переконана, що партнерство допоможе Facebook закріпитися в новій для себе царині, а технологічному хабу надасть можливість розширити свою мережу.

«— Особливість нашого хабу в тому, що він об’єднує компанії з найкращими автомобільними рішеннями, розробників проектів з мобільності світового рівня… Наша мета — вирішувати проблеми надмірного трафіку в містах за допомогою новітніх технологічних інструментів, доступних користувачам.»

В організації діє навчальна програма Digital Product School: співробітники компаній проходять інтенсивний тримісячний курс створення онлайн-продуктів для вирішення проблем офлайн-світу. До цієї програми також долучиться Facebook, якій вигідно отримати доступ до тестування своїх розробок в справжніх мережах користувачів, в реальних компаніях. Замість команди тестерів — спільнота робітників, що опановують AI-продукти.

Win-Win-Win

Хегнер вважає, що можливості Facebook підсилять ефективність майбутніх розробок для мобільності: підключеність, sharing-сервіси, автомобілі без водіїв, електрокари — ці напрямки отримають колосальні переваги від імплементації в них штучного інтелекту Facebook. У виграші опиняться всі, враховуючи уряд Німеччини, який і запровадив створення окремих IT-хабів, щоб допомогти індустрії якомога швидше впроваджувати інноваційні технології.

За новим форматом приватно-державного партнерства, в якому залучено не просто бізнес, а масштабного онлайн-гравця, уважно слідкуватимуть інвестори з багатьох країн. А от прихильники безпеки персональних даних вже переймаються, як вплине участь відомого оператора нашим особистим життям Facebook на розвиток підключеної автомобільної промисловості.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TNW