Переможці випуску Radar Tech: платіжний сервіс, доповнена реальність та кіберспорт

4 жовтня відбувся фінал корпоративного Телеком-акселератора 2.0 Radar Tech, який працює за підтримки компанії «Київстар». Серед 11 фіналістів для подальшої співпраці з найбільшим мобільним оператором України були обрані п’ять проектів.

Нагадаємо, Radar Tech – це спадкоємець акселератору ВДНГ-TECh, що вперше був запущений навесні 2016 року. То був перший акселератор в Україні, що працював за підтримки великої корпорації і фокусувався саме на телекомунікаційній галузі. В цьому році він змінив назву та локацію — переїхав в приміщення технопарку Unit City.

demo_day2

Фіналісти — хто вони?

В компанії повідомляють, що на участь у другій програмі акселерації було подано 186 заявок. У півфінал пройшло тільки 34 проекти, в фіналі були відібрані 11 резидентів, які і навчалися в корпоративному Телеком-акселераторі 2.0 Radar Tech протягом 7 місяців. У відборі стартапів і подальшому навчанні брали участь близько 40 експертів.

У фінал потрапили наступні проекти:

  • Fora.One — IoT платформа, яка робить смарт-будинок зручнішим, шляхом інтеграції його складових з мобільним телефоном.
  • Greenbee — IoT-рішення для моніторингу сільськогосподарських угідь.
  • HexWix — рекрутинговий сервіс для кіберспорту, який допоможе не тільки знайти гравців для комп’ютерних ігор, але і створити повноцінну кіберспортивну команду і взяти участь в професійному чемпіонаті.
  • Hideez — бездротовий захисний ключ і універсальний ідентифікатор.
  • mBill — сервіс з обробки платежів для малого бізнесу і приватних осіб, що працюють з оплатами на карту.
  • Shop Assistant — бот, який дозволяє робити покупки під час перегляду телепрограм.
  • Simo AR — браузер доповненої реальності з можливістю візуального пошуку товарів і послуг. Зараз додаток SIMO AR здатний відтворювати контент будь-якої складності, включно з 3D.
  • Win Dim 24 — єдине вікно всіх послуг ЖКГ України.
  • WInfoSpot — інтерактивний сервіс взаємодії з клієнтами через мобільні пристрої з використанням Wi-Fi; проект, який дозволяє бізнесу, використовуючи бездротову мережу, виводити на екрани смартфонів будь-яку корисну інформацію для клієнтів.
  • UnexploredCity — платформа тематичних електронних екскурсій по містах України.
Фіналісти Телеком-акселератора 2.0 Radar Tech

Фіналісти Телеком-акселератора 2.0 Radar Tech

Олексій Мась, радник з IT & Digital в «Київстар», а також керівник Телеком-акселератора Radar Tech з боку компанії, зазначив у своєму коментарі для нашої редакції, що число учасників, які подали заявки, у порівнянні з минулим роком значно збільшилося, також підвищився і їх професійний рівень. Деякі з них вже достатньо просунуті і розкручені. Наприклад, WInfoSpot — дуже незвичайна компанія, що вже реалізувала декілька проектів в Голландії, та все ж таки повернулася в Київ, щоб пройти навчання в Radar Tech.

Олексій Мась

Олексій Мась

На відміну від бізнес-інкубаторів, куди потрапляють стартапи на будь-якому етапі розвитку, в Телеком-акселератор відбирають лише проекти середнього рівня розвитку. Менеджери «Київстар» виходять з такого розрахунку, що через кілька місяців стартап має видати продукт, готовий до виходу на ринок. Початківці можуть потрапити в акселератор лише в тому випадку, якщо вони пропонують дійсно дуже креативні ідеї.

Іноді до програми акселерації долучаються і професійні команди, що мають доволі розкручений бізнес. Наприклад, команда Hideez вирішила виходити на корпоративний ринок, і тому була дуже зацікавлена пройти програму акселерації, яку курує мобільний оператор. В Radar Tech вони отримали можливість безпосередньо з’ясувати всі необхідні питання стосовно роботи з великим корпоративним гравцем. Адже «зайти» у корпорацію не так просто, а завдяки Телеком-акселератору така можливість з’явилася.

Перспективи для переможців

Стартапами, які отримали можливість комерційного запуску спільно з «Київстар», стали:

  • mBill – сервіс для оплати платежів підприємців, які працюють онлайн. Минулого місяця стартап спільно з «Київстар» вже запустив сервіс платежів в тестовому режимі.
  • WInfoSpot. На думку експертів B2B-напрямку «Київстар», це досить просте і геніальне рішення буде цікаво широкому колу компаній як малого та середнього сегменту, так і великим корпораціям. Воно дозволяє створити сайт, на якому розміщується різна інформація, корисна для користувача в даному місці. Наприклад, розклад міських поїздів чи розклад сеансів кінотеатру.
  • Simo AR — браузер доповненої реальності, який можна використовувати як інноваційний маркетинговий інструмент.
  • HexWix — рекрутинговий сервіс для кіберспорту.
  • UnexploredCity — платформа тематичних електронних екскурсій по містах України стала переможцем в номінації «Соціальна ініціатива». Команда буде реалізовувати спільний проект з «Київстар» в рамках програми корпоративної соціальної відповідальності компанії. На думку Олексія Мася, цей додаток мотивує абонентів користуватися мобільним інтернетом в дорозі. Проект дозволяє прокладати цікаві маршрути в різних туристичних місцях і слухати через смартфон інформацію, що описує культурні пам’ятки.
Simo AR дозволяє відтворювати на смартфоні будь-яке відео чи анімацію (в тому числі — в 3D), після фокусування камерою на певному малюнку, що грає роль QR-коду

Simo AR дозволяє відтворювати на смартфоні будь-яке відео чи анімацію (в тому числі, в 3D), після фокусування камерою на певному малюнку, що грає роль QR-коду

Слід зазначити, що «Київстар» керується виключно своїми критеріями при відборі переможців, які зумовлені особливостями телекомгалузі. Адже з кожною командою оператор підписує контракт і забезпечує її вихід на ринок. Більш того, для кожної команди контракт виписується з окремими умовами.

«— Іноді може бути так, що ми замовляємо роботу і потім за неї платимо, але найчастіше ми працюємо зі стартапами за принципом revenue-sharing. Тобто, частину прибутку отримує оператор, а іншу частину — сам стартап».

Такий спосіб — найвигідніший, оскільки мотивує стартап працювати максимально продуктивно, щоб більше заробляти, а оператора — ефективно просувати продукт. Більшість проектів будуть запускатися саме за цією схемою, говорить Олексій Мась.

«— Завдяки Телеком-акселератору наші команди отримують навчання, необхідні знання, навички, досвід і, найголовніше, — потенційний контракт з найбільшим гравцем на телекомринку Східної Європи і можливість працювати з 26 млн абонентів. Для будь-якого стартапу такі умови — великий імпульс для зростання», — зазначив глава правління Radar Tech Максим Бахматов.

Максим Бахматов

Максим Бахматов

Цікаво порівняти спеціалізацію цьогорічних переможців з фіналістами минулого випуску. В 2016 році оператор обрав таких три рішення для комерційного запуску:

  • сервіс автоматизованих push-повідомлень Gravitec.net для бізнес-клієнтів;
  • хмарна програма лояльності InCust – додаток для смартфону, що здатний замінити сотні карток різних сервісів і магазинів;
  • відеозйомка віртуальних турів Virbox,
  • навчальні ігрові програми для дітей Nravo Kids.

Всі переможці минулого року виконали спільні проекти з компанією. Так, «Київстар» випустив віртуальний тур по Україні в форматі 360° з Virbox і навчальні ігри для дітей з Nravo Kids. Загалом, вісім проектів з попереднього випуску продовжують успішно розвиватися на сьогоднішній день.

Рік 2018: два акселератори замість одного

В наступному році, крім Телеком-акселератору, в Radar Tech з’явиться також аграрний акселератор. Передбачається, що деякі стартапи зможуть пропонувати свої проекти як для телекомсегменту, так і для аграріїв. Крім цих двох напрямків, в компанії планують створити акселератор в банківському сегменті, однак поки що це лише наміри.

Наступний набір заявок на програму акселерації відбудеться навесні. До речі, ця дата спершу була пов’язана з iForum, оскільки саме в рамках конференції iForum вперше було оголошено про набір заявок на акселерацію. Все літо команди проходять навчання, а з осені, з початком бізнес-сезону починається розкрутка і вихід проектів на ринок. «Скажімо так: ми сіємо навесні, а збираємо врожай восени. Тому до наступної весни у нас є час, щоб запустити проекти фіналістів», – коментує Олексій Мась.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія

10 сайтів, які допоможуть створити логотип

Страшний бізнес або як будинки з привидами можуть принести вам прибуток