Підбираємо віддаленого працівника: якими якостями він має володіти?

Віддалена робота – це робота майбутнього, вважає засновник компанії Indiez Нитеш Аграуол (Nitesh Agrawal). У своєму записі на ресурсі на Medium він розповів про те, як він проводив співбесіду з віддаленими співробітниками та про те які якості важливо шукати в кандидатах на віддалену роботу.

Унікальність компанії Indiez полягає в тому, що команда, яка у них працює на всі 100% складається з віддалених співробітників. Вони то точно знають про те, що потрібно вимагати від кандидатів та як з ними спілкуватися.

По-перше, співбесіда має проходити у вигляді відеочату з кандидатом, оскільки це єдина можливість побачити людину на відстані.

Не варто наймати співробітника після першої ж розмови. Багато хто вірить у те, що інтерв’юер вже протягом перших п’яти секунд приймає рішення про прийняття або не прийняття людини на роботу. У нас же інша стратегія, адже ми проводимо співбесіду на відстані.

Треба дати людині виконати тестове завдання. Коли кандидат захоче показати всі свої вміння, ви зрозумієте, що ваша компанія його дійсно цікавить. Також ви зможете оцінити якість виконаної роботи.

Що потрібно шукати?

Ініціативність

Чому це так важливо?

Суть віддаленої роботи полягає в незалежності. Дуже важливо, аби ваш підлеглий був ініціативним. Він повинен діяти та мотивувати себе.

Indiez стала успішною тому, що менеджерам не потрібно контролювати своїх підлеглих – вони керують командою, якій можна довіряти, а ми завжди шукаємо саме таких кандидатів.

Зверніть також увагу і на те, чи може людина брати на себе відповідальність та доводити розпочате діло до кінця.

Питання:

  • Чи можете ви розповісти, про те, як ви відповідали за будь-який продукт та як все пройшло від початку та до кінця?
  • Згадайте випадок, коли ви допустили помилки у роботі та як ви їх виправляли?
  • Чому це сталося? Хто в цьому був винуватий?

Я також реагую на відповіді «реактивно», з ходу. До прикладу, я прошу кандидата розповісти історію про те, коли він стикався з несправедливими моментами в житті, а потім провокую його своїми словесними випадами: «Серйозно? Це просто жах! Який він ідіот!» Поміркована та виважена людина відповість щось на кшталт: «Так, ви маєте рацію, але я не хочу скаржитися…»

Комунікативність

Чому це важливо?

З віддаленими співробітниками все набагато складніше, ніж з реальними. Ви не зможете підійти до людини, обговорити проблему, тому він має бути досить комунікативним.
Через погану комунікацію з часом можуть виникнути питання, які приведуть у висновку до серйозних проблем. У кожної роботи є свої дедлайни. І дуже неприємно, коли не виконано чергову задачу через відсутність її розуміння.

Взаємодіяти один з одним на відстані зараз набагато простіше. З людиною можна зв’язатися по Skype, WhatsApp, Telegram. Кожного дня я дзвоню співробітникам. Попри часові пояси, комунікувати на відстані досить легко.

Як знайти комунікабельну людину?

Це легко перевірити. Треба лише подивитися як добре вони пишуть, говорять. Наскільки чітко формують свою думку? Чи готові вони описувати подробиці?
Запитайте у кандидата, чому саме він недавно навчився – не тільки для того, щоб поглянути як він про це розповідає, але й самому дізнатися щось новеньке.

Прагнення до росту

Чому це важливо?

Віддалені співробітники повинні швидко та самостійно всьому навчатися. Так роблять люди, що мотивують себе. Перевірте, чи зможе кандидат навчитися чомусь новому у короткий термін? Чи готовий він розширити область своєї спеціалізації? Така людина принесе компанії велику користь та допоможе їй у розвитку.

Питання:

  • Коли останній раз ви чимось цікавились?
  • Що ви зараз читаєте?
  • Навчіть мене чомусь, чого я не знаю.
  • Які помилки ви робили у своєму житті?

Спробуйте знайти з кандидатом спільні інтереси та на їх основі постарайтесь подружитися з ним.

Люди, які прагнуть до навчання, з задоволенням розвиваються та удосконалюють свої вміння. Це дуже цінний ресурс для будь-якої компанії.

Продуктивність

Чому це важливо?

Ваші підлеглі мають виконувати ваші завдання. Ваша ціль – визначити, чи виконують вони KPI та чого очікувати від майбутніх KPI? В деяких випадках ви можете попросити у них доказ продуктивності на своїй колишній роботі.

Питання:

  • Дізнайтеся, як на їх погляд, ви будете оцінювати їх продуктивність на співбесіді. Так ви зрозумієте чого очікуєте ви від кандидата, та що кандидат очікує від вас.
  • Чи виконували ви цілі на попередній посаді?
  • Що ви робили, аби виконати KPI?
  • Коли вам не вдавалося виконати завдання? Яка причина цього була?
  • Чи виконували ви дедлайн, працюючи віддалено?
  • Таким чином ви зможете оцінити їх попередні результати. Попросіть надати докази у вигляді портфоліо або ж рекомендацію попереднього роботодавця.

Заключне спостереження

Справді сміливий кандидат на посаду віддаленого співробітника в кінці співбесіди запитає, які висновки ви зробили про нього після співбесіди. Тут потрібно бути чесним та звернути увагу на його реакцію. Це також може вплинути на ваше кінцеве рішення.

Пунктуальність та швидкість відповідей при співбесіді є досить важливими факторами. Це знову зводиться до комунікативності. Подумайте над тим, чи зможете ви покластися на цю людину? Якщо він запізнюється на співбесіду, може він запізниться і на нараду? Якщо він не відповідає швидко на ваші повідомлення, можливо, він не хоче з вами працювати?

Саме на ці якості варто звернути увагу перед тим, як брати віддаленого працівника до себе на роботу. Ми шукаємо тільки амбіційних людей, що здатні змінити світ.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium