Чи варто бізнесу вставати в чергу за штучним інтелектом

Штучний інтелект — обговорювана тема в IT. Він заволодів мізками як обивателів, так і представників бізнесу: технології на базі штучного інтелекту прискорюють процеси, знімають рутину зі співробітників та дозволяють економити.

Навколо чого такий галас?

Останнім часом зчинилося багато шуму навколо штучного інтелекту. Всі вже чули про те, що нейромережі навчилися створювати зображення, а ChatGPT склав іспити на адвокатську практику в США. Хвилю ажіотажу розганяють ЗМІ, рясніючи заголовками: «Штучний інтелект скоро замінить людину».

Ситуація нагадує сцену із радянського фільму з гігантською чергою. «За чим стоїмо?» — «Та ось в універмазі югославські чоботи (закреслити) технології на базі штучного інтелекту викинули».

Піддавшись загальному хвилюванню, ви теж, напевно, захочете зайняти чергу за штучним інтелектом. Але чи він дійсно необхідний вашому бізнесу?

Як це зрозуміти? Спочатку потрібно визначитися, чи можете ви самі винаходити нові технології такі як Microsoft або Google. Насправді питання звучить дещо інакше: «‎Чи є у вас на це гроші?» Розробник для генерації зображень Stability AI у жовтні 2022 року залучив інвестицій на 100 млн доларів. А Microsoft заявила про плани інвестувати в компанію OpenAI, що створила ChatGPT, 10 мільярдів доларів. У вас є така вільна сума?

Якщо ні, то найкраще напевно відмовитися від власних розробок на передньому краї технологій на базі штучного інтелекту. І натомість відповісти на інше питання: «Чи зможете ви адаптувати наявні технології під потреби свого бізнесу?» Це коштує набагато дешевше. Міцна команда інженерів-розробників, які знаються на штучному інтелекті, обійдеться вам значно дешевше. Якщо вкладення такого порядку для вас виправдані, є два шляхи.

Два шляхи використання наявних технологій на базі штучного інтелекту

Перший шлях — оптимізація масових сценаріїв, які можна прискорити та здешевити за допомогою штучного інтелекту. Таким сценарієм може бути техпідтримка у чаті. Тут випливають три чинники, які варто розглянути.

  • Насамперед зрозумійте, чи цей сценарій є досить масовим. Наприклад, якщо ви витрачаєте на свою техпідтримку 5 тис. доларів на рік і розраховуєте оптимізувати її на 20-30%, швидше за все, витівка зі штучним інтелектом окупиться. Якщо ж ви витрачаєте 1 тис. доларів на рік, не варто навіть починати.
  • Другий фактор — здатність забезпечити достатню якість, щоб не викликати роздратування клієнта від спілкування з роботом.
  • І третій – об’єктивна необхідність застосування штучного інтелекту у цьому сценарії. Наприклад, вивести з меню ресторану страви, які отримують найгірші оцінки клієнтів, можна за допомогою таблиці Excel. Але якщо вам потрібно вирішити більш творче завдання, наприклад, розпізнати текст — тут штучний інтелект буде справді корисним.

Другий шлях застосування штучного інтелекту — додавання унікальної родзинки у свій продукт. Наприклад, нещодавно компанія Nvidia за допомогою нейромережі зробила живішими неігрових персонажів комп’ютерних ігор (NPC). Ця родзинка посилює відчуття реальності і є значною перевагою для компанії. Вона дозволить Nvidia, яка вже є лідером ринку, втекти ще далі від своїх конкурентів.

Що якщо вам не підходить ні той, ні інший шлях? Є запасний варіант. Потрібно зрозуміти, чи зможете ви застосовувати у своєму бізнесі наявні сервіси на основі штучного інтелекту. Тобто не тримати в штаті команду фахівців з машинного навчання, а взяти готовий хмарний сервіс і вбудувати його у свій продукт або замовити таке рішення у підрядника.

Наприклад, технології розпізнавання мови дозволяють перевести записи телефонних розмов до тексту. Так ваші супервізори можуть стежити за якістю роботи продавців з клієнтами. Або візьмемо голосові роботи. Вони будуть обдзвонювати клієнтів вашої стоматології та підтверджувати запис. Або ще один реальний приклад: компанія, яка виробляє та продає окуляри онлайн, вбудувала у свою програму функцію віртуальної примірки.

На ринку немає відповідних рішень?

Роль штучного інтелекту останнім часом зросла, і небезпідставно. Бізнес обов’язково повинен дивитися на всі боки та шукати нові можливості для розвитку, автоматизації та випередження конкурентів, у тому числі за допомогою штучного інтелекту. Але все ж таки головне — критично оцінювати всі ризики та власну економіку. Можливо, якщо на ринку немає дешевої пропозиції під ваші потреби, а у вас немає грошей на дороге, то не варто вставати в чергу за штучним інтелектом.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Adobe представила VideoGigaGAN — модель для покращення якості відео

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Перекладач із собачого: які технології допоможуть вам краще зрозуміти вашого вихованця