Кажуть, що брендам та компаніям складно вигадувати нові інфоприводи та тематичні конкурси і пости, саме тому ми і спостерігаємо засилля котиків, несмішних жартів, колажів та стандартизованих фразочок на усі випадки життя в компанії із фото жінок різного ступеня оголеності. Насправді, SMM-фахівці часто лінуються зазирнути до календаря та відшукати там привід для нового конкурсу чи публікації. Але це можна виправити — список подій та інформаційних приводів вже просто перед вами.
29 квітня — 1 травня
Найближчий інфопривід, який можна використати автомобільним та спортивним брендам і спільнотам в соцмережах — це етап «Формули-1» у Сочі. SMM-нику варто вивчити прізвища, підготувати фотографії пілотів, підготувати завдання для контент-фахівців щодо статей, анонсів, спонсорів. Якщо ви працюєте з брендом, який є серед спонсерів чемпіонату чи постачає запчастини і комплектуючі для однієї з команд — це ваш зірковий час.
30 квітня
Вальпургієва ніч. Київським SMM-никам радимо згадати, в якій частині древньої столиці розташовано Лису гору. Шабаш відьом, чортів та усілякої нечисті — це ще й привід для event-агенцій, споживчих брендів та магазинів для ґіків та жінок зробити тематичні добірки, знижки чи конкурси для читачок в Instagram. Кажуть, в кожної ангелиці десь приховано в шафі мітлу для польотів на середні та далекі відстані.
1 травня
Аж три інформаційних приводи. Консервативні бренди, орієнтовані на сімейні цінності та традиції, можуть використати Великдень за календарем християн східного обряду. Ваша аудиторія — «нові ліві», молодь з робітничих кварталів та ностальгуючі за часами дідуся Брєжнєва та «золотими 80-ми»? Тоді День праці та солідарності трудящих. А якщо хіпстери, контркультурщики та косплеєри — Бельтайн, кельтське свято із нічними стрибками через багаття, багато зеленого та хмільного (алкобренди, зверніть увагу).
6–22 травня
80-й Чемпіонат світу з хокею прийматиме Росія. Зреагувати на поразки та перемоги національних збірних можна не лише спортивним брендам — печиво Oreo на Суперкубкові з американського футболу уславилося завдяки зробленій за 5 секунд картинці про те, що «можна їсти і в темряві» (коли на стадіоні у розпал вирішального матчу вимкнули світло). Неочікуваний вірусний креатив варто підготувати заздалегідь — як позитивний, так і сумний; згодиться вам точно і той, й інший.
10–14 травня
В ці дні триватиме Євробачення у Швеції. Прямо золотий дует для музичних брендів, радіостанцій, музичних телеканалів, новинарних розважальних ресурсів. Можна згадувати все — від історії конкурсу до перемоги Андрія Данилка та Кончіти Вурст.
11–22 травня
Кіномани їдуть в Канни. Особливо ті, кого розчарував цьогорічний «Оскар». Каннська пальмова гілка — приз важливий; якщо ви пишете, знімаєте чи говорите про кіно, торгуєте аксесуарами для відео та фото, займаєтесь тематичним туризмом — ваш SMM-ник має підготуватися до цих днів із відповідним контент-планом та конкурсами.
12 травня
Прем’єра фильму Angry Birds. Так, гра легендарна, хоча й нині трохи призабута. Зелені свині та різнокольорові пташки — не лише привід піти до кінотеатру всією родиною; але й привід для SMM-фахівців згадати всі можливі комбінації головних персонажів із вашим брендом та продукцією (особливо якщо ви продаєте / виробляєте товари для дітей, усієї родини чи розважаєте людей).
19 травня
Світова прем’єра «Людей Х: Апокаліпсис». Це, звісно, не такий широкий простір для епатажу як «Дедпул», але одна із найбільш потужних кінофраншиз сучасності. Всі, хто дотичний до кіноіндустрії — від кінотеатрів до продавців професійних відеокамер та програмного забезпечення для обробки відео — мають використати цей інфопривід.
26 травня
Хардкорні геймери радіють: світова прем’єра Warcraft — не гри, а фільму. Стрічка обіцяє бути складною за сюжетом та передісторією — тому екскурс для новачків, зв’язок із грою, все це має бути присутнім. Виробники геймерських аксесуарів, магазини ігор, тематичні блоги для ґіків мають скористатися таким гучним інфоприводом на повну потужність.
31 травня
День блондинок. Уникайте тупих жартів та сексизму, але скористайтесь цим днем на повну потужність не лише за умов, що ви представляєте жіночий журнал чи фітнес-клуб, чи нічний клуб, чи мережу автозаправок. Виробники косметики, фарби для волосся, вся палітра «жіночих товарів» — ваш час вийти на сцену.
1 червня
Міжнародний День захисту дітей. Окрім дитячих прав, це ще й чудовий привід залізти в гаманці батьків цих самих дітей — вся палітра дитячих товарів та послуг зі знижками та тематичними картинками і конкурсами в соцмережах. Не забудьте використати Snapchat, Telegram, Periscope та ще де там сидять тінейджери — цікаві конкурси та промо для них там повернуться вам у вигляді грошей, витрачених їхніми батьками у ваших магазинах. І не забудьте про новоспечених мамів чи тих, хто готується стати мамою.
14—16 червня
Одна із ключових подій у світі ігрової індустрії — виставка Е3 у Лос-Анджелесі. Як правило, тут презентують купу ігрових новинок, аксесуарів та розробок — а отже прями трансляції, добірки, скріншоти, фото, битва ПК проти консолей, комікси… Можливостей безліч.
18—25 червня
«Каннські леви». Рекламісти усіх країн не лише п’ють та єднаються, але й представляють одразу величезну кількість роликів, які раніше ніхто із вашої аудиторії не бачив. Ретроспектива, цінні кадри, добірки, обговорення номінантів та переможців, короткі історії успіху агенцій, котрі представили ролики-переможці — лише деякі з можливих матеріалів для ваших контентників та SMM-ників.
20 червня
День мотоцикліста. Всі, хто щось продають для байкерів, — зберіться з духом та просувайте свої послуги, товари через знижки, конкурси та інші корисні матеріали.
30 червня
Прокат «Тарзана». Для любительок мускулястих тіл та тих, хто досі любить фільми про героїчні події у джунглях (підлітки в це число також входять). SMM-ники кінотеатрів, у вас буде чим займатися в цей день.
2 липня
День НЛО. Портали з конспірології та уфології — не єдині, хто може використати цей день. Магазини телескопів, біноклів, фотоаксесуарів виходять на стежку війни за гаманець споживача. Крім того, не забувайте, що у другій половині цього місяця будуть Персеїди — для спостережень за цим метеоритним дощем треба також озброїтися потрібною фототехнікою та оптикою.
6 липня
День поцілунків. Широке поле діяльності / конкурсів / вигадок для молодіжних брендів.
11 липня
День шоколада. Кажуть, до 2020 року у світі буде його дефіцит, бо немає де вирощувати какао-боби у потрібній кількості. Втім, поки що з шоколадом та тими, хто його виробляє, продає та замовляє, усе добре — тож не проґавте цей інфопривід.
14 липня
Чергова кінопрем’єра — тепер це «Льодовиковий період». Нічого не пам’ятаємо по суті з цього циклу анімаційних фільмів, окрім шаблезубої білки з очима наркомана — але дітям подобається. А що подобається дітям, те волею-неволею починає подобатися (та продаватися) і їхнім батькам.
23 липня
День китів та дельфінів. Звісно, не лише NatGeo Wild мають скористатися цим інфоприводом. Наприклад, падаючий кит з «Автостопу Галактикою» — він майже як курс російського рубля чи вартість нафти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
4 серпня
Божевілля викликає шанувальників коміксів — один із найбільш очікуваних фільмів року, Suicide Squad, «Загін самогубців», виходить на широкий екран. Картинка та спецефекти обіцяють чимало; а ви можете експериментувати з колажами, цитатами, кадрами — ну і найбанальніше, розігрувати квитки до кінотеатру.
5 серпня
День пива. Пивних брендів в соцмережах стільки, що дивно, чому ми досі не знаємо різниці між IPA та APA, не всі чули про траппіст та стаут. Поле діяльності та розповідей тут більш ніж широке — цикл статей, інфографіка, конкурс на кращого знавця термінології пивоварів.
13 серпня
День шульги. Контент для таких людей сприймається ними самими вкрай позитивно. Ну і про амбідекстерів не забуваймо — вміння писати чи працювати однаково обома руками теж заслуговує на додаткове висвітлення у соцмережах.
5—21 серпня
Олімпійські Літні ігри в Ріо-де-Жанейро. На цьому можна зібрати багатий врожай «лайків», переглядів, коментарів та постів не лише спортивним брендам. Споживчий сектор, соціальна сфера, вболівальники та спонсори команд — всі можуть скористатися найвеличнішим і наймасштабнішим спортивним шоу на планеті. І не забувайте про оперативне реагування у випадку перемги українських збірних.
24 серпня
День Незалежності України. Не передайте куті меду із жовто-блакитним. Замість одвічного Грушевського, Кравчука та спогадів про 1991 рік спробуйте звернутися до сучасних прикладів та подій, що надихають (за минулі 2 роки їх було і є вдосталь).
31 серпня — 10 вересня
Венеціанський кінофестиваль — це майже як Канни, лиш у Венеції. Поради та прийоми — ті ж.
7 вересня — 1 жовтня
Кубок світу з хокею у Торонто = всі механіки з Чемпіонату світу + паралелі та очікування між двома чемпіонатами.
11 вересня
Річниця атак на «башти-близнюки» — найгучнішого теракту на межі тисячоліть. Політичні та суспільно активні бренди та ЗМІ мають скористатися цим днем для тематичних матеріалів, інфографік чи цитат.
17 вересня
Старт Октоберфесту — на сцену знову виходять пивні бренди із конкурсами, вечірками, цитатами, знижками. Навіть якщо 90% вашої цільової аудиторії до Німеччини не доїде, це ще не привід проігнорувати таку подію.
19 вересня
Міжнародний піратський день. Консплеєри та реконструктори з одного боку, молодіжні вечірки — з іншого, ну і не забуваємо про піратство в інтернеті. Досить широке поле діяльності для SMM-ників, що працюють з аудиторією від 20 до 40 років.
1 жовтня
День вегетаріанства. Здорова їжа, захист тварин, історія вегетаріанського руху, рецепти 20 видів обіду без жодного шматочка м’яса, 45 рецептів вашої бабусі на основі зелені та овочів — все згодиться. Окрім харчових брендів та ЗСЖ-ників, можливостями цього дня можуть скористатися виробники та постачальники кухонних аксесуарів та обладнання, посуду та товарів для дому.
1 жовтня
День саке. Привід активізувати шанувальників японської культури та субкультур у музиці, кінематографі та анімації, шанувальників історії країн Азії та японської літератури. Мережі алкомагазинів та брендів теж не залишаються осторонь.
7 жовтня
День посмішки. Солідаризуємося із Грампі Кетом (він же не може посміхатися, бідося). Дурні жарти відкладіть у шухляду. Добре йдуть фотоконкурси на кращу посмішку. Не забувайте про Instagram та тематичні теги.
13 жовтня
Екранізація «Інферно» за книгою Дена Брауна, яку досі активно купують та читають попри те, що книзі вже років та й років. Оскільки окрім теорій змови та масонів, у фільмі є лінія дослідження «Боежственної комедії» Данте — книги, ігри, фільми та література на цю тему добре заходять. Активізуються книжкові магазини в інтернеті, офлайн-книгарні та продавці різноманітних тематичних аксесуарів. Ну і «кіношники», як завжди.
14 жовтня
День Захисника України, українського козацтва та УПА — збігаються 1 офіційне та 2 неофіційних державних свята. Мілітарі-контент, звитяга у зоні АТО, козацькі традиції, зброярські бренди, камуфляжний одяг та екіпірування для страйкболу — всі можуть скористатися цим історично знаковим днем для створення тематичного контенту. Не забуваємо також про суспільно-політичні медіа та опитування на цю тематику.
16 жовтня
День босса. Жарти та історії про начальство усіх рівнів. Тематичні фільми та серіали разом із конкурсами поспішають на допомогу.
1–30 листопада
Movember, або Бородатий листопад, — тема для невичерпного креативу парфумерних, чоловічих та туристичних брендів. Конкурси селфі та тематичний графічний і відео-контент із неголеними лісорубами — лише верхівка цього айсбергу.
8 листопада
Вибори президента у США. Найзнаковіша політична подія вільного світу на наступні 4 роки. Чи переможе Трамп, якого ще називають «американським Тягнибоком із смаками екс-прокурора Пшонки»? Як зміниться зовнішня політика? Хто з карикатуристів став на сторону якого із кандидатів? Що таке праймеріз та кокус? Як відбувається процедура голосування? Простір для пояснювальної журналістики знайдеться ни лише на сторінках серйозних політичних видань.
13 листопада
День доброти. Все, що стосується донейтів, благодійності, краудфандингу для неприбуткових проектів та соціальних ініціатив, захисту тваринок та допомоги дітям у Африці.
14 листопада
Супермісяць — наступний буде аж за 200 років: супутник Землі наблизиться на 50 тис км, і це чудовий привід просувати все, що пов’язане із космічно-астрономічною тематикою.
17 листопада
Поттеромани усіх країн, єднайтеся — Джоан Ролінг повертає до нас улюблених героїв своєї саги завдяки кінематографічному спін-оффу «Фантастичні тварини і де вони мешкають». Гаррі в кадрі не буде, але улюблений світ кікімор, рогатих тварюк, драконів та інших перевертнів та весь відповідний контент — в наявності.
17 листопада
День відмови від паління. Чудовий день для SMM-ників численних спільнот та брендів здорового способу життя — а також промо-день для виробників та постачальників електронних сигарет та вапорайзерів (адже «всі знають, що тютюн вбиває, а холодне паління — ні» і все таке).
25 листопада
Black Friday — суперзнижки та битви в чергах за останній дешевий ноутбук чи планшет. Не забуваємо і про Кіберпонеділок в інтернеті в останній понеділок листопада. А 25 листопада — День відмови від покупок, чудовий привід консолідувати контентом спільноту тих, на кого витівки маркетологів в супермаркетах не діють.
10 грудня
Вручення Нобелівської премії. Чудовий день для всіх, хто просуває науковий контент та випускає тематичні ЗМІ. Не забувайте про школярів та студентів, яких можна зацікавити науковими відкриттями. Ну і розповісти про досягнення, номіновані на премію.
15 грудня
Фанати «Зоряних воєн» знову побіжать до кінотеатрів — у прокат виходить спін-офф «Зоряні війни: Вигнанець». Не плутайте: це не новий епізод офіційної саги, тому відповідей про долю Скайуокера, Рей та Кайло Рена в кадрі не чекайте. Аудиторія, втім, буде добре розігріта попередніми очікуваннями — не гріх це використати.
19 грудня
День Святого Миколая — благодійність, подарунки та діти. Багате підґрунтя для акцій, конкурсів та привітань у соцмережах, які можуть використати дитячі бренди.
20 грудня
Йоль, давньогерманські племена святкували його — а тепер ним чомусь захопилися сучасні хіпстери та шанувальники пабів та барів. Алкобренди та молодіжні бренди, можете починати прогрів аудиторії перед Різдвом та Новим роком.
25 грудня
Різдво за західним християнським календарем. Весь сімейний контент та бренди, особливо консервативного типу, підуть «на ура» — ну і новорічна тематика, все ж таки.
У підготовці календаря використано матеріали cossa.ru