Стартапи, які пропонують переосмислити світ паркування

На планеті є приблизно 1,47 млрд автомобілів та вантажівок, і щороку це число приростає ще на кілька мільйонів. Усім їм потрібно десь паркуватись. Стартапи та інвестори поспішають запропонувати їм свою допомогу та зайняти місце в конкурентному середовищі управління паркінгами.

Паркування стають все більш серйозним бізнесом. За прогнозами, загальний дохід індустрії управління паркінгами зростає на 9-11% на рік і до 2030 року перевищить $10 млрд на рік.

Згідно з Crunchbase, компанії, які отримали інвестиції за останні три роки, загалом залучили понад $2,9 млрд.

За останні кілька років інвестори вклали мільярди доларів у компанії, які прагнуть спростити пошук паркувальних місць. У тому числі вони фінансують амбітні проєкти щодо консолідації.

Найбільша угода пройшла раніше цього місяця, коли лос-анджелеський стартап Metropolis, що займається безплатним паркуванням, погодився придбати логістичну компанію SP Plus private в рамках угоди вартістю близько $1,5 млрд. Згідно з даними Crunchbase, це наймасштабніша угода M&A, здійснена приватною компанією підтримка венчурного капіталу.

Metropolis – не єдиний стартап, який добре заробляє на плануванні паркування та автостоянок.

Де паркуються інвестори

«Хмарна технологічна платформа для паркування» Flash, розташована в Остіні, штат Техас, стала одним з найбільших одержувачів фінансування. На сьогодні бізнес із 12-річною історією залучив понад $315 млн, у тому числі $250 млн від приватної інвестиційної компанії Vista Equity Partners минулого року.

Flash позиціює себе як технологічний інструмент, який допомагає збільшити прибуток операторам паркувань, запропонувавши їм більш ефективну систему збору платежів та відстеження використання. Компанія заявляє, що зараз обслуговує понад 3 млн автомобілів на тиждень у більш ніж 11 тисячах локацій.

Ще один зрілий гравець на цьому ринку – Passport із Шарлотти, штат Північна Кароліна. За 13 років роботи компанія залучила понад $213 млн від венчурних фондів та приватних інвесторів і відома тим, що співпрацює з муніципалітетами, пропонуючи мобільні та цифрові інструменти оплати паркування та правозастосування.

ParkHub з Далласу виділяється не лише успішним збором коштів, а й послідовними придбаннями. Відомо, що вона отримала близько $120 млн і купила щонайменше п’ять компаній, у тому числі стартап з обробки даних паркування Smarking.

Паркування в недозволеному місці

Не всі ставки на стартапи, пов’язані з паркуванням, спрацювали так само добре.

Досить повчально виглядає історія проєкту Reef із Маямі. Стартап залучив $1,5 млрд під час двох раундів під керівництвом SoftBank наприкінці 2018 та 2020 років. Розпочавши з роботи оператором автостоянки, компанія Reef активно зайнялася заповненням приміщень мобільними кухнями, які могли готувати їжу для доставлення.

Однак після пандемії бізнес постав перед труднощами: у 2022 році, невдовзі після різкого зростання, Reef звільнила сотні співробітників. Раніше повідомлялося, що компанія працювала з консультантами з реструктуризації.

До Reef одним із найгучніших стартапів в області паркування був Luxe, який пропонував обслуговування авто на запит і був орієнтований на міста з великим трафіком, де може бути непросто припаркуватися. Компанія залучила $75 млн, перш ніж збанкрутувати у 2017 році.

Навіть екзити не завжди бувають успішними. Наприклад, венчурний інвестор Fifth Wall, що спеціалізується на нерухомості, спонсорував компанію-пустушку, яка пізніше провела публічне розміщення акцій Mobile Infrastructure Corp., власника та оператора паркувальних комплексів. Угода була завершена кілька місяців тому, і акції втратили більшу частину своєї вартості.

У пошуках ідеального місця

У майбутньому ми уважно стежитимемо за тим, чи зростатимуть моделі, які зараз залучають інвестиції. Більшість із них прагнуть підвищити ефективність паркувальних операцій за допомогою технологій.

Зрештою правильно припаркуватися — це складне завдання. Або в районі буде занадто багато місць для паркування, що зашкодить його естетиці та зробить його непридатним для прогулянок. Або їх буде замало, і водіям доведеться кружляти у пошуку безплатного місця чи платити непомірні суми за платне паркування.

Щоб отримати дохід, якого прагнуть інвестори, стартапи, мабуть, не дозволять нам заощадити на паркуванні. Однак у них ще чимало роботи.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: CrunchbaseNews

Читайте также:

4 китайські єдинороги, які створюють альтернативу ChatGPT

Другий етап Фонду підтримки Google для стартапів в Україні

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

Британський стартап обіцяє відновити льодовики Арктики