Як технології допомагають жителям Азії та Африки у різних сферах їх діяльності

Думки про технологічне майбутнє лякають багатьох людей. Що нам очікувати? Роботи можуть замінити людей на робочих місцях? Машини стануть розумнішими за їх володаря? Що робити, коли за кожним вашим кроком стежать технології? Технофобія виражається як в статистиці, так і в масовій культурі суспільства. Нещодавно було опубліковано дослідження, в якому стверджується, що понад 6 млн британців мають страх втратити роботу через роботизацію.

При цьому відомі приклади «розумних» машин дуже часто виступають маркетинговим ходом. Та ж Софія, перший у світі людиноподібний робот, дратує професійних розробників штучного інтелекту.

Ян Лекун (Yann LeCun), голова лабораторії, що займається штучним інтелектом у Facebook та один з критиків робота Софії стверджує про те, що вона не має нічого спільного зі штучним інтелектом. Ян переконує, що Софія – це не що інше, ніж просто лялька з технологією розпізнання людської мови.

Але кожний натяк в інформаційному просторі про повстання машин здатний зчинити великий переполох у новинній стрічці і тоді ми тижнями будемо обговорювати, чи здатні машини замінити людей. Між тим, мобільні технології, інтернет речей та аналітика даних прямо в цей момент змінює наше життя на краще і дарує нам нові можливості там, де звичний устрій не змінювався роками.

Медична допомога для жителів східної Африки

Рувензорі — це гірний масив на межі Уганди та Демократичної Республіки Конго. Співвідношення лікарів та пацієнтів в цій місцині складає 1 до 100 тис. Аби отримати медичну допомогу, жителям необхідно подолати пішки десятки кілометрів по гірській місцевості.

Особливо тяжко пройти такий шлях вагітним жінкам, молодим мамам з дітьми та старим людям. Пацієнти не завжди можуть отримати жадану допомогу, а в разі екстреного випадку їх чекає невеличка сільська клініка з одним лікарем та велика черга. Саме тому заради профілактичного огляду або обстеження вагітності жінки селища Рувензорі не ходять до лікарів.

З подібною проблемою стикаються люди по всьому світу – приблизно половина населення нашої планети не отримує належних їм медичних послуг, 300 тис. жінок кожного року гинуть під час пологів. Сьогодні існує принаймні 10 країн, де кожне десяте дитя не доживає до 5 років.

Цю проблему можна вирішити за допомогою технологій. Наприклад, Medic Mobile розробив спеціальний додаток для простих телефонів з кнопками, який дозволить тисячам жителів Уганди отримати медичні консультації віддалено, на відстані.

До заснування цього додатку тільки 28% жінок місцевості отримали допологове дослідження, сьогодні цей показник збільшився до 48% та постійно зростає. Пацієнти надсилають лікарям повідомлення з необхідною інформацією про самопочуття, клініка-партнер аналізує всю наявну інформацію та надає рекомендації.

Сьогодні, понад 10 тис. медичних працівників у 23 країнах Азії та Африки використовують інструменти Medic Mobile, які дозволяють їм обслуговувати понад 5 млн людей, які живуть в найбідніших та віддалених містах планети Земля.

Джон Несбіт (John Naisbitt), голова Medic Mobile, відмічає, що до 2020 року компанія планує надати цей медичний інструмент 200 тис. лікарів, аби вони змогли допомогти 100 млн людей.

З іншого боку, цю проблему вирішує автомобільний гігант Ford. Компанія розробила спеціалізоване програмне забезпечення, яке аналізує корки, рух автомобілів, маршрут, доступність окремих доріг під час поїздки у віддалені райони з урахуванням усіх можливих факторів.

Некомерційна організація Riders for Health використовує дані Ford, аби забезпечити нагальну медичну допомогу жителям найвіддаленіших африканських сіл. Приміром, для деяких районів необхідно наявність велосипедів та мотоциклів, аби лікарі змогли прибути до пацієнта на місце виклику.

Програма дозволяє прогнозувати це і розраховувати оптимальний рівень транспортного забезпечення.

Ще одна гостра проблема африканських лікарень – відсутність єдиної системи зберігання та аналізу медичних записів. Microsoft разом із Tulane University запустили локальну мережу електронного документообігу для медичних організацій.

На сьогодні понад 3 тис. лікарень в Ефіопії використовують дану систему, аби оцифровувати записи, аналізувати та покращити досвід пацієнтів, а також, відстежувати найважливіші показники стану здоров’я.

Нові можливості для індійських фермерів

Махараштра — невеличке місто в Індії, навкруги якого одні лише села. Chitale Dairy — виробник молока, один з небагатьох великих роботодавців цієї місцевості, який забезпечує роботою місцевих жителів та інвестує у розвиток місцевої інфраструктури.

Аби покращити здоров’я та надій корів на Chitale Dairy, запустили програму «Корови у хмарах». До кожної із тварин прикріплюється RFID-мітка, яка дозволяє ідентифікувати тварину та відстежувати її стан та потреби.

Технології забезпечують роботу інформаційної системи Chitale, у якій відбувається інтерпретація цих даних, щоб кожного дня повідомляти фермерам через свою мережу інформацію про здоров’я, розмноження та годування корів.

З меншою кількістю земель, необхідних для випасу скота, фермери можуть скористатися ще однією ініціативою Chitale, аби збагатити свій сімейний бюджет ще більше. Компанія запустила програму Fields to Farms, яка допомагає фермерам у вирощені товарних культур для продажу в кооперативну систему розподілення.

Постачання зручних інструментів для роботи та масштабування бізнесу дуже важливо для аграрної промисловості в Індії. Дослідження науковців фіксують стрімке зростання числа самогубств серед індійських фермерів. Причиною такої поведінки слугує неадекватна система мікрокредитування з захмарними кредитними ставками.

Національний інститут трансформації Індії (NITI Aayog) планує розв’язувати цю проблему шляхом глобального оцифровування фінансового сектору.

Першим етапом стала розробка та запуск мобільного додатку для біометричного підтвердження фінансової транзакції. Голова NITI стверджує, що вже до 2020 року Індія вилучить всі банківські картки. Це виведе фінансові інструменти на новий рівень, зробивши їх прозорими та зручними. Такий крок дозволить запобігти появі шахрайських організацій з надто високими відсотковими ставками по кредитах.

Рятування саванових та лісних слонів у Кенії

Саванові та лісні слони знаходяться під загрозою зникнення. Популяція першого виду втратила біля 30% з 2007 по 2014 роки, популяція других впала на 62% за останні десять років.

Щоб змінити ситуацію та захистити тварин від безлічі браконьєрів, некомерційна організація Save the Elephants розробила спеціальні зручні нашийники для слонів. Нашийники автоматично визначають, коли саме звір перестає рухатися або попереджає про його проникнення в небезпечну зону. Дані передаються в режимі реального часу, тому рейнджери оперативно реагують на сигнал та відсилають загін для допомоги великому звірю. Компанія Vulcan розробило безкоштовний додаток Domain Awareness System (DAS) для iOS, який надсилає сповіщення про можливі проблеми.

Доступна освіта для дітей в Найробі

Відділ ЮНЕСКО, що займається статистикою фіксує значний приріст освіченості в період 1990-2016 рр.. У Східній Африці частка людей, яка вміє писати та читати зросла з 64% до 81%, в країнах Африки, ближче до Сахари ця частка зросла з 52% до 65%. За останні роки цей показник продовжує стрімко зростати. Цьому сприяє підвищення рівня доступності освіти завдяки мобільним технологіям.

До прикладу, в Найробі учні початкової школи використовують додаток eLimu, що допомагає їм засвоювати інформацію та готуватися до іспитів у розважальній формі. Навчальні програми в цьому сервісі доступні усім охочим у вигляді відеороликів, анімації, пісень, музики та вікторин.

Платформа Kytabu розв’язує іншу проблему – за її допомогою мільйони учнів у школі отримують підписку на дешеві цифрові копії навчальних видань. Книги та інші навчальні матеріали можна взяти в оренду за невеличку плату. Завдяки цій платформі, діти навіть з найвіддаленіших куточків планети мають доступ до якісної навчальної літератури.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Голограма яку можна чути й відчувати

Як багатозадачність руйнує наше життя та що з цим робити?

Роботы и хирургия. Часть 2

Роботы и хирургия. Часть 1