Основні терміни SMM маркетолога. Метрики ефективності. Частина 2

Продовжуємо розбиратися у визначеннях для SMM-спеціалістів. Мова у другій частині піде про поняття метрики ефективності.

 

Метрики ефективності

AGR

AGR (Audience Growth Rate) — темп приросту кількості підписників спільноти.

Як підрахувати

AGR = кількість нових підписників за певний час / загальна кількість підписників спільноти * 100%.
Наприклад, кількість нових підписників за місяць – 20 людей. Загальна кількість фоловерів – 250.
AGR = 20 /250 * 100 % = 8 %.

BER

BER (Brand Evangelists Rate) — частка адвокатів бренду, тобто, це кількість користувачів, котрі періодично та добровільно позитивно відгукуються про бренд, від загальної кількості фоловерів.

Як підрахувати

BER = кількість адвокатів бренду / загальна кількість підписників спільноти * 100%.
До прикладу, якщо адвокатів бренду – 150 людей, а загальна кількість підписників – 3000, то показник BER = 150 / 3000 * 100 % = 5 %.

CAC

CAC (Cost of Customer Acquisition) — вартість залучення одного клієнту з урахуванням усіх маркетингових витрат в рамках рекламної кампанії. До прикладу: вартість рекламного ролика, заробітна плата маркетологам та співробітникам, котрі консультували користувачів.

Як підрахувати

САС = сума витрат на маркетинг та рекламу/ кількість клієнтів.
До прикладу, сума усіх витрат – 20 000 грн, кількість залучених клієнтів – 20.
Отже: 20 000 / 20 = 1 000 грн.

CPA

CPA (Cost Per Action) — модель оплати реклами, де оцінюється не кількість кліків або показів, а конкретний результат. До прикладу, кількість лідів, замовлень, переглядів ролику, завантаження додатку.

Як підрахувати

CPA = вартість рекламної кампанії / кількість цільових дій.

CPC

CPC (Cost Per Click) — вартість кліку при способі оплати «за переходи». CPC віднімається з рекламного бюджету кожного разу, коли користувач клікає по посиланню.

Як підрахувати

До прикладу, CPC = 7 грн, по рекламному посиланні перейшли 100 разів. 7*100 = 700 грн – сума, яка спишеться з рахунку рекламного акаунту.

CPF

CPF (Cost Per Follower) — вартість одного підписника, тобто це сума, котру ви платите за кожного користувача, залученого в групу в соцмережах.

Як підрахувати

CPF = вартість рекламної кампанії/ кількість підписників.
Наприклад, бюджет рекламної компанії – 2 000 грн, приріст – 100 підписників. CPF = 2 000 / 100 = 20 грн за одного підписника.

CPI

CPI (Cost Per Install) — вартість встановлення додатку.

Як підрахувати

CPI = вартість рекламної кампанії / кількість встановлених додатків.
До прикладу, бюджет рекламної компанії – 1 000 грн, кількість встановлених додатків – 20.
CPI = 1 000 / 20 = 20 гривень за один встановлений додаток.

CPL

CPL (Cost Per Lead) — вартість ліду.

Як підрахувати

CPL = вартість рекламної кампанії / кількість лідів.
До прикладу, бюджет рекламної кампанії 5 000 грн, кількість лідів – 50.
CPL = 5 000 / 50 = 100 грн за один лід.

CPM

CPM (Cost Per Mille) — ціна за 1 000 показів рекламного оголошення.

Як підрахувати

Вартість рекламного оголошення / кількість показів * 1 000.
До прикладу, за тиждень рекламне оголошення було показано 8 000 разів, витрачено – 2 000 гривень.
CPM = 2 000 / 8 000 * 1000 = 250 грн — ціна за 1 000 показів рекламного банера за тиждень.

CPO

CPO (Cost Per Order) — вартість замовлення.

Як підрахувати

CPO = вартість рекламної кампанії / кількість замовлень.
До прикладу, бюджет рекламної кампанії – 7 000 грн, кількість замовлень – 20
CPO = 7 000 / 20 = 350 гривень — вартість одного замовлення.

CTR

CTR (Click-Through Rate) — показник клікабельності рекламного оголошення. Цей показник оцінює, скільки користувачів, котрі продивилися оголошення, перейшли по ньому. CTR для різних форматів реклами різний, тому краще зрівнювати дані по аналогічних кампаніях між собою. Якщо процент клікабельності низький, проаналізуй, що не так в налаштуваннях рекламної кампанії та виправ ситуацію.

Як підрахувати

CTR = кількість кліків / кількість показів х 100. Вимірюється цей показник у відсотках.
До прикладу, оголошення переглянули 2 000 разів, кількість кліків по ньому – 30.
CTR = 30 / 2000 * 100 = 1,5 %.

eCPC

eCPC (Effective Cost Per Click) — ефективна вартість кліку. Показує середню вартість одного переходу.

Як підрахувати

eCPC = кількість витрачених коштів на оголошення/ кількість кліків. До прикладу, на показ рекламного оголошення було витрачено 500 грн, а отримано кліків – 45.
eCPC = 500 / 45 = 11,11 гривні.

ER

ER (Engagement Rate) — залученість публікації. Показник показує, як аудиторія реагує на контент.

Як підрахувати

Існує декілька формул розрахунку. Популярна формула показує, скільки реакцій доводиться на сотню підписників:
ER = (лайки + репости + коментарі) / кількість підписників * 100 %. Для кожної цільової аудиторії це значення може відрізнятися.

До прикладу, в акаунті з кількістю підписників 3 000 осіб пост набрав: 50 вподобань, 10 репостів та 15 коментарів.

ER = (50 + 10 + 15) / 3 000 * 100 %= 2,5 %.
Тобто, у середньому на 100 підписників доводиться 2,5 реакції.

OL

OL (Organic Likes) — органічний приріст авдиторії. Це ті люди, котрі самостійно знайшли вашу спільноту в соціальних мережах та підписалися на неї.

Як підрахувати

Цей показник розраховується соціальною мережею. Його можна подивитися, наприклад, у Facebook в розділі «Статистика» > «Підписники» > «Чиста прибавка підписників» > «Органічні підписники».

ROI

ROI (Return of Investments) — показник окупності кампанії. Вимірюється у процентах. Чим більше показник ROI, тим вище сама окупність. ROI визначає, наскільки зріс прибуток в результаті проведеної рекламної кампанії.

Як підрахувати

ROI = (дохід-собівартість) / сума інвестицій * 100 %.

До прикладу, рекламна кампанія принесла дохід 50 000 грн, собівартість товару – 8 000 грн, вкладені інвестиції (на таргетовану рекламу) – 5 000 гривень.

ROI = (50 000 — 8 000) / 5 000 * 100 % = 840 % повернення маркетингових інвестицій.

Time on site by SM

Time on site by SM — час на сайті, проведений користувачами, котрі перейшли з соціальних мереж.

Підрахувавши цей показник, ви зможете зрозуміти:

  • наскільки аудиторія спільноти являється цільовою;
  • наскільки контент в спільноті відповідає контенту на сайті;
  • наскільки контент на сайті цікавий.

Як підрахувати

Переглянути весь трафік на сайт з соціальних мереж можна у лічильниках статистики. До прикладу, в Google Analytics ці данні знаходяться у розділі «Джерела трафіку» > «Соціальні мережі».

Unlikes rate

Unlikes rate — відсоток відписок користувачів від спільноти.

Як підрахувати

Цей показник вимірюється соціальною мережею. До прикладу, у Facebook його можна переглянути в розділі «Статистика» > «Підписники» > «Чиста прибавка підписників» > «Відписки».

Конверсія

Конверсія – це відношення кількості відвідувачів сайту до числа тих, хто здійснював на ньому цільові дії. Вимірюється у відсотках.

Як підрахувати

Конверсія = кількість цільових дій / кількість відвідувачів.
До прикладу, в результаті таргетованої реклами на сайт перейшли 1 000 відвідувачів. Кількість замовлень (цільових дій) – 20.

Конверсія = 20 / 1000*100% = 2%.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

10 трендів соціальних медіа у 2020

Основні терміни SMM маркетолога. Основні поняття. Частина 1

5 неочевидних помилок в SMM

Цифровое внедрение: почему следует с этим считаться