Програма-автопілот в автомобілях Tesla навчається на відеозаписах із камер, встановлених на машинах. Співробітники компанії переглядають відзнятий матеріал і розмічають усе – від дорожньої розмітки до конусів. Про складнощі та умови роботи в Tesla розповів один із членів команди.
З 2022 року я працюю на заводі Tesla у Буффало, штат Нью-Йорк. До того, як я почав навчати автопілот, у мене не було жодного досвіду роботи в автомобілебудуванні чи виробництві.
Моє завдання полягає в тому, щоб допомогти навчити автомобілі Tesla автономному водінню. Tesla має 9 різних камер, які збирають дані для навчання автопілота. Щодня я годинами переглядаю ролики, зняті на автомобілях клієнтів та водіїв Tesla.
Ми розмічаємо кожну деталь — стежимо, щоб машина не виїжджала на узбіччя дороги, і кажемо їй, як діяти, якщо смуга закрита на ремонт або на заваді зустрівся знак «Рух без зупинки заборонений у будь-якому напрямку».
В рамках програми є безліч невеликих проєктів, які об’єднані спільною метою – створити найповніший досвід автономного водіння та автопілота. Проєкти можуть тривати кілька тижнів чи місяців.
Можна кілька місяців наносити розмітку на дорожні смуги або навчати автомобіль тому, як реагувати на різні погодні умови, наприклад, як розпізнавати снігові замети та діяти, коли розмітка на смузі руху покрита снігом.
Я дивлюся відео з усього світу, у тому числі записи нещасних випадків
Іноді камери Tesla фіксують нещасні випадки, що трапляються поблизу. На це буває важко дивитися, але, як тільки ми натикаємося на щось подібне, ми повідомляємо про це керівнику.
Коли я тільки-но починав працювати в Tesla, люди в офісі часто ділилися відеороликами, зазвичай це були просто дивні речі, які вони бачили. Але один співробітник зайшов надто далеко і почав пересилати знімок маленького хлопчика, якого збила Tesla, коли він їхав велосипедом.
Після того, як агентство Reuters опублікувало про це статтю, Tesla заборонили пересилати зображення і все, до чого ми могли отримати доступ. Нам фактично сказали: «Якщо вас зловлять, опинитеся за дверима».
Тепер нам доступні лише файли всередині робочої теки, а на деякі знімки Tesla поміщає водяні знаки, щоб джерело можна було легко відстежити.
Іноді люди все ще діляться фотографіями всередині офісу, особливо якщо це щось надзвичайне, але це трапляється не так часто.
Є щось дуже дивне, щоб мати такий інтимний погляд на чиєсь життя. Дивно бачити повсякденну їзду людей, але це важливо для коригування та вдосконалення програми.
Ми самі знаходимося під мікроскопом
Щоразу, коли ми натискаємо клавіші на комп’ютері, Tesla знає, що ми робимо. Практично скрізь, де ми працюємо, встановлені камери, тому єдине місце, де можна усамітнитися, — це туалетна кімната.
Ми переглядаємо відзнятий матеріал приблизно по 5,5-6 годин на день. Іноді буває важко зосередитись: ніби ти в тумані дивишся кліп за кліпом, втрачаючи зв’язок із реальністю.
Нам дають перерву 15 хвилин і ще 30 хвилин на обід, але потрібно точно розрахувати час: за цим суворо стежить спеціальна програма для моніторингу Flide Time. Вона відстежує удари по кнопках і як довго ми обробляємо зображення.
Іноді для розмітки доводиться використовувати сторонні ресурси та виходити із системи. Наприклад, ознайомитися з правилами дорожнього руху чи політикою Tesla щодо маркування. Але щоразу, коли ви не натискаєте на кнопки в програмі, вона вважає, що ви не працюєте, і по суті подає сигнал тривоги начальству.
Якщо наступного дня не вкластися у встановлений час — навіть якщо затриматися всього на 5 хвилин — на вас чекає дисциплінарна нарада з керівником та штрафний бал. Якщо за 6 місяців набереться 3 бали, вас можуть звільнити.
У мене самого були неприємності. У цьому випадку викликають до окремого кабінету і запитують: «Чому ви протягом 15 хвилин не вносили жодних змін у програмі?». В принципі, звільнити можуть за те, що ви надто довго перебуваєте у туалеті.
Безумовно, є відчуття, що ми лише робочі мурахи.
Коли в нас виникали побоювання, часто відмахувалися від них. Іноді нам говорили ігнорувати знаки «Поворот на червоний заборонено» або «Розворот заборонено». Через це ми з колегами почувалися незатишно. У деяких випадках до нас прислухалися, але в інших нам відповідали щось на кшталт: «Вас має хвилювати тільки ваша робота та ваша зарплата».
Мій досвід роботи в Tesla виявився не тим, на що я очікував. Я думав, що це буде чудова нагода для моєї кар’єри, але тепер я бачу, що це антиутопія.
Більше цікавого:
- Tesla навчає автопілот на записах з автомобіля Маска. Як це може вплинути на управління авто?
- 11 неприємних питань стосовно безпілотних автомобілів та можливі відповіді на них
- Як виглядає транспорт майбутнього у кіно
Джерело: BusinessInsider