Яку техніку українці купують під час війни

З перших днів повномасштабної війни найбільші українські мережі електроніки та побутової техніки, як і вся країна, опинилися у складній ситуації. Доступ до багатьох складів було заблоковано, частину магазинів знищили під час бойових дій або розграбували. Українці теж змінили свої користувацькі звички та суттєво обмежили витрати. Але зараз магазини відновлюють роботу, а люди продовжують купувати.

Як змінився попит на гаджети та техніку під час війни? Чи загрожує українцям дефіцит товарів? Які проблеми з постачанням існують в компаніях? Відповіді на ці питання у статті.

У тренді – «техніка вимушеного переселенця»

За перший місяць війни попит на техніку та електроніку змінився кардинально. Це пов’язано з потребою із забезпечення військових та волонтерів більшою кількістю електронних гаджетів, а також активною міграцією населення через бойові дії.

Найбільший попит був спрямований на групи товарів, які допомагають:

  • бути на зв’язку (смартфони, стартові пакети, Wi-Fi-роутери);
  • мати можливість бути на зв’язку якомога довше (повербанки);
  • забезпечити себе переліком техніки, який у воєнний час скоротився до мінімального «набору вимушеного переселенця»: чайником, мультиваркою, пательнею, феном, машинкою для підстригання волосся, навушниками, мишкою, батарейками.

У ЗСУ, волонтерів та переселенців значний попит був на обігрівачі, кнопкові телефони та смартфони, планшети, принтери, ноутбуки, квадрокоптери, товари дрібного побуту.

У квітні структура попиту поступово почала вирівнюватися до довоєнного рівня – збільшився попит на холодильники, почали відновлюватися продажі телевізорів, безліч груп з асортименту дрібної побутової техніки.

Смартфони були групою, яка показала найменше падіння серед усіх інших у березні. Але наразі спостерігають подальше зниження, що переважно зумовлено не зменшенням попиту, а наявністю товару у постачальників та роздрібних гравців.

Українці більше не купують заради розваги

Найменший попит має стаціонарна техніка – телевізори та великогабаритна побутова техніка: споживачі економлять кошти та не поспішають із великими покупками. На вибір товару найбільше впливає раціональна необхідність покупки. Майже зникли емоційні придбання – «заради розваги».

Люди піклуються про чистоту дому та про армію

Найбільше продажів в категорії побутової техніки — електрочайники та порохотяги. Люди намагаються повернути собі хоча б частину свого звичного життя. Ті, хто повертаються додому, насамперед піклуються про чистоту житла.

Силу та характер українців описує найпопулярніший запит — усе, що може знадобитися армії та ТрО. Люди шукають для них такі товари, як генератори, попри те що самі опинилися у скрутному фінансовому становищі.

Труднощі з валютними переказами та закупівлями

Багато вітчизняних виробників постраждали від воєнних дій: фабрики, заводи, склади, виробництва. Це спричинило дефіцит продукції.

Крім того, у багатьох постачальників основні склади були розташовані в населених пунктах Київщини, що дозволяло забезпечувати ефективну та швидку логістику всіма регіонами країни. Але це стало неможливим всього за декілька днів в умовах окупації та руйнування цих населених пунктів.

Також існують труднощі з валютними переказами, спричинені обмеженнями, введеними НБУ у зв’язку з воєнним станом для утримання стабільності гривні. Вони впливають на закупівлю некритичного імпорту.

Дефіцит повербанків

Різка зміна структури попиту, що відбулася після 24 лютого, в певний момент спричинила частковий дефіцит деяких товарів, запас яких був розрахований на обсяги продажів у мирний час: наприклад повербанки.

Загалом ритейлери прогнозують, що дефіциту електронної та побутової техніки в Україні не буде. Ринок адаптується до поточної ситуації та починає відновлюватися.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Колишні інженери Google представили повністю автономний робот-пилосмок Matic

Як видалити російський контент з пошукових систем та соціальних мереж

Захист персональних даних українців залишається одним із найбільших викликів у кібервійні росії проти України

Звіт «Туман війни» від Google або як війна в Україні змінила ландшафт кіберзагроз