Хто такі цифрові інфлюенсери та для чого їх створюють?

Сучасний світ в XXI столітті подарував нам безліч технічних і наукових відкриттів, завдяки яким в нашому житті з’явилося таке поняття як штучний інтелект. Сьогодні наділені інтелектом машини можуть виконувати за людину не тільки фізичну, розумову, а й творчу роботу.

Не завжди можна зрозуміти, з ким в даний момент ведеш діалог через телефон і на кого підписаний в Instagram — це може бути бот або цифрове створіння.

Хто такі цифрові інфлюенсери?

Поняття цифрового інфлюенсера з’явилося порівняно недавно. Як правило, це 3D віртуальна модель. Їх зовнішність часом важко відрізнити від ретельно відредагованого знімка, оскільки над розробкою моделі працює команда фахівців з 3D-моделювання, фотографів і графічного художника. Які функції виконують кожен з них? Спеціаліст по тривимірному моделюванню створює не тільки фігуру моделі, але і займається налаштуванням анімації тіла та обличчя. Складність створення таких персонажів в тому, що волосся, структуру шкіри та міміку відтворити не так-то просто. Створюються для моделі також одяг, взуття та інші візуальні складові, необхідні для повноцінного візуального образу.

Для чого створюють діджитал сапієнсів?

У кожній такій моделі є аккаунт в Інстаграм, вони знімаються для обкладинок модних журналів, роздають інтерв’ю, укладають контракти з модними брендами. Не важко здогадатися, що такі проекти орієнтовані на комерційні колаборації з відомими брендами. Акаунти у соціальних мережах віртуальних персонажів миттєво набирають величезну кількість підписників через незвичайність та унікальність контенту.

Власне, інфлюенсери — це кумири. У кожного такого віртуального створіння свої цілі й завдання, а ще приваблива рольова модель поведінки. Більшість з них орієнтовані на модельний бізнес. І якщо співпраця з реальним інфлюенсером може доставити компаніям безліч проблем (в комунікації, перенасиченні профілю рекламою, та й той же самий людський фактор), то робота з цифровим інфлюенсером набагато зручніше і вигідніше. Для співпраці з таким персонажем не буде потрібно стиліст, оператори й траснфер, що значно заощадить кошти, людські ресурси та нерви. Сьогодні все більше і більше брендів відкрито заявляють про те, що «йдуть від класичної реклами в глянці». А 90% з них до кінця 2018 го збільшили свої бюджети на інфлюенсерів, в тому числі на цифрових. Та й чого говорити — це нове поле для експериментів.

Віртуальні люди — наша нова реальність

У світі існує трохи більше ніж 200 діджитал сапієнсів. Почнемо знайомство з найбільш яскравими з них.

Найдорожча цифрова модель у світі з рекордною кількістю підписників (1,6 млн), – це Ліл Мікела (@lilmiquela). Добра і чуйна інфлюенсерка, створена студією Brud, вперше представлена ​​широкій публіці в лютому 2018 року. 19-річна дівчина з бразильськими та іспанським корінням живе в Лос-Анжелесі. Ліл Мікела, в яку було вкладено 6 млн доларів, успішно займається модельним бізнесом і музикою.

Особлива обробка знімків викликає у користувачів соціальних мереж і її підписників розгубленість: в коментарях до фотографій Ліл йдуть нескінченні суперечки: чи реальна ця дівчина чи вона 3D-модель. У Ліл Мікеле навіть є цифрові друзі й — періодично — хлопець. Розробники моделі — студія Brud – активно розвивають фінансову сторону проекту, колаборуючи з брендами Prada і Pat McGrath, і випускаючи музичні треки в стилі електро-поп (Сингл «Not Mine» піднявся на восьму сходинку в чарті Spotify Viral). А ще образ Ліл Мікеле вже анімований, і дівчина стала ведучою Yotube-шоу.

Навіщо вони імітують життя реальних людей?

Міжнародна мережа громадського харчування KFC також використовує цифрових інфлюенсерів для просування свого бізнесу. В офіційному акаунті @kfс як символ мережі постає молодий чоловік атлетичної статури й сивими волоссям — полковник Сандерс.

Сандерс поводиться як звичайний блогер і мало хто здогадується, що це людина якої насправді не існує, а це лише віртуальний персонаж. У своїх публікаціях він рекламує газований напій Dr. Pepper, Old Spice і TurboTax. Хто і навіщо створив Сандерса? Ясна річ, мережа KFС – бренду вигідно, що особа їх компанії віртуальний персонаж, оскільки таким чином він повністю підконтрольний бренду, не скаже зайвого, не потрапить в секс-скандал і не нап’ється.

Дівчина-музикант з Індонезії Талас (@thalasya_), яка теж не існує в реальному житті, випустивши популярний сингл «Be Happy», всіляко імітує життя справжньої людини. Півмільйона її підписників в збентежені — людина вона або робот.

Дівчина із зовнішністю як у ляльки та «порцеляновим» обличчям веде звичайне життя, фотографується з художниками та відвідує Джакартські тижні моди. Творці Талас вже отримують дивіденди від реклами кави й продуктів в акаунті 3D-моделі, та й на федеральних телеканалах активно йде реклама продуктів за участю нашої героїні.

Нові твори мистецтва або відмінний спосіб заробітку?

Fashion-блогер і модель з нелюдською зовнішністю Нунуюрі (@noonoouri) створена Йоргом Зубером, арт-директором агентства дизайну і брендингу з Німеччини. Співпрацює з Gucci, Dior, Boss і Valentino. Її створили в лютому 2018 року, і вона вже взяла участь в кампанії Кім Кардашьян та її бренду косметики KKW. Нунуюрі виглядає бездоганно в нарядах від Dior, Jacquemus і Off-White. Називає себе «милою, допитливою і кутюрною».

Ще один цифровий інфлюенсер в нашому списку — це Шуду Грем (@ shudu.gram). Її аккаунт в Instagram позиціює її як першу цифрову супермодель. Творець цього персонажа -25-річний американський фотограф Кемерон Джеймс-Уїлсон (Cameron-James Wilson), що віддає перевагу називати діджитал дівчину «втіленням краси».

Кемерон визнається, що створював Шуду як твір мистецтва, надихаючись реальними моделями та легендарними знімками. Тепер Шуду представляє брендовий одяг й косметику, і викликає захоплення великої армії своїх прихильників по всьому світу.

Любов до вигаданих героях у нас була і раніше — досить згадати анімаційних Gorillaz або «Глюкозу». Сьогодні цей тренд досяг небувалого розмаху — людям не так важливо, наскільки їх кумир реальний — головне він повинен бути цікавим.

Цифрова модель повністю під контролем творців

І якщо ще в минулому році «батьками» цифрових моделей були компанії, то сьогодні цифрову модель може зробити кожен з нас — для цього достатньо додатку на смартфоні, який використовує фільтри, розгладжує шкіру, збільшує очі й витягує підборіддя. Блогери також не відстають і створюють свої цифрові двійники за допомогою Zepeto, масок Snapchat або вбудованої функції останніх айфонів Animoji. Що казати, віртуальність — це вже нова реальність!

Захоплення «кібермоделями» поділяють не всі — зокрема, проти них виступають багато представників модної індустрії. Реальні моделі скаржаться, що їм вже важко конкурувати з діджитал-красунями. Прогнози такі, що модна індустрія найближчим часом може взагалі відмовитися від роботи з живими манекенницями, а лідерами громадської думки стануть віртуальні створення.

Аналізуючи активність у сфері цифрових моделей, можна без будь-яких здогадок припустити, що художники створюють віртуальних персонажів заради творчості, глобальні компанії — для контролю своєї маркетингової активності.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Що відбувається на ринку фінтех в Україні

15 книг по копірайтингу завдяки яким ви станете писати цікавіше та ефективніше

Роль технологій майбутнього в сучасній електронній комерції

Як спланувати успішний семінар