З початку пандемії нетрадиційні та нішеві автомати, які зазвичай пропонують високоякісну та спеціалізовану продукцію, почали набирати популярності. В них можна придбати різні товари — від накладних вій до ліків за рецептом. Чому вони стали популярними і як борються за стійке майбутнє — розповідаємо в цьому матеріалі.
Пандемія та необхідність безконтактного обслуговування
Milk Shack — ірландська компанія, яка продає молоко в торговому автоматі під брендом Wholey Cow у скляних пляшках, що переробляються, об’ємом 0,5 і 1 л. Покупцям доступні 12 смаків – від шоколаду та банана до солоної карамелі.
Торговий автомат було відкрито під час карантину наприкінці березня. «Протягом двох місяців він мав божевільний успіх — щодня біля нього збиралася черга з 80-90 осіб», — розповідає Томас Сміт, власник молочної ферми з графства Лаут, Ірландія.
Разом із двома братами Сміт утримує 180 корів. За його словами, покупцям подобається новий місцевий продукт. Багато фермерів з інших регіонів країни приїжджали в Лаут, щоб побачити автомат на власні очі, а потім наслідували приклад.
Устаткування пастеризації постачає Unison Process Solutions, а торговий автомат — DF Italia. Їхня вартість становить $58-69 тисяч. Сміт — не єдиний власник малого бізнесу, який дає друге життя торговим автоматам під час пандемії та обмежень для традиційної торгівлі.
З початку карантину традиційні автомати, які обслуговують офіси, школи та лікарні, почали зазнавати збитків. У Великій Британії з 24,5 тисячі співробітників, які їх обслуговують, було звільнено близько 5 тисяч. Водночас нішеві автомати з високоякісною та спеціалізованою продукцією набирають популярності.
Керівник Vending and Automated Retail Association Девід Ллєвеллін стверджує, що торік автоматизовані мікроринки — невеликі супермаркети без співробітників — зросли на 367%. У них можна сплатити покупки за допомогою програми або через автоматичну касу.
При цьому за минулий рік продаж здорових закусок (з менш ніж 5% жиру і 0,2 г солі) у торгових автоматах також зріс на 147%. І торгові автомати стають дедалі різноманітнішими. Наприклад, тепер у них можна придбати накладні вії, парфуми та навіть ліки за рецептом.
Енріко Дона працює в Pharmaself24 — постачальнику автоматів з рецептурними ліками, попит на які виріс під час пандемії. Щоб встановити такий автомат потрібно всього 3-4 години, а фармацевти розглядають його як «додаткового співробітника». Пацієнти, своєю чергою, економлять час: вони можуть прийти, коли їм зручно, ввести пін-код та забрати товар.
Торговельні автомати по всьому світу
У квітні в Римі встановили перший торговий автомат із приготування піци. Апарат справляється з багатьма популярними видами піц, а на приготування йому потрібно лише три хвилини. Таку піцу можна придбати за $5,21-6,94.
В Італії на кожні 145 осіб припадає один торговельний автомат, а найпопулярнішими серед країн Європи є Німеччина. Однак обидві країни поступаються Японії, де встановлено один автомат на кожні 25 осіб.
Як стверджує Ллєвеллін, все більше торгових автоматів тепер приймають безготівкові платежі. Наприклад, у Великій Британії цю послугу пропонують 47% із них — удвічі більше, ніж рік тому. До того ж автомати стають розумнішими: вони пов’язані з центральними системами управління, завдяки чому їх легше поповнювати потрібними товарами.
Деякі продукти більше підходять для такого формату продажу, ніж інші. Наприклад, парфуми можна перевозити в концентрованому вигляді, а потім відновлювати в апараті.
Андреа Госвелл, комерційний директор компанії-виробника торгових автоматів Westomatic, стверджує, що розлив напоїв у багаторазові пляшки дозволяє скоротити кількість пластикових відходів.
Hydration Station від Westomatic можна наповнити свою пляшку охолодженими соками потрійної фільтрації. Щоб запустити автомат, не потрібно натискати кнопку — досить просто витягнути палець в її напрямку.
Проблеми в промисловості
У січні 2017 року в Європі набула чинності заборона на використання найпопулярнішого охолоджувача R134a. Річ у тому, що це парниковий газ, один грам якого може нагрівати атмосферу, так само як і 1410 г вуглекислого газу.
Це стало великою проблемою для промисловості торгових автоматів. Тепер виробники переходять на вуглекислий газ — він більш екологічний, проте працює під тиском, який у п’ять разів перевищує газ у попередніх системах.
Пандемія та боротьба за екологічність змінюють торговельні автомати. «Існує низка проблем, які непросто вирішити, — стверджує Дона. — Однак наша технологія принесе користь і змінить нашу діяльність на краще».
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- 20 технологій, які будуть визначати наше майбутнє
- Боти телемаркетологи зі штучним інтелектом або як змінились продажі в Китаї
- Майбутнє e-commerce — мобільні додатки, які конкуруватимуть з Amazon та Alibaba
Джерело: BBC