Від невідомого стартапу до світової експансії — історія Xiaomi

Цю компанію називають «азійським Apple» і пророкують їй майбутнє безумовне домінування на ринку Android-смартфонів. Дизайн, якість та ціну представники цієї китайської компанії зуміли поєднати таким чином, що не лише завоювали локальний ринок, але й тріумфально дебютували у Європі та США.

Що спричинило цей успіх і як за 5 років можна із нікому невідомого виробника стати мультимільйонним бізнесом на ринку із високою конкуренцією?[wp-like-lock]

З чого все почалося

Компанію Xiaomi було засновано у квітні 2010 року колишнім топ-менеджером Kingsoft Лей Юном (Lei Jun). Від самого початку спеціалізацією став випуск кастомних прошивок для смартфонів на основі ОС від Google. Метою стартапу Xiaomi було покращення стандартної функціональності Android-смартфонів, усунення недоліків роботи та створення візуально зрозумілого інтерфейсу, який би до того ж працював швидко і без «зависань».

Команда невдовзі презентувала власну прошивку MIUI, і та буквально одразу стала найбільш затребуваною серед ґіків. Протягом 4 років компанією було створено низку кастомних прошивок, котрі можна встановити на 200 різних моделей смартфонів, використовуючи при цьому як англомовний, так і китайський інтерфейс. Основною перевагою китайської компанії у порівнянні із конкурентами стала простота та швидкість. Не треба було бути хакером чи фахівцем із «заліза», щоби запустити інсталятор і за декілька кліків мишкою отримати на телефоні новий інтерфейс та оптимізований Android.

Вже до кінця 2013 року число користувачів кастомної прошивки від раніше нікому не відомого китайського бренду складало 30 млн осіб.

Оглядачі та журналісти ІТ-видань навіть порівнювали дизайн та зручність роботи з цим ПЗ з усім відомою «яблучною» мобільною операційною системою. В свою прошивку китайські програмісти вбудували можливість «хмарного» резервного копіювання файлів, власний програвач музичних файлів та навіть власний магазин мобільних додатків.

Як Xiaomi вийшла на hardware-ринок

2011 року Xiaomi вирішила розширити горизонти — і анонсувала телефон із назвою Mi One. У апарата виявились топові характеристики як для того часу, причому ціна на новинку була досить демократичною.

Не дивлячись на увесь скептицизм та пересторогу, розробка китайської компанії виявилась вдалою. Вже за деякий час коментатори на форумах та журналісти інтернет-видань почали наввипередки називати новачка на ринку смартфонів «другою Apple родом із Азії». Хоча в самій компанії радше порівнюють себе із Amazon.

Модель, за якою працює китайська компанія, справді схожа на формат роботи імперії Безоса: смартфони та інші гаджети вони продають за собівартістю, натомість основну виручку генерують додатки та платні сервіси. За 3 роки після запуску колишній стартап отримав понад $5 млрд виручки — такі темпи навіть не бачилися уві сні Стіву Джобсу, з яким часто порівнюють СЕО Xiaomi.

Є ще одна відмінність між «яблучною» компанією та фахівцями із Піднебесної. Apple здебільшого позиціонує свої апаратні продукти як преміум-сегмент і не надто покладається на модифікацію ПЗ та дизайну в залежності від побажань користувачів. Xiaomi ж чинить навпаки: вони тримають ціни відносно низькими і постійно доопрацьовують ПЗ та «залізо» в залежності від відгуків на тематичних форумах.

Світова експансія

Вже 2012 року Xiaomi забезпечила поставку на ринок понад 7 млн смартфонів, а 2013-го число смартфонів досягло 18,7 млн. За рівнем квартальних поставок китайська компанія навіть зуміла обійти Apple. В першому кварталі 2014 року Xiaomi виробила більше смартфонів, ніж за весь рік у 2012-му і половину того, що було відвантажено протягом 2013-го. І це — на тлі тотального зростання попиту на китайські телефони із великою діагоналлю та потужними апаратними характеристиками при відносно низькій ціні.

На ринках Гонконгу, Тайваню та Сингапуру рівень попиту зрівнявся із Китаєм. До складу менеджерів Xiaomi увійшли вихідці з Google, котрі почали налагоджувати міжнародні продажі. Наступними цільовими ринками для смартфонів китайського виробника стали Філіппіни, Індонезія та Індія, так само як і США та країни Європи.

Не смартфонами єдиними

Xiaomi, що стартувала як постачальник кастомних прошивок та окремих моделей смартфонів, досить швидко перейшла на виробництво розумних гаджетів для інших сфер життя. Зокрема, на ринок під цим брендом вийшов власний смарт-телевізор, Wi-Fi роутер, почалися розробки планшета і навіть було представлено фітнес-трекер із феноменально низькою ціною (лише $13). Він став бестселлером компанії.

Поточну лінійку продуктів та сервісів Xiaomi можна переглянути на офіційному сайті виробника.

За матеріалами: gizchina.com[/wp-like-lock]

Читайте также:

Що таке Apple Vision Pro – кому потрібний цей гаджет і чи варто його купувати

Прозорий ноутбук, смартфон-браслет та машина Xiaomi: що показали на виставці MWC 2024?

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI

Криза геймдева в Японії та вихід китайських інвесторів на ці терени