Стартап Envisics працює над голографічними дисплеями для автомобілів і вже отримав підтримку від великих гравців галузі. Hyundai Mobis, GM Ventures, SAIC Motor і Van Tuyl Companies вклали в нього $50 млн.
GM стверджує, що зможе використовувати технологію Envisics в майбутніх електромобілях, наприклад Cadillac Lyriq. Великий постачальник автозапчастин Hyundai Mobis планує спільно зі стартапом запустити масове виробництво AR-дисплеїв до 2025 року.
Envisics розповідає, що за допомогою голографії зможе візуалізувати зображення — вони будуть як би з’являтися перед автомобілем. 3D-зображення будуть вказувати на пішоходів, зупинені транспортні засоби або повороти. Також вони зможуть стати частиною переходу до безпілотних автомобілів, які будуть вказувати на конкретні небезпеки, що вимагають участі водія-людини.
«Ми можемо намалювати цю інформацію безпосередньо на самій реальності», — каже Джеймісон Крістмас, засновник і CEO Envisics.
AR-технології для безпеки на дорогах
Сьогодні деякі транспортні засоби вже можуть проєктувати зображення на свої вітрове скло, показуючи поточне обмеження швидкості або напрямок наступного повороту. Деякі системи, зокрема, «активний водійський дисплей» Mazda, пропонують базові елементи доповненої реальності — попередження, коли водії з’їжджають зі своєї смуги.
Система Envisics принципово відрізняється від цих розробок. Вона не просто показує двомірні зображення на площині, а використовує голографічний модулятор — пристрій, який ефективно затримує промені світла. Модулятор дозволяє імітувати рух світла в просторі. В результаті виходить 3D-зображення, яке відбивається від лобового скла автомобіля, а водієві здається, що воно виходить з-за скла.
Крістмас каже, що Envisics може імітувати візуальні ефекти, які ніби знаходяться у 20 м перед автомобілем і до самого горизонту.
«Насправді ми використовуємо лобове скло як неякісне дзеркало, — каже він. — Звичайно, воно прозоре, і велика частина світла йде в космос. Але мала частина, яка віддзеркалюється, містить всю ту тривимірну інформацію, яка дозволяє сприймати цей образ доповненої реальності».
Нелегкий шлях
Технологія Envisics вже встановлена приблизно у 200 тисячах автомобілів Jaguar Land Rover. Але вони використовують спрощену версію, яка може виводити тільки інформацію про транспортний засіб, наприклад, швидкість. Шлях до продукту другого покоління Envisics, який він розробляє зараз, був набагато складніше.
Крістмас почав займатися голографічними технологіями у 2004 році, коли був дослідником в Кембридзькому університеті, а у 2010 році заснував компанію Two Trees Photonics, щоб налагодити серійне виробництво. Зрозумівши, що автомобільні дисплеї стануть ідеальним варіантом застосування технології, Two Trees стала презентувати цю технологію автовиробникам. У 2015 році розпочалася співпраця з Jaguar Land Rover.
Але замість того, щоб рухатися самостійно, компанія Two Trees вирішила увійти до складу Daqri, ще одного стартапу, який працював над гарнітурами доповненої реальності, щоб конкурувати з аналогами Magic Leap і HoloLens від Microsoft. Ідея полягала в тому, що досвід Two Trees в роботі з голограмами дасть йому перевагу в апаратному забезпеченні AR, але Крістмас каже, що він швидко зрозумів, що компанія повинна була зосередитися на автомобілях.
«Через кілька місяців після того, як нас купили, автомобільні компанії повернулися і сказали:” Хлопці, ви зробили помилку. Ця голографічна технологія — майбутнє автодисплеїв, і ми хотіли б, щоб ви переглянули рішення “, — говорить Крістмас.
Він переконав Daqri створити свою команду, яка стала Envisics у 2017 році, і відтоді вона займається створенням продукту другого покоління для автомобілів. Тим часом Daqri торік закрилася, не дивлячись на зростаючу популярність AR-гарнітур, продавши свої активи Snap.
Навіщо автомобілям голографічні дисплеї
Envisics показала свою технологію другого покоління на виставці CES на початку 2019 року, і реакція була досить позитивною, щоб Крістмас запустив ще один раунд інвестування, на цей раз серед представників автопрому. Проінвестувавши проєкт на ранній стадії, ці компанії зможуть відігравати велику роль в розробці продукту і використовувати його у своїх майбутніх автомобілях.
«Вони чітко усвідомлюють, що у нас є унікальні технології, які в майбутньому забезпечать їм унікальну конкурентну перевагу», — каже Крістмас.
Однак технологія Envisics буде доступна не тільки інвесторам. Крістмас каже, що стартап знаходиться в процесі спілкування з 11 потенційними партнерами. Протягом декількох років технологія буде з’являтися в преміальних позашляховиках і інших великих автомобілях. Envisics також розробляє голографічну систему третього покоління, яка буде встановлюватися в невеликих транспортних засобах. Розробку планується закінчити приблизно до 2025 року.
Основна частина роботи по впровадженню технології лежить на автовиробниках.
Envisics створює тільки базову технологію для дисплея. Це не камери або оптичні сенсори, які збирають інформацію навколо автомобіля. І не центральний процесор, який дозволив би транспорту зрозуміти, що перед ним знаходиться.
Автовиробникам доведеться створювати повноцінні системи та продумувати сценарії їх використання. Крістмас описує рішення Envisics не як готовий інструмент, а як «тривимірне чисте полотно» — виробники повинні вирішити, як використовувати нову технологію.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- 11 неприємних питань стосовно безпілотних автомобілів та можливі відповіді на них
- Чому безпілотні автомобілі можуть обернутися катастрофою для людства?
- Автомобілі на сонячній енергії: реальні та практичні
Джерело: FastCompany