Дотягнутися до зірок: історія зльоту та падіння Cameo

Cameo запропонував фанатам неймовірну можливість – заплатити невелику суму, щоб отримати персональний відеопривіт від улюбленої знаменитості. Стартап отримував щедрі інвестиції та користувався популярністю серед людей, що нудьгували під час пандемії. Залишалося лише продовжувати розвиватися. Що ж пішло не так?

Вважається, що історія Cameo розпочалася у 2016 році з розмови Стівена Галаніса (тоді він працював акаунт-менеджером у LinkedIn) та його друга Мартіна Бленкоу, агента НФЛ. Бленкоу попросив Касіуса Марша, колишнього півзахисника «Сіетл Сіхокс», записати відеопривітання для друга, у якого нещодавно народився син. Адресат був у захваті. Так і народилася ідея стартапу.

Весною 2017 року було запущено сайт BookCameo.com, де можна було замовити відеопривітання за $20.

Спочатку на майданчик намагалися залучити будь-яку хоч трохи відому людину. Вартість відео могла досягати $3 тисячі, з яких компанія брала комісію в 25%.

Як говорив Галаніс, Cameo найбільше підходив тим, хто був «швидше відомий, ніж багатий». І до 2010-х років таких людей було чимало. На зміну старій системі кіно та серіалів приходили канали YouTube, вірусний контент та реаліті-шоу.

Ностальгія та фандоми стали золотою жилою для Cameo. Станом на січень 2022 року лідером внутрішнього рейтингу платформи став Брайан Баумгартнер, відомий за роллю Кевіна в серіалі «Офіс» — з моменту реєстрації він заробив понад $3 млн.

До 2019 року Cameo виріс до 100 співробітників та залучив $50 млн від провідних венчурних компаній, у тому числі Kleiner Perkins, а також таких зіркових інвесторів, як Снуп Дог та Бетенні Френкель, учасниці шоу «Справжні домогосподарки». Пізніше в інтерв’ю вона сказала, що відмовлялася записувати відео, доки не зможе купити акції стартапу.

Справи вже йшли непогано, але на хвилі пандемії бізнес різко збільшив оберти: і зірки, і покупці нудьгували на карантині та хотіли встановити зв’язок. У 2020 році виторг Cameo зросла більш ніж у 4 рази, склавши $100 млн. Як говорив Галаніс, це все одно, що зловити суперзірку Mario Kart.

На платформі з’явилися зірки, які раніше ігнорували Cameo, наприклад, співак Ейкон, а також ті, хто здобув популярність під час пандемії, як актори з серіалу Netflix «Король тигрів: Вбивство, хаос і божевілля». Інші, як Менді Мур, Бізі Філіппс та Майк Тайсон, приєдналися до Cameo для збору коштів.

День матері – перше свято під час пандемії, яке передбачало вручення подарунків, – принесло Cameo небувале зростання продажів.

Преса звеличувала стартап: New York Magazine писав, що «Cameo був створений для коронавірусу», a New Yorker – що він «зачаровує і викликає легке звикання».

Щоб скористатися моментом, компанія запланувала дорогу маркетингову кампанію на честь запису мільйонного відео на Cameo: відправити знаменитість та фаната до космосу з Virgin Galactic. Однак наприкінці травня розпочалися масові протести через вбивство Джорджа Флойда, і кампанію довелося скасувати.

Тим часом Cameo продовжував отримувати гроші. Мріючи про 2021 рік, інвестори намагалися вкласти якнайбільше у будь-які стартапи. Криптовалюта, акції-меми, колекційні предмети та нерухомість — дорожчало все, і довкола було так багато готівки, що стартапери просто не знали, що з ними робити.

Засновники Cameo знайшли гарну ідею у відповідний час. Це є успіхом для традиційного бізнесу, але не для технологічних стартапів. Приплив готівки від інвесторів, готових ризикувати заради високого прибутку, змушував компанії на кшталт Cameo витрачати більше, зростати швидше та діяти амбітніше.

У березні 2021 року оцінка компанії зросла до $1 млрд і команду охопила ейфорія.

Cameo орендувала особняк у Беверлі-Хілз за $60 тисяч на місяць, який отримав назву Cameo House, витрачала $5 млн на місяць на персонал, подорожі, вечірки в Cameo House та оплачувала зіркам доставку із найшикарніших ресторанів.

Але одних відео було мало, щоб бізнес міг рости досить швидко. Cameo шукала інші способи змусити людей платити за взаємодію зі знаменитостями – прямі трансляції, відеодзвінки та особисті повідомлення.

Великі зірки, як і раніше, не поспішали співпрацювати з Cameo. Стартап навіть придбав Represent, компанію з Лос-Анджелеса, яка допомагала знаменитостям та інфлюєнсерам продавати кастомізований мерч шанувальникам. У її портфелі були Зейн Малік, Арнольд Шварцнеггер та актори із серіалу «Друзі».

Надія залучити зірок першої величини не виправдалася, але цим проблеми не обмежились. На порозі вже був 2022; люди не витрачали на Cameo так багато, як раніше.

Безрезультатні спроби запустити нові продукти та чимраз більший стрес усередині компанії привернули увагу до Галаніса та його хаотичного стилю управління. На щотижневих зборах він розповідав про свої вихідні, плани Cameo щодо виходу в Web3 та консультації з фахівцем з довголіття.

Нещодавно розширений відділ продажу, здавалося, тупцює на місці, намагаючись залучити кожного, хто завірусився в TikTok, або взяв участь у реаліті-шоу «Острів кохання».

На майданчику з’являлися дедалі сумнівніші персонажі, наприклад Саймон Леваєв, «Шахрай з Tinder», що викликало обурення серед співробітниць. Також у команді скаржилися, що Represent продає мерч Ендрю Тейта – блогера, якому було пред’явлено звинувачення у зґвалтуванні та торгівлі людьми.

Галаніс заявив, що така реакція його дратує і пояснив, що Cameo занадто активно набирає персонал, і в результаті далеко не всі співробітники поділяють цінності компанії.

Компанія продовжувала перебирати варіанти, сподіваючись, що щось спрацює, і навіть випустила серію NFT Cameo Pass, які давали прохід на VIP-вечірки.

У березні 2022 року Федеральний резерв США оголосив про плани підвищити ключову ставку. І це було сигналом, що приплив вільних грошей у стартапи може вичерпатися. У травні Cameo, яка все ще витрачала мільйони доларів на місяць і заробляла недостатньо, щоб їх заповнити, звільнила 87 осіб, близько чверті команди. Здавалося, все скінчено.

Проте вечірки тривали. Через кілька днів після звільнень Cameo провела для власників своїх NFT свято у Маямі. Там було все: червона килимова доріжка, спорткари та виступи Diplo, DJ Khaled та Fabolous. Команда Cameo і нещодавно звільнені співробітники були люті.

Криптобізнес приніс Cameo кілька мільйонів доларів виторгу, але вже через рік після запуску вона його закрила. NFT, які спочатку продавалися приблизно за $630, подешевшали до $7,6. Компанія вийшла на ринок, коли він був практично на піку, і через обвал у травні 2022 року всього за тиждень збиток становив $300 млрд.

Джерела повідомляють, що у 2023 році Галаніс намагався залучити фінансування, але через витрати інвестори поставилися до нього насторожено.

Сьогодні від Cameo залишилася лише тінь колишньої величі. Команда скоротилася з майже 400 співробітників до 33 та кількох підрядників. Довелося відмовитись від особняка в Беверлі-Хіллз, а Represent більше не приймає нових клієнтів.

Зоряна команда керівників, яку вдалося зібрати Галанісу, практично повністю покинула компанію.

«Мені довелося звільнити кілька найкращих друзів, — зізнається він. — Я нікому цього не побажаю, але моя робота як CEO — переконатися, що цей бізнес виживе і виконає нашу місію та бачення».

Зараз стартап підвищив комісію і стягує 30% з тих, хто нещодавно приєднався до платформи, а також сервісний збір у 10%.

Схоже, що зараз на Cameo побільшало тих, хто не входить навіть до списку D. Галаніс стверджує, що з 2020 року вони отримували заявки від понад 100 тисяч осіб, але тоді їм відмовили через невелику аудиторію або непідтверджену особу. Сьогодні все більше з них одержують право продавати ролики.

Cameo – яскравий, але не єдиний приклад того, наскільки змінилася реальність для стартапів. Zoom і Peloton, які злетіли під час пандемії, також не змогли підтримувати темпи зростання.

Втім, Галаніс вважає, що Cameo все ще процвітає і може стати наступним Disney. У серпні 2023 року стартап уперше з травня 2020 року отримав прибуток — але лише за вирахуванням деяких витрат, таких як відсотки та податки. За його словами, страйки у Голлівуді допомогли бізнесу, а інвестори звертають увагу на скорочення витрат.

Галаніс каже, що його амбіції щодо Cameo не змінилися: «Я потрапив на Землю, щоб збудувати цю компанію. Я боротимуся за неї щодня»

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TheNewYorkTimes

Читайте также:

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

Що чекає штучний інтелект у 2024 році: 4 головні тренди від MIT

7 технологій, за якими варто стежити у 2024 році по версії Nature