Вісім міст світу, які позбуваються великих автомагістралей

Декотрі міста трансформують надлишок простору, який раніше призначався для автомобілів, у пішохідні зони та парки, та обмежують автомобільний рух у найбрудніших районах. Основна причина таких змін – забруднення повітря, що знищує людей дедалі більше, ніж навіть паління. Також міста борються таким чином з проблемою зміни клімату та заторів на дорогах. Ось лиш декілька прикладів міських трансформацій.

Осло

У центрі Осло колишні паркування переробили під велодоріжки та невеличкі парки. На початку року влада міста закрила біля 700 стоянок, аби люди перестали їздити у цьому районі, а також додали зарядні станції для електромобілів та паркувальні місця для людей з обмеженими можливостями. Водночас місто вдосконалює систему загальнодоступного транспорту та сприяє руху мешканців на велосипедах. Їх основна ціль – це зменшити шкідливі викиди у повітря і більш розумно використовувати обмежений суспільний простір.

Буенос-Айрес


На величезному бульварі у Буенос-Айресі, де раніше налічувалось 20 магістралей, центр дороги тепер призначається для автобусів. Коли влада втілила цю ініціативу в життя декілька років тому, кількість машин різко зменшилася, маршрут автобусів став значно простішим, у результаті чого біля сотні кварталів стали лише пішохідними. З того часу у місті все частіше стали з’являтися нові пішохідні доріжки вже в інших місцях.

Лондон

Аби впоратися зі зростанням населення та забрудненням повітря, місто пропонує новий план, згідно з яким 50% вулиць стануть для пішоходів. Влада прагне виділити більше місця для велодоріг на великих вулицях. Більш того, планується ввести швидкісне обмеження в місті до 25 км/год. У 2003 році влада міста ввела додаткову плату за в’їзд у центральну частину міста у час пік. У 2010 році вона почала відкривати перші «велосипедні дороги» на завантажених маршрутах. З 1999 року рух на дорогах скоротився на чверть. Влада Лондона планує закінчити свою транспортну стратегію весною 2019 року.

Сеул

Після того, як влада Сеулу перетворила велике завантажене шосе у пішохідну зону, цим маршрутом вже скористалися 10 млн пішоходів; бізнес в районі став процвітати, продажі збільшилися на 42%. Наразі місто планує додати нові пішохідні зони та зробити більше велодоріжок та доріг для автобусів. Влада також починає тестувати нові електроавтобуси, а спеціальна рейтингова система до 2020 року залишить у місті лише електромобілі.

Мадрид

У листопаді 2018 року представники влади в Мадриді почали вводити обмеження на транспорт в центрі міста, аби розв’язувати проблеми навколишнього середовища та заторів. Старі машини, що приносять найбільшу шкоду зовсім заборонені, а на електричних автомобілях роки що все ще можна їздити. Існують виключення: жителі центральних районів та інваліди можуть користуватися старими машинами, поліціянтам, пожежним машинам та машинам швидкої допомоги дозволений проїзд до центру. Після прийняття законів, автомобільний рух скоротився на 32%.

Пекін

Аби розв’язати проблему заторів та забруднення повітря, столиця Китаю закрила 23 великі вулиці для автомобілів. Уряд також запровадив обмеження по номерах автівок – наприклад, якщо номер вашої автівки закінчується на певну цифру, вам забороняється проїжджати на ній на певних вулицях у певний день тижня. Інші китайські міста також прийняли закони, що обмежують проїзд на автівках у певних місцях та у певні дні тижня.

Париж

У 2017 році жваве шосе поруч із Сеною переробили в пішохідну зону та невеличкий парк. Це частина ініціативи міста по боротьбі з забрудненням повітря та заторами. Також у будні дні в місті заборонено їздити на старих автомобілях. До 2024 року в Парижі буде заборонено їздити на дизельних автомобілях, до 2030 року заборона поширюється і на решту автомобілів. Більш того, швидкими темпами розвивається система суспільного транспорту та велотреків.

Ченнаї

З недавніх пір шопінг на жвавих вулицях Тіагарая в Ченнаї асоціювався з постійним обходом автомобілів та мотоциклів. Але вулиця вже зараз потроху перетворюється у пішохідний майданчик, будівництво якого закінчиться в найближчі декілька місяців. Перед реалізацією ініціативи влада спробувала перекрити на вулиці рух транспорту. До того ж, нещодавно місто запустило нову систему байк-шерингу. Ченнаї, як і інші міста в Індії, бореться з проблемою забруднення навколишнього середовища. У 2017 році уряд Індії заявив,  що до 2030 року усі автомобілі мають бути електричними.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Стартапи, які пропонують переосмислити світ паркування

Що безпечніше – безпілотний автомобіль чи людина за кермом?

ПДР майбутнього: як голограми можуть убезпечити ситуацію на дорогах

Штучний інтелект у дизайні та розробці ігор. Де ми зараз і що далі?