8 перешкод для розповсюдження електромобілів в Україні

За кордоном спостерігається справжій «бум» електромобілів, в той час як в Україні поки що не видно значних змін в цьому напрямку. Що ж перешкоджає розповсюдженню електромобілів на вітчизняних дорогах?

1. Несприятлива ситуация з податками

В Україні досі не прийнято на законодавчому рівні жодних податкових пільг чи компенсацій від держави на купівлю електромобіля. Ставки оподаткування гальмують ринок цих транспортних засобів. До того ж, в нас нема державної програми скорочення викидів від автотранспорту. Тим часом за кордоном діє механізм компенсації: у Франції уряд повертає €7 тис, в Естонії — до 50% вартості електрокару (не більше €18 тис), в Китаї — до $18 тис, у Штатах — податковий кредит на купівлю такого авто складає $7,5 тис. Скасування ПДВ, акцизів та імпортного мита дозволило би збільшити частку електромобілів в країні до 10% транспорту (за оцінками експертів).

2. Відсутність послідовності в діях законодавців

Нині в українському парламенті одночасно розглядають до 5 законопроектів, на які покладались великі сподівання зацікавлених у безмитному ввезенні електромобілів. Жоден із законопроектів поки що не здобув достатньої підтримки, більше того — деякі з депутатів (як Тетяна Чорновол) взагалі назвали незрозумілим і недоцільним стимулювання купівлі електромобілів.

Декларований популізм законодавців та реальний стан речей із оподаткуванням та цінами на електромобілі свідчить про те, що обіцянки та реальні закони поки що не збігаються. Між тим, скасування мита й податків скоротило би вартість одного електромобіля до двох-трьох десятків тисяч доларів.

3. Лобіювання інтересів постачальників палива та АЗС

Чимало українських депутатів Верховної Ради та чиновників різних рівнів є дотичними до паливного бізнесу. Електромобілі ж є основним способом зекономити на пальному: такий транспортний засіб витрачає до 10 грн на 100 км шляху — це не йде ні в яке порівняння із витратами на купівлю бензину на АЗС.

Для порівняння: за ціною 26 грн / літр витрати на бензин за добу обходяться щонайменше у 130 грн (або до 50 тис грн на рік).

4. Традиційна модель автосервісу в Україні

АЗС та релевантний бізнес не орієнтований на обслуговування автомобілів з електродвигунами та акумуляторними силовими установками. Крім того, поява масових електромобілів не є вигідною для власників СТО: в електромобілях не треба міняти мастило, чистити паливопровід чи систему фільтрів. Єдина заміна — це охолоджуюча рідина раз на 40 тис км.

Якщо додати сюди постійне вдосконалення акумуляторних батарей та збільшення їхнього ресурсу — отримаємо автомобіль, котрий потребує мінімального обслуговування в порівнянні із традиційними авто на газовому обладнанні, дизельному паливі чи бензині.

5. Дороги та відстані

Screen Shot 2015-03-24 at 18.57.52

Мабуть, нікому не треба нагадувати, в якому стані перебувають українські дороги за межами міст. Додамо сюди ще обмежений запас руху від одного перезаряджання акумулятора (до 200 км) — і побачимо, що в сучасних українських умовах електромобіль може виступати лише як транспортний засіб для пересування містом, але не для руху за його межами.

6. Нестача електрозаправок

Перша мережа електрозаправок в Україні вже запрацювала, очікується поява супер-підстанцій від компанії Tesla — але й цього замало для міжміського переміщення. Вирішення цього питання — суто справа часу та ринкових потреб.

7. Падіння національної економіки

Несприятлива ситуація, що викликана війною проти проросійських терористів та значним вивезенням капіталу за період керування “Партії регіонів», спричинила скорочення українського авторинку. Електромобілі не стали виключенням: якщо обсяг продажу бензинових авто скоротився вдвічі, то чи варто мріяти про зростання ніші авто з електричним та гібридним двигуном?

8. Поширення міфів та стереотипів щодо електромобілів

Поширення електромобілів в Україні не дуже високе не лише через фінансові причини. Для більшості наших співгромадян ця тема є свого роду «темною конячкою»: неясно, де і як обслуговувати, де заряджати. ВІдсутність нормального інформування та культивування міфів у ЗМІ, потужне паливне лобіювання — все це не сприяє популяризації «зеленого» автотранспорту.

На додачу самі автодилери не готові продавати електромобілі в Україні для масого споживача: маркетингові та технічні витрати за поточної економічної ситуації стануть у збиток (принаймні, так вважає менеджмент великих постачальників авто).

За матеріалами: economics.unian.net

Читайте также:

Фешн с умом: украинские маркетплейсы с концептом reuse

Сергей Замикула, LEKORNA: «Рынок эко-продуктов растёт с каждым годом»

5 причин, чому варто пересісти за кермо електромобіля

Александр Ольшанский: «Для частного инвестора ICO — это возможности, которых раньше не было»