Як відчути себе «гвинтиком» офісної машини, або Що не так із оупенспейсами

Офіс з відкритими робочими місцями, відомий як оупенспейс, став чи не головною характеристикою сучасної IT-компанії. Відкритий простір, окрім економії місця та грошей власника, повинен спонукати колег до плідної безперешкодної співпраці — а фактично таке планування знищує персональний простір. І це не кращим чином впливає на робочий процес програмістів.

Очільник компанії Stack Overflow Джоель Спольськи (Joel Spolsky) під час свого виступу на конференції GeekWire озвучив деякі причини, чому розробники не люблять працювати в умовах спільного офісного простору. Він наголосив, що програмування — це усамітнений робочий процес, і його учасники точно не отримують користі від участі в постійних офісних розмовах чи від спостереження за роботою колег.

 Джоел Спольськи

Джоель Спольськи

«— Для фондового ринку і його працівників оупенспейс — ідеальний формат. Але розробникам потрібно концентруватися. Чим більше речей ти триматимеш в голові одночасно, тим швидше ти писатимеш код.»

У гамірному оупенспейсі багатьом програмістам важко зосереджуватись, саме тому в компаніях Спольськи (Stack Overflow, Trello та Fog Creek Software) програмісти працюють або з дому, або в невеликих офісах, де зачиняються двері і є природнє освітлення. Офіси із спільним простором для роботи програмістів Спольськи вважає абсолютно неприйнятними. Він навіть розкритикував славнозвісний новий офіс Facebook у Кремнієвій Долині на 32 тис кв м, тому що місця для розробників там також заплановані в форматі оупенспейсу.

Обговорення виступу Спольськи на профільних ресурсах для програмістів виявило: його точку зору поділяє абсолютна більшість спеціалістів з написання коду. 99,98% коментаторів HackerNews заявили, що за жодних обставин не працювали би в новому офісі Facebook саме через недоліки спільного для всіх приміщення.

На ресурсі Reddit в процесі обговорення формату оупенспейсу розробники дійшли спільного висновку, що ніякого позитиву для робочого процесу відкритий офіс не дає. Окрім шуму та численних звуків від колег, додатковим відволікаючим фактором, який програмісти просто таки ненавидять, є столи з настільними іграми, які нібито мають допомагати розслабитись, а насправді дратують всіх співробітників; іграшкові пістолети та інші гральні «плюшки», які лише підвищують напругу в атмосфері колективу. Коли голосний звук гри чи сторонньої телефонної розмови відволікає від створення алгоритму, працівнику потрібно витратити деякий час лише на те, щоби пригадати, що саме він чи вона створювали до вимушеної паузи.

Коментарі розробників підтверджуються практичними дослідженнями. Ще у 2013 році видання Game Developer провело дослідження робочого процесу 86 програмістів, що працювали з продуктами Eclipse і Visual Studio, а також 414 інших спеціалістів. Було проаналізовано 10 тис робочих сесій, в результаті чого виявилось, зокрема, наступне:

  • програміст витрачає 10-15 хв на відновлення редагування коду після того, як його перервали;
  • найчастіше розробник має лише одну 2-годинну сесію без перерви протягом робочого дня, коли його не відволікають сторонні ситуації.

Більшість коментаторів на Reddit не вимагають собі окремі кабінети — на їхню думку, було би достатньо невеликих робочих кімнат із можливістю зачинити двері. Такі кабінети для декількох розробників стануть прийнятною бюджетною альтернативою окремому приміщенню для кожного програміста. Інколи такі приміщення облаштовують в оупенспейсах, однак вони позиціонуються як кімнати для зустрічей, перемовин чи відпочинку, а тому працювати спокійно в них також не виходить.

Ще 2014 року розробник Натан Марц (Nathan Marz) підрахував: програміст, який працює у відкритому офісному просторі, обходиться роботодавцеві на 9,2% менше, аніж програміст, який створює код в окремому кабінеті. Таким чином, можна говорити, що оупенспейс економить гроші компанії, якщо він знижує продуктивність окремого розробника не більше, ніж на 9,2%. Якщо ж здатність фахівця писати робочий код серед гамору падає більше, ніж на 9,2% — загальний офіс приносить компанії збитки, а не прибутки.

Плануючи майбутній офіс, компаніям слід враховувати показники зниження працездатності розробників. У випадку із Facebook Спольськи зазначає, що у компанії пропозиція по зарплатні на 40-50% вища за середню у галузі. Він констатує, що це — ознака небажання фахівців долучатися до велетенського оупенспейсу.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО ПРО РОЗРОБНИКІВ:

Джерело: Quartz

Читайте также:

Як використання штучного інтелекту впливає на нашу продуктивність?

Як у Facebook вигадали кнопку «Мені подобається» і змусили нас змагатися за популярність

Make-A-Video: система штучного інтелекту, яка створює відео з тексту

Штучний інтелект у дизайні та розробці ігор. Де ми зараз і що далі?